Frøken Smilla Skrevet 26. november 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 26. november 2010 Vond hals og skral form i dag, ga meg dagens unnskyldning for å droppe Elixia til fordel for sjokolade på vei hjem. Great, Smilla ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. november 2010 #162 Del Skrevet 26. november 2010 kjedelig med vond hals, skjønner godt at du vil ta en rolig kveld da! Gjør så godt skal du se! God bedring og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 27. november 2010 #163 Del Skrevet 27. november 2010 Det er lov å ta en rolig dag når det endelig er helg og halsen er vond. Ser du har vært flink resten av uka. Deilig å komme igang etter kneeskaden? Vær forsiktig med kneet ditt nå da, så det ikke blir værre igjen ( ... er det mors-genene som har begynt å slå til hos meg allerede?) Jeg klarte å slå kneet mitt veldig når jeg klatret en gang, og sleit med det lenge. Måtte passe på å varme opp godt og ikke få noen vridninger og for mye hopp og sprett belastning på det. Men det ble bra tilslutt Og ja... 30 min løping i gymtime er også trening i mine øyne. Er jo all sånn aktivitet som er helt super. Må ikke sett av en time på treningssenter for å ha trent. Det er like viktig med alle tingene man gjør utenom. God lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. november 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 28. november 2010 I går hadde Elixia'n "min" sin siste Fit for skiing-time, og jeg orket bare ikke å surre meg på den. Vondt i halsen har blitt til tett i hele systemet (men ikke så snørrete, merkelig nok, det er egentlig veldig rart, det hele), og fryyyyyyyktelig slapp og tung i hodet og kroppen. Veldig synd, egentlig, for jeg var så gira på å komme i gang igjen, sånn på ordentlig. Et annet "problem" er vel at jeg har blitt litt mettet på egentrening, og er mer gira på timer for tiden. Men så er jeg jo så selektiv og kresen på hva og når jeg vil gå (vil helst gå rett etter jobb, og vil helst ikke på sykling eller rene styrketimer, men heller ikke på sånne "zen-timer" utover fitness fusion ...), at det er lite som matcher mine krav. Det eneste som klaffer ordentlig er onsdag, torsdag og fredag, og en og annen lørdag og/eller søndag. Ser at det gir en litt "baktung" uke på treningsfronten For øvrig ryktes det at fit for skiing må vike for timen "klar, ferdig, julebord", noe jeg synes er en latterlig treningstittel. Ikke har jeg sett den på timeplanen heller, så vi får se. Klatrer du, Aurora? (kanskje ikke akkurat nå, men ) Åh, det er så moro! Jeg drev med det en periode for 10 år siden, og syntes det var kjempestas, men så flyttet jeg til et sted uten klatremuligheter. I nærheten av her jeg bor nå, er det riktignok klatrevegg, så jeg har vurdert å ta med samboer på noe slikt, jeg har jo til og med klatresko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 28. november 2010 #165 Del Skrevet 28. november 2010 Lenge siden jeg har klatret nå.. sikkert et år siden. Men klatret ukentlig en periode der. Klatret mye med ei venninde av meg som var mye flinkere enn meg, så mistet litt motivasjonen etterhvert. Fikk en litt for bratt læringskurve da hun spratt opp de vanskeligste veggene og jeg pesa og sleit med de samme. Skulle vel heller begynt litt mer gradvis, men på en annen side så fikk jeg pusha meg litt ekstra. Får vel se om jeg får begynt igjen etter at jeg er ferdig med å være på tjukken. Er jo veldig gøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 1. desember 2010 Ååååååååååh, altså! Nå er jeg LEI! Først var det dette kneet, så var det bilen, og nå er jeg forsyne meg blitt sørpe møkka forkjøla. Immunforsvar? Nei, det har vi visst ikke sett. Og jeg som tar tran og c-vitaminer hver dag?! Grmf! To dagers fravær fra jobb på grunn av skikkelig skral form har det også blitt, noe som er svært lite likt meg. Samboer og jeg gikk en times tur på mandagskvelden (ca 5 km), og jeg kjente allerede da at formen var synkende. Var dog godt å gå litt, og frister til gjentakelse. Memo to self: bli flinkere til å gå kveldstur med kjæresten! (kanskje vi burde gjøre alvor av å skaffe oss en hund? ) Treningsvenninne hadde egentlig lokket meg med på step/styrke i går, men det måtte utgå, da jeg hadde tilbragt hele dagen på sofaen under et pledd, og fortsatt var helt kake. Onsdager er jo cardio combat-dagen min, men heller ikke det er noe å satse på når jeg er hjemme fra jobb, OG blir sliten av å gå fra stuen og opp i andre etasje ... I morgen MÅ jeg være frisk, for da skal jeg på et par viktige møter. Jeg satser på at jeg er såpass frisk at jeg kan ta en lett treningsøkt på fredag. Nå gidder jeg snart ikke å si flere ganger at "fra neste uke SKAL jeg komme i gang igjen!", for det skjer vel et eller annet da også. Men ønsket er der (selv om det skal sies at terskelen for å kjøre til Elixia og kle av seg alle lagene med ull stiger i takt med at temperaturen synker ...)! Nå er taktikken "just do it!", så får formen komme etter meg, om den gidder Gudbedre, jeg føler meg utrent igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. desember 2010 #167 Del Skrevet 1. desember 2010 ajaja... kjipt å være syk, masse god bedring! Kan du ikke prøve å gjøre det til en goood opplevelse? Tenn masse lys, få tak i godt lesestoff og filmer, og legg deg godt til rette under et pledd. Kos deg, ligg og sov hele halve dagen og bli friskere. Trene kan du alltids gjøre neste uke! Og du faller ikke ut av form så raskt, du føler deg bare pjusk fordi du er syk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 1. desember 2010 #168 Del Skrevet 1. desember 2010 *Hoff* Er vel som dem sier, er det ikke det ene så er det det andre. Hadde en sånn vinter jeg også som jeg bestemte meg for å komme igang med trening, og hver gang man følte man var kommet litt i gang så kom det en forkjølelse. Utrolig frustrerende. Prøvde å la kroppen hvile og gi den alt den måtte ønske av antioksidkanter og mosjon og gode ting, men ingenting hjalp. Prøvde også å trosse kroppen og bare si at "jeg er ikke syk" Det funka iallefall ikke. Men alt går over! God bedring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 4. desember 2010 #169 Del Skrevet 4. desember 2010 Huff, så tråkig og ikke være i form. Prøv og slapp godt av og la kroppen hente seg inn igjen. Det er lett å "stritte imot" kroppen når den ikke har det bra, men det gjør som regel bare vondt verre. Jeg er enig med Aurelias forslag om å gjøre sykdomsperioden til noe mer positivt; tenn stearinlys, les den boken du ikke har hatt tid til eller se de filmene du har lyst til å se.. Riktig god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #170 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg lyttet til dere, jenter, og har tilbragt de siste dagene med te, stearinlys, pledd og bok i umiddelbar nærhet. Dristet meg på jobb igjen på torsdag og fredag, bare for å få høre (begge dagene!) at "oi, du ser ikke bra ut!". Det bidro til at jeg "tok til vett" og holdt meg unna Elixia hele uken. Nå er formen betydelig bedre, så nå satse jeg på sykdoms- og skadefri periode frem til nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 8. desember 2010 Er det ikke det ene ... Onsdager er cardio combat-dagen min. Det er så fast, at med mindre jeg er syk eller på et møte den aktuelle tiden, booker jeg meg på timen allerede dagen før. Det er noe med det psykologiske i det; da føler jeg liksom at jeg MÅ gå. Og i går (og i dag) var intet unntak. Jeg booket meg på timen i går kveld, og tok med meg treningstøy på jobb. Jeg får det stort sett litt travelt fra jobb når jeg skal rekke timen, og i dag var intet unntak på den fronten heller. Flere kolleger skulle på død og liv stoppe meg på vei til graderoben, enda jeg presiserte at jeg ikke hadde tid, og jeg småløp til bilen. Kø var det også, da snøvær synes ugreit for folk flest. Don't get me started ... Jeg svingte inn i parkeringshuset på Elixia elleve minutter før timens start, løp inn, og fikk kort. Skiftet i en fei, og stormet mot salen. Bare for å se at der var det alldeles ikke cardio combat i dag, men kurs i boksing. WTF, som man sier så fint ... Boksing er uaktuelt for meg, av mange grunner, men hovedgrunnene skyldes et dårlig håndledd (som ikke takler så bra å ha faktiske slag mot andre gjenstander. Det er derfor cc funker så fint, for der slår vi jo ikke PÅ noe(n)!) og det faktum at jeg ikke liker å slå noe(n). At man i tillegg helst skulle komme "i par" gjorde ikke saken noe bedre, jeg er akkurat passe mannevond for tiden, og ønsker over hode ikke å dele svette med en eller annen jeg ikke aner hvem er. Lettere irritert løp jeg ut i bilen og hentet ipoden, og trampet heller bort i kondissalen og løp (på elipsemaskinen. Alle møllene var tatt) i drøye 35 minutter, før jeg løftet litt vekter (haha) og gjorde noen utfall. I morgen blir det fit for skiing i stedet for fitness fusion. Siste mulighet, så jeg må jo bare gå. Veltrent treningsvenninne skryter veldig av timen, så jeg gleder meg Håper jeg blir mer fornøyd med den økten enn dagens økt (selv om selve treningen jo var ok, altså. Men jeg ville jo på cardio combat!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. desember 2010 #172 Del Skrevet 8. desember 2010 arrrggg så irriterende!! Du fikk heldigvis trent litt, men er jo supernedtur når det ikke blir som man pleier.. Hvorfor er vektløfting haha?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 9. desember 2010 Aurelia: Vektløfting i seg selv er ikke "haha", egentlig, men at JEG "pumper jern" er til å le av Egentlig skrev jeg "haha" mest fordi jeg vel knapt kunne kalle det å løfte vekter: jeg gjorde noen sånne "aerobic-styrkeøvelser" på egenhånd, med to 5 kgvekter i hånden Jeg er på langt nær så flink og sterk som deg, altså! Men i dag har jeg fått trent skikkelig, og det er så digg! Først var jeg "har'n" i (noe som føltes som) hele gymtimen til elevene mine. Og hvis noen lurte, så er barneskoleelever UTROLIG raske og lettbente, så for å i det hele tatt ha mulighet til å fange noen var det bare å løpe dem slitne. Jeg vet ikke helt hvem som ble mest sliten, først, men Etter jobb bar det rett til fit for skiing. Og gjett om den timen er effektiv! Hoi, jeg er sannelig spent på om jeg vil være i stand til å løfte armene over hodet i morgen. Blir stilig gange i finkjole og høye hæler på morgendagens julebord, tenker jeg Timen var knallbra! Det er "god gammeldags sirkeltrening", som min trente treningsvenninne kalte det. Mye kondis-øvelser og mye på armene. På et tidspunkt var jeg helt pumpa og tenkte bare "nå dør jeg" Men det er jo sånn trening jeg liker! Why, oh why må de slutte med den timen? Og det til fordel for "klar, ferdig, julebord"?! Grmf! (når det er sagt, så skal jeg teste ut den også, tror jeg) At timen var på et annet senter enn "mitt" (jeg har sånn allroundmedlemsskap, så jeg kan trene på alle Elixiaene), gjorde ingenting, snarere tvert i mot. Sceneskifte er litt godt innimellom, synes jeg. I dag er Smilla fornøyd med både treningstimen, Elixia og ikke minst egen innsats! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. desember 2010 #174 Del Skrevet 9. desember 2010 Og i morgen er det fredag, og livet er herlig! (for deg altså..) Høres ut som en flott og aktiv dag.. sirkeltrening høres litt angstfylt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 12. desember 2010 #175 Del Skrevet 12. desember 2010 Har`n og fit for skiing, hørtes ut som en effetiv dag :-) Håper du har nytt helgen og forsetter og nyte den med en super søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #176 Del Skrevet 12. desember 2010 Helgen har vært bra. Jeg trengte helg nå! Hadde egentlig tenkt meg på fit for skiing (den siste sjangsen!) på lørdag formiddag, men etter fredagens julebord utgikk det Har blinket meg ut noen timer til uken, men først er det seminar og julegaveshopping. Det er jo risikosport, det også, spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 15. desember 2010 Etter to dager på seminar var det litt overgang å komme tilbake til "hverdagen" igjen. Men jeg kom meg da på trening etter jobb. Hang med som et slips på total step/styrke, og trodde i dag at jeg kom til å forgå. Huff. Men det er en bra time, da, jeg satser på at formen for øvrig går oppover når ferien snart kommer. A propos ferie, så har Elixia innført juletimeplanen sin allerede. Og den er bare helt krisedårlig! De har praktisk talt strippet den for timer (som ikke er "xyckling") Og timeplanen de setter i gang med fra januar var egentlig heller ikke noe bedre. Jeg vil ha fit for skiing-timen (eller noe som likner) som fast time!! Håper det er bedre stilt på nabosenteret, sånn sett. Nå: Julegaveshopping. Wish me luck ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. desember 2010 #178 Del Skrevet 15. desember 2010 helt enig i det elixiatullet... mitt senter er jo nesten helt strippet for timer... men jaja; jeg trener jo helst på egenhånd, jeg da. Men det er dårlig med tanke på betalende kunder, Det er jo full pris også i desember!!!??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 16. desember 2010 Ja, vet du, det med full pris har jeg ikke tenkt på før nå, men det er sant. Full pris, men dårligere tilbud -det er ikke god kundeservice, altså! Og så har de så lang juleferie (og sommerferie. Det var jo like ille da!) -de har "ferie" hele uke 50, 51 og 52. Det er jo jaggu lenger enn skolene har fri, jo?! Jeg er litt lei av egentrening for tiden, jeg, så det passer himla dårlig at gruppetilbudet er så skrint. Spørs om jeg ikke må lære meg å like zumba og xyckling snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 17. desember 2010 Torsdager er jo egentlig fitness fusion-dag, men i går var det så hektisk på jobb at jeg ikke rakk å stikke før den begynte. Men litt trim ble det da: jeg løp og tok styrkeøvelser i gymmen med elevene, og på kvelden ruslet jeg tur med en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå