Frøken Smilla Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #221 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg har jo en jobb hvor stillesitting ikke er et problem, heldigvis. Det er vel først når elevene har gått hjem og jeg skal rette/skrive oppgaver og gjøre annet papirarbeid, at jeg kan sitte stille. Utover det sitter jeg vel knapt. I dag har vi gått på ski. Tok med oss svoger og labbet avgårde. Møtte ingen andre der vi gikk, og hadde en fantastisk tur! Gps-en kunne fortelle oss at vi gikk 7 km tilsammen. En fin tur! Nå er det straks middag hos svigerinne og svoger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #222 Del Skrevet 17. januar 2011 Hmsk. Hadde egentlig planlagt å starte uken friskt med en kondisøkt etter jobb. I løpet av arbeidsdagen korrigerte jeg det til å skulle bli en intervalløkt. Men innen dagen var slutt, var det blitt til "hm, kanskje jeg heller skal handle og så dra hjem og vaske klær" ... Mandager er virkelig ingen god treningsdag for Smilla, det der skjer nesten hver uke. Har nok noe å gjøre med at vi har personalmøter hver mandag ettermiddag, og jeg blir så trøtt og daff av dem. Tror jeg bare må innse at mandagstrening skjer ikke. Tirsdagstrening, derimot. Jadda! Ukens plan er: Tirsdag: Styrke og core. Torsdag: Jogging. Fredag: Cardio combat Søndag: Spinning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 17. januar 2011 #223 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er jo greit å bestemme seg for en fast treningsfri dag i uka, for så kan en planlegge treningsuka med utgangspunkt i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #224 Del Skrevet 18. januar 2011 Viljestyrke, kom til meg! Allerede i dag klarte jeg å fravike fra planen om trening. Nå skal det sies at jeg kom meg PÅ trening, og hadde en knalløkt, men jeg blir litt oppgitt over at jeg ikke klarer å følge min egen plan. I alle fall så fort den innebærer styrkeøkt, da er jeg ikke sen om å feige ut. Men ja, jeg kom meg på trening i dag. Mye styr og kaos på jobb i lunsjen i dag gjorde at jeg dro tidlig; var helt kokt i hodet. Dermed slapp jeg køen og kom meg til Elixia myyyyye tidligere enn planlagt. Og å bare henge rundt i påvente av timen, gadd jeg ikke. Så jeg booket meg av styrke og core, og gikk heller opp for å løpe litt. Skulle egentlig løpe intervaller i 30 minutter, det var i alle fall planen, men etter 20 minutter hadde jeg så hold at jeg trodde jeg skulle dø. I og med at jeg var så godt i gang, og det ikke hadde kommet så mye folk ennå, gikk jeg over til syklene. Syklet i 35 minutter, og kom 13 km Fornøyd med dagens dont! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. januar 2011 #225 Del Skrevet 18. januar 2011 trening er trening!!! Well done.. bedre å flekse litt på programmet enn å droppe ut helt. Hvorfor feiger du ut på styrke? Kanskje du skal se litt nytt på det, nye øvelser eller mål? Make it a game! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #226 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvorfor feiger du ut på styrke? Kanskje du skal se litt nytt på det, nye øvelser eller mål? Make it a game! Tja, hvorfor? Jeg er vel i utgangspunktet ikke så veldig begeistret for styrketrening, for jeg er så svak og synes det er pain :gjeiper: I tillegg er jeg ikke så glad i gruppetimer jeg ikke helt vet hva dreier seg om (hvor stor belastning skal jeg legge på, hvilke øvelser er det, osv), og når det i tillegg er i januar, så timene er STAPPFULLE, får jeg lyst til å backe ut. I dag var det nok ekstra forsterket av at jeg hadde hatt en så slitsom dag på jobb at jeg følte for å bare surre avgårde i min egen verden med musikk på øret. Men nye mål er nok ikke så dumt. Og jeg tror at et mål skal være å ha tre økter i uken, der én er den styrke og core-timen. Det er perfekt starttidspunkt med tanke på jobbslutt, og den er bare 40 minutter. Hvis jeg får gått litt på den og blir vant til den, kan jeg forandre det til en 55-minuttersvariant av samme timen, som går en annen dag. Jeg SKAL gå på sånne timer, det er bare å bestemme seg for det! (... men de ser så skummelt sterke ut, de damene som står der inne med vektstengene sine og "pumper" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #227 Del Skrevet 21. januar 2011 Bah, dårlig uke på treningsfronten, gitt! Orket ikke trene på mandag, men hadde en god økt på tirsdag. Møte til sent på kveld på onsdag, utroooooooolig daff på torsdag, og vips så var det fredag. Jeg har rett nok hatt to turer med elever (to turer á 4 km), på hhv onsdag og torsdag, så jeg har jo for så vidt ikke bare sittet stille i en stol, men allikevel. Jaja. I dag kom jeg meg dog til Elixia. Dro tidlig fra jobb for å rekke en liten økt før jeg skulle gjøre alt det andre jeg mente at jeg skulle rekke innen det ble helg ... Syklet 6 km, og gjennomførte styrkeprogrammet mitt. Men gudbedre, så innmari tungt alt har vært de siste treningsøktene. Jeg fatter ikke hvorfor?! Bena kjennes som bly, og jeg blir grisesliten av ingenting. Grmf. Da jeg tok tiden på planken i dag, trodde jeg et øyeblikk at stoppeklokken min var gått i stykker! Jeg sa jo så kjekt her i forrige uke at jeg hadde stått såååå lenge, men i dag hadde ikke klokken telt ett minutt en gang, og jeg var helt gåen. Endte med å stå tre runder; 1.30, 1.15 og 1.00, og da buklandet jeg (bokstavelig talt) på matten etterpå og lurte på om jeg kom til å orke å reise meg derfra igjen. Noen gang. Hmsk. Hvis jeg skal klare nyttårsforsettet om tre økter i uken, må jeg karre meg på trening i løpet av helgen. Akkurat nå frister det særs lite, men vi får nå se hva morgendagen eller søndagen bringer. Neste uke blir også hektisk, med nok et kveldsmøte og en kveld som barnevakt, så da er det bare å hive seg rundt og satse på mandag og tirsdagstrening, og kanskje en liten fredagsøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. januar 2011 #228 Del Skrevet 21. januar 2011 tre gode runder planken er jo supert, hva prater du om? Også fredagstrening, da! Way to go! Tommelen opp for søndagstrening! så er du klar for en hektisk uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 21. januar 2011 #229 Del Skrevet 21. januar 2011 Du klarer en økt til i helga! Tenk så fornøyd du vil være med deg selv etterpå! God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #230 Del Skrevet 21. januar 2011 Godt å høre at dere heier på søndagstrening, jeg prøver for harde livet og motivere meg for det selv Og hva planken angår, så er som tidligere nevnt magemuskler de eneste musklene jeg har som er noe "å snakke om". Derfor blir jeg nok litt skuffet når jeg ikke en gang føler at DE jobber med meg. Godt å høre at det er bra allikevel Nå er det straks scampigryte og litt hvitvin, da blir alt så meget bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #231 Del Skrevet 23. januar 2011 Det ble søndagstrening!! Bestemte meg for å dra på spinning, og gjorde det. Og med fare for å gå i "negativ-fella" igjen, så la meg bare få si at JEG HATER SPINNING!! Eller, let me rephrase: JEG HATER SPINNING MED DEN INSTRUKTØREN!! Samme dama som sist, samme crappy 90-talls syretechno uten tekst på alt for høyt volum, og jeg blir så sur. Det er mulig at tanken er at jeg da skal bli så sur at jeg gir på max, men jeg er ikke skrudd sammen sånn, jeg blir sånn unge-trassig, og får mest lyst til å slenge sykkelen i veggen og trampe dramatisk ut derfra. Nå er jeg heldigvis så voksen og avbalansert (yeah, right!) at jeg ikke gjør det, da, men gudene skal vite at jeg har mange Ally McBeal-bilder i hodet mens jeg tråkker til jeg ser mannen med ljåen. Så joda, det har vel sin funksjon. Eneste er at jeg kommer jo ikke til å gå på spinning igjen, for jeg blir så mentalt sliten av å bli så sur. Synd, egentlig, for jeg blir skikkelig "go'sliten", og det kjennes veldig bra ut etterpå. Men jeg har nådd ukens mål om tre økter, så jeg er fornøyd! Én langkjøringsøkt (tirsdag), én styrkeøkt (fredag) og dagens spinning, som var intervaller. Fornøyd nå! Da skal jeg rette noen prøver. Juhu ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. januar 2011 #232 Del Skrevet 23. januar 2011 dusteinstruktør da... Kunne du mannet deg opp til å komme med noen musikkønsker til henne, gi feedback? Spinning ER bra, ikke hat for sterk nå da.. for Smilla som trente idag!!! Way to go!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #233 Del Skrevet 23. januar 2011 Samboeren min sa nesten det samme som deg, Aurelia: si i fra på senteret at du ikke liker musikken. Kanskje er det bare meg, men kanskje er det flere som har sagt fra om det samme, og at hun dermed justerer seg etterhvert. Heldigvis(?) er det flere spinninginstruktører på senteret, og jeg vurderer (hvis jeg rekker det) å gå på en ny time på fredag. Den er det en mann som har, så da er det i alle fall ikke den samme dama med den dårlige musikksmaken For øvrig ble jeg full av flir da hun, for å markere at vi skulle opp å stå, brukte "sieg heil"-tegnet for å markere det. Mon tro om det bare var av ren forglemmelse, eller om hun ikke trekker parallellen selv ...? Men at spinning er bra, er det ingen tvil om. Jeg kjenner det i bena fremdeles, og det er jo bra. Man liker å _kjenne_ at man har trent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #234 Del Skrevet 24. januar 2011 Smilla har mandagstrent! Hvem skulle trodd?! Jeg tok med meg treningstøyet i bilen på vei til jobb i dag, men etterhvert som dagen skred frem hadde jeg nok av unnskyldninge for å ikke skulle trene. "Mandager er slitsomme!", "Nei, det er ingen morsomme timer i dag", "Men det er jo min tur til å lage middag", var bare noen av dem. Men så tikket det inn en sms fra supertreningsvenninne, som lurte på om jeg ville henge meg med på en total og styrke-time på senteret "hennes" (nabosenteret til mitt) fra 17 til 18. En raskt telefon til kjæresten for å sjekke om det passet senere, så hadde jeg bekreftet den, og vips var det ingen vei utenom. Det var samme instruktøren som hadde den fit for skiing-timen jeg var på før jul, og hun er jo bare superhyper. Men fy søren, så bra timer hun har, hun er FULL av energi, har knallhardt program, men er like blid. Moro! Det var mest kondis, ikke så mye styrke (utenom mage på slutten), men det passer jo i grunn meg greit Ble sliten, gitt! Jeg må innrømme at jeg liker nabosenteret og timene der litt bedre enn hos meg, jeg. Jeg har alltid vært superfornøyd etter de timene, og har godt utbytte av dem. Kanskje jeg skal begynne å gå litt på timer der i stedet? Hm. Er et stykke lenger å kjøre, da, "mitt" senter ligger jo (praktisk talt) på vei hjem fra jobb. Må tenke litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. januar 2011 #235 Del Skrevet 26. januar 2011 så bra du fikk deg en god omgang med en energisk instruktør.. Når er neste trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 26. januar 2011 #236 Del Skrevet 26. januar 2011 Johoo for mandagstrening! Veldig deilig å starte uka med litt trening altså. Leste om den kjipe spinning timen din. Jeg ELSKER spinning, men er helt enig med deg. Instruktøren har utrolig mye å si. Har sittet i timer hvor jeg bare har lyst å kaste sykkelen i veggen og gå jeg også. Utrolig frustrerende. Men heldigvis er det noen knall instruktører der ute også, som er kjempe motiverende og pusher deg det lille ekstra. Og da er det SUPER GØY Jeg booker meg nesten mer etter instruktør enn time, for er instruktøren bra så er alltid timen bra også. Synn det skal ha så mye å si. Er feks et par timer jeg gjerne skulle gått på fordi de er rett etter jobb og tidspunktet passer helt perfekt, men jeg blir bare så frustrert og umotivert at jeg heller velger andre timer som kanskje ikke passer like godt tidsmessig men som jeg vet er morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #237 Del Skrevet 27. januar 2011 Når er neste trening? Tja, i dag var egentlig neste trening planlagt. Jeg hadde skiftet til treningstøy på jobb, fortet meg alt jeg kunne på jobb for å bli ferdig med det jeg skulle så jeg kunne gå tidlig -alt for å rekke å trene før middag og så barnevakt. ... bare for å oppdage, da jeg kom til p-huset, at lommeboken min, og følgelig også parkeringpenger, -lapp og treningskort, var søkk borte. Panisk leting og endevending av sekken til tross, borte var den. Så da dro jeg hjem, da. Bare for å oppdage, etter at jeg hadde kommet hjem, at lommeboken faktisk VAR i sekken. Fader, ass, så irriterende! Men da var det for sent å reise tilbake igjen, så det ble ingen trening i dag. Tviler på at jeg rekker det i morgen også, da har jeg en avtale med moren min rett etter jobb. Men samboer og jeg har planer om skiturer på både lørdag og søndag, så det er "håp i hengende snører", som de sier. Jadda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. januar 2011 #238 Del Skrevet 27. januar 2011 Håp er bra... Vi må ikke stresse så mye med treningen at det har negativ effekt heller. Da er det bedre å rose seg de gangene vi trener, enn å kjefte når vi ikke gjør det. Og du er flink og trener masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #239 Del Skrevet 27. januar 2011 Ja, det er det jeg også trøster meg med; jeg er jo flink ellers Men du er jo superflink da, Aurelia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #240 Del Skrevet 30. januar 2011 Hmsk, ikke full måloppnåelse på treningsfronten denne uken, gitt! Jeg var ikke så innstilt på trening etter at jeg hadde drukket kaffe med mamma på fredag. Samboer og jeg fikk litt biltrøbbel på vei hjem fra barnevakt på torsdagskvelden, så natten ble litt for kort, og etter noen timer med skravling og kaffe med mamma, var jeg bare klar for sofa og vin Som sagt, så gjort, og samboer og jeg koste oss med god mat og god vin den kvelden. Mye vin Det førte til at den halvplanlagte skituren på lørdag, utgikk. I stedet dro vi på tur med bil, og hadde det veldig fint I dag var både samboer og jeg slappe og ikke helt i form (kjennes ut som om jeg er i ferd med å bli syk ), så det ble ingen skitur i dag heller, men i dag har vi i alle fall GÅTT litt tur da, i nydelig vintersol Jeg har for øvrig fått meg ny telefon, en xperia x10 mini pro, som jeg har fått lagt inn en elixia-app på, så nå er det ingen unnskyldning for å droppe ut av timer! Jeg har hatt en Nokia som jeg har HATET brukerfunksjonene på til nå, og Nokia bør virkelig lære seg noe om brukerfunksjonalitet, fortrinnsvis av Ericsson. Men xperiaen er så langt bare en fryd og glede! Mye å sette seg inn i for en dame som ikke har pleid å ha slike fancy ting som androidtelefoner og liknende, og du dæven, så uvant det er med touch-skjerm, men jeg er svært, svært fornøyd. Nå skal jeg ta med meg den fine telefonen min, det susete og bomullsfylte hodet mitt og se på Luksusfellen, mens jeg spiser sure seigmenn og fniser litt av at folk har så til de grader lite kontroll på privatøkonomien sin Og i morgen skal jeg trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå