Gå til innhold

Yes, I can?

Frøken Smilla

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å opprette treningsdagbok. Planen er å være flink til å bruke den for å skrive ned trening og aktivitet i hverdagen, både for å faktisk se (eventuell) fremgang, men også kanskje få litt oppmuntrende rop og råd fra sidelinjen etterhvert?

Litt om meg:

Jeg er 31 år gammel, 172 cm høy og veier 55-56 kg. Har en relativt aktiv livsstil, med mye turer (er så heldig å ha en turglad samboer også) og trening på senter 2-4 ganger i uken, fifty-fifty alene og sammen med en venninne. Jeg har en jobb der jeg står og går stort sett hele dagen, og sitter egentlig lite i ro ellers. Har hus og hage, så det er liksom noe å pusle med stadig vekk.

Hva jeg vil med treningen min?

Vel, for det første har jeg ikke noe behov for "å slanke meg". Kanskje snarere tvert om? Vi spiser relativt sunt i heimen, med mye grønnsaker, fisk og frukt, men koser oss gjerne med litt vin eller is/godteri i helgene.

Men jeg har jo ingen muskler!

Eller, det vil si, etter at jeg begynte å trene på treningssenter i høst, har jeg vel fått et par muskler. Det er bare det at jeg føler selv at jeg ikke ser noen fremgang. Og det vil jeg ha! Så nå vil jeg bruke denne dagboken til å "pushe meg" litt mer enn jeg kanskje ellers ville gjort.

Jeg har ferie for tiden, og i dag var jeg på trening. Syklet og gjorde noe styrke. Jeg følger stort sett alltid det samme styrkeprogrammet når jeg trener alene: jeg tar først en mageøvelse, så ben, så armer, og så mage igjen, o.s.v. Hvor mange ulike øvelser jeg tar avhenger av tid og hvor mye jeg orker. Jeg tar 8-12 repetisjoner og 3 sett på lår og armer (med filosofien "klarer jeg færre enn 8 er det for tungt, flere enn 12 er det for lett), og 12-20 repetisjoner i 3 sett når jeg tar mage (litt avhengig av hvilken mageløvelse jeg tar).

I dag startet jeg med å sykle. Egentlig tenkte jeg bare å sykle litt lett, som oppvarming, men så synes jeg at å trene kondis er mye morsommere enn å trene styrke (sikkert fordi jeg er flinkere til det!), så jeg endte opp med å sykle i 35 minutter. Sykkelen viste 12,8 km tilbakelagt, og jeg var god og varm. Deretter gikk jeg til styrkerommet, hvor jeg tok crunsh i apparat med 50 kg og 12*3. Juhu! Har så vidt klart 10*3 tidligere, så der var jeg fornøyd! Tok lårpress innside 64 kg, og klarte 10 repetisjoner x3, mot 8x3 tidligere. Tok deretter flyes 20 kg 8x3. Grrr, står nesten stille der; det er evigheter siden jeg gikk opp til 20 kg, men ikke søren om jeg kommer videre. Sukk. Deretter tok jeg 15*3 beinhev (mageøvelse), 8*4 brystpress (tar fire sett med denne fordi det er to forskjellige grep, og jeg tar to sett med hvert grep) på 20 kg. Det går bare akkurat så vidt ... Den siste øvelsen jeg tok i dag, var lårpress utside. Av en eller annen grunn klarer jeg betydelig færre repetisjoner på utsiden enn innsiden, selv om jeg har samme vekt på her. 64 kg, klarte 8 repetisjoner på de to første settene, men bare 6 repetisjoner på den siste.

Deretter gikk jeg og kjøpte meg ny vind- og vanntett jakke som jeg har siklet på lenge (og trenger!), og som plutselig var satt ned med 800 kroner!

Jeg får prøve meg på en ny økt på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes you can!! :klappe:

Jeg er i nokså samme situasjon som deg. Trenger ikke trene for å slanke meg, men eier ikke muskler... Kanskje jeg kan få litt inspirasjon her ;) Burde nemlig tatt min første økt idag, men sliter med å "psyke meg opp" :)

Kan jeg forresten spørre om hvor du fant jakka på tilbud? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Tarantella! Hyggelig med flere i samme ... eh ... romaskin ...? :gjeiper: Jeg vet ikke helt om jeg er god til å spre treningsmotivasjon, men for meg så funker det å tenke på hvor flink jeg føler meg etterpå. You can do it! ;)

Jakka fant jeg på tilbud på intersport.no, så jeg ser at uttrykket "gikk og kjøpte" vel er en sannhet med modifikasjoner. Det er en norrøna bitihorn-jakke, som ligger ute på sidene deres. Veldig fin, jeg har siklet på den i butikken flere ganger, men den er fryktelig dyr. Den er fortsatt dyr, da, men ikke dyr, liksom. Jeg forsvarer meg med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Velkommen hit.

Gled deg masse til du begynner å få mer muskler. Det er så moro moro! :nigo: Og obs; kan virke avhengighetsskapende.. ;)

edit:skriveleif

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver at du har stått lenge stille på 20kg på bryst. Er helt vanlig å stagnere etter en stund, typisk det jeg kaller kose vekt stadie. Da du har funnet akkurat passe vekt til at det er tungt nok, men ikke dreper deg. Det jeg pleier å gjøre da er å skippe bryst ene økten du skal gjøre det, så legger du på 2.5-5kg neste gang du skal gjøer det, men reduserer antallet, da du bare skal vende musklene til å ta noe tyngre. Ikke heng deg opp i 8x3, veldig viktig å variere repitisjonene for å ikke la musklene bli vandt til det. Jeg kjører som regel 12x1, 10x1, 8x1, hvor jeg typisk tar "kose vekten på 1x10 reppen, så 5kg mindre på 1x12 og 5kg mer på 1x8. Da siste settet er nesten et max'e sett. Men pleier å variere vekten, i den forstand at har jeg en dårlig dag, så ligger jeg litt under kose vekten, men de fleste dagene der jeg er i form, kjører kansje 5-10kg over.

Nøkkelen her er at kroppen har lett for å gå inn i de rutinene du setter opp til den, så viktig å variere. Samme gjelder øvelsene du gjør, ikke bare ta flyes hver gang i et år. Du burde ha 3 øvelser på hver muskelgruppe, for å dekke alle sider av musklene. Bryst er jeg veldig nøye på å ta oversiden, under siden og front. Undersiden er damene sin favoritt, da dette løfter brystkassen, DVS at man kan få litt mer strutte pupper ;D

Når du trener så ofte som du gjør, bør du vurdere å ikke trene hele kroppen hver gang, da det bremser fremgang. heller kjøre 2 muskelgrupper per trening. Typisk bryst og ben på en økt, biceps og rygg på andre, triceps og mage på tredje. Da får musklene lenger restitusjon mellom treningen og du klarer å trene bedre på hver økt. Men jeg vil påstå at det viktigste du bør gjøre er å sørge for å trene hele muskelen, i form av 3 øvelser for å dekke alle sider av musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Velkommen hit.

Gled deg masse til du begynner å få mer muskler. Det er så moro moro! :nigo: Og obs; kan virke avhengighetsskapende.. ;)

edit:skriveleif

Hei Yoga!

Takk for velkomsthilsen.

Jeg har faktisk allerede oppdaget gleden med å få litt flere muskler, og det er vel (alene) det som nå driver meg til å fortsette styrketreningen, fremfor å gå tilbake til vante takter med å bare trene utholdenhet (som jeg jo synes er mye morsommere, og derfor er bedre i, og sånn sett ikke trenger å trene like mye. Ond sirkel, anyone? ;) )

Og avhengighetsskapende er ikke så dumt; da blir det vanskeligere å falle ut av vanen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver at du har stått lenge stille på 20kg på bryst. Er helt vanlig å stagnere etter en stund, typisk det jeg kaller kose vekt stadie. Da du har funnet akkurat passe vekt til at det er tungt nok, men ikke dreper deg. Det jeg pleier å gjøre da er å skippe bryst ene økten du skal gjøre det, så legger du på 2.5-5kg neste gang du skal gjøer det, men reduserer antallet, da du bare skal vende musklene til å ta noe tyngre. Ikke heng deg opp i 8x3, veldig viktig å variere repitisjonene for å ikke la musklene bli vandt til det. Jeg kjører som regel 12x1, 10x1, 8x1, hvor jeg typisk tar "kose vekten på 1x10 reppen, så 5kg mindre på 1x12 og 5kg mer på 1x8. Da siste settet er nesten et max'e sett. Men pleier å variere vekten, i den forstand at har jeg en dårlig dag, så ligger jeg litt under kose vekten, men de fleste dagene der jeg er i form, kjører kansje 5-10kg over.

Nøkkelen her er at kroppen har lett for å gå inn i de rutinene du setter opp til den, så viktig å variere. Samme gjelder øvelsene du gjør, ikke bare ta flyes hver gang i et år. Du burde ha 3 øvelser på hver muskelgruppe, for å dekke alle sider av musklene. Bryst er jeg veldig nøye på å ta oversiden, under siden og front. Undersiden er damene sin favoritt, da dette løfter brystkassen, DVS at man kan få litt mer strutte pupper ;D

Når du trener så ofte som du gjør, bør du vurdere å ikke trene hele kroppen hver gang, da det bremser fremgang. heller kjøre 2 muskelgrupper per trening. Typisk bryst og ben på en økt, biceps og rygg på andre, triceps og mage på tredje. Da får musklene lenger restitusjon mellom treningen og du klarer å trene bedre på hver økt. Men jeg vil påstå at det viktigste du bør gjøre er å sørge for å trene hele muskelen, i form av 3 øvelser for å dekke alle sider av musklene.

Tusen takk for veldig gode tips! Særlig det med å variere litt vekt hadde jeg ikke tenkt på.

Hva treningsformer angår, så trener jeg ikke det samme programmet hver gang jeg trener. Det overnevnte programmet trener jeg kun de gangene jeg trener styrke alene, som vel er 1-2 ganger i uken. Ellers trener jeg enten på time i sal (kombinerte kondis- og styrketimer, som Bosu kondisjon og styrke, step-styrke o.l.) eller sammen med en venninne. Med venninnen min trener vi vekselvis ren kondis eller ren styrke, og da er det en del andre styrkeøvelser og andre apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag, med mindre trasking inne på kjøpesenter og bæring av matvarer teller ;) Har vært på besøk hos en venninne i dag, og har bare vært kosedag med tedrikking og skravling, foruten overnevnte handletur. Skulle finne en bursdagsgave, men bokhandelen hadde ikke den boken jeg skulle kjøpe, så det ble med tanken. Jaja.

Jakken jeg har bestilt har blitt sendt med posten, så nå krysser jeg alt jeg har av fingre og tær for at den er her før helgen -det hadde passet fryktelig fint!

I morgen skal jeg en tur på trening igjen. Da tenkte jeg å ta en kondisøkt og så litt mage- og armøvelser. Hvis ikke venninnen min vil bli med, da? Eller jeg tør å driste meg på Power-timen ... Det ser så skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble ingen Power-time på meg, gitt. Ei heller trening med venninne, hun var opptatt. Men jeg klarte da å sparke meg selv ned på treningssenteret allikevel! :D

I dag tenkte jeg først å kjøre en ren kondisøkt, litt for variasjonens del, og litt for å "belønne meg selv" med noe jeg synes er mer morsomt når jeg først var så flink å trene alene nok en dag. Men etter å ha løpt i 35 minutter på elipsemaskinen, tenkte jeg at "nei, nå går du og tar litt styke, frøken!".

Og som tenkt, så gjort :)

Dagens øvelser var litt annerledes enn på mandag, selv om jeg trener de samme områdene i stor grad. Jeg forsøkte å tenke litt på noen av rådene jeg fikk her forleden, og var ikke så opphengt i at jeg skulle ta maks belastning og 3x8 på alt, men prøvde meg heller litt frem.

Jeg begynte med apparatet "leg stretch", der jeg tok 3x10 med 60 kg belastning. Deretter tok jeg mage; planken i redcord 3x20. Slet litt med å stille den inn til riktig høyde i dag, så jeg syntes det var tyngre enn vanlig, men er allikevel fornøyd med 3x20. Da jeg ble vist øvelsen i november, klarte jeg så vidt 3x10, så dette går riktig vei. Om enn smått ... Etter mageøvelsen tok jeg nedtrekk 3x10, med ca 35 kg belastning (litt vanskelig å se akkurat hva den stod på, da det er sånn luftmotstandsvekt).

Jeg tok "leg curl" med 1x8 på 60 kg, men det var litt vel tungt, så jeg gikk ned til 55 kg og tok 2x10 med det. Jeg savner vel egentlig litt mindre vektintervaller på en del apparater; 5 kg er jo en del. Etter lårene tok jeg magecrunch igjen, med samme belastning og repetisjoner som sist (50 kg, 3x12), før jeg tok brystpress. Denne gangen i et litt annet apparat enn sist. Dristet meg til å legge på 25 kg her i dag, bare for å se om det gikk. Og det gjorde for så vidt det, jeg fikk til 3x6 repetisjoner. Woho!

Lårpress var siste øvelse på bena, og jeg er egentlig ikke så glad i det apparatet. Jeg ble derfor nesten litt glad da jeg så at pinnen til å regulere vektene med var borte. Men da jeg snudde meg for å gå, sa mannen på naboapparatet at jeg kunne ta pinnen fra apparatet hans, for han var ferdig. Og da kunne jeg jo ikke bare gå :sukk: Tok 3x8 repetisjoner med 45 kg belastning. Deretter tok jeg 3x20 situps, før jeg avsluttet med pushups. Huff, jeg er pinlig svak i armene, merker jeg. Jeg klarte 12 pushups på knærne uten problem. Det var faktisk påfallende lett, så jeg tenkte at jeg kom til å klare dem på tærne etterpå. Men der overvurderte jeg egen styrke kraftig! Jeg vet ikke om det var fordi jeg nettopp hadde tatt et sett pushups, men jeg klarte fire stykker, og gikk nesten rett i bakken. Tok åtte til på knærne, og så et sett med 11 på knærne (da ristet armene mine, så det ble med de 11). Noen må definitivt gjøre noe med armstyrken sin!

Nå får jeg straks lunsjbesøk. Da hadde det i grunn vært fint om finværet kom, så kan vi sitte ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, jakken min har kommet, og jeg har hentet den -og den er helt perfekt! Fornøyd nå!

Etter at jeg hadde hentet den, dro jeg på trening. I dag var det kondisdag, og jeg kvidde meg egentlig litt. Jeg har prioritert styrketrening bevisst til fordel for styrke de siste månedene, og har blant annet holdt meg helt unna tredemølla. Men i dag hadde jeg bestemt meg for å løpe litt igjen, og fryktet vel at kondisen skulle ha blitt markant dårligere.

Jeg startet med 20 minutters oppvarming på sykkel, ble ganske god og varm av det. Jeg er usikker på om displayet på sykkelen er riktig, for den sa at jeg kom 7 km på den tiden, og det synes jeg høres mye ut?

Jeg tok 5x20 sit ups og 1x10 pushups på tærne (yay!!) og 2x12 på knærne, før jeg gikk til mølla. Der gikk jeg raskt (på tempo 7-7.3) i 5 minutter før jeg begynte å løpe. Deretter jogget jeg lett på 9.3 i 5 minutter, økte til 10.3 i 10 minutter og 11.3 i 5 minutter, før jeg trappet ned med å jogge lett fra 9 til 8 i 5 minutter. På denne tiden kom jeg, i følge displayet på tredemøllen, 4,5km. Avsluttet dagens treningsøkt med drøye 10 minutter på romaskinen, og kom drøyt 2000 meter på den tiden. Er veldig fornøyd med dagens økt! :)

Nå skal jeg klippe plenen. Det er vel litt trening det også? Særlig så lang som den har blitt i det siste ...

Endret av Frøken Smilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å få et treningsprogram av en av de Personlige Trenerne som jobber der du trener?

På den måten kan du få et program som er skreddersydd for deg og dine mål.. Samtidig kan også vedkommende vise deg noen alternative øvelser til flies. Kan ofte være lurt å bytte ut en øvelse for en periode når man har stagnert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært!du har fått gjort mye synes jeg!

å klippe plenen kan vel gå som trening!?det er iallefall slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å få et treningsprogram av en av de Personlige Trenerne som jobber der du trener?

På den måten kan du få et program som er skreddersydd for deg og dine mål.. Samtidig kan også vedkommende vise deg noen alternative øvelser til flies. Kan ofte være lurt å bytte ut en øvelse for en periode når man har stagnert.

:)

Da jeg begynte på treningssenteret i høst, hadde jeg to økter med en personlig trener, og fikk et program. Det er i stor grad de øvelsene jeg følger nå. Men jeg lurer på om jeg skal spandere på meg en PT-time til, for nå trener jeg på en annen måte og kunne nok trengt litt mer veiledning, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flink du har vært!du har fått gjort mye synes jeg!

å klippe plenen kan vel gå som trening!?det er iallefall slitsomt!

Takk :) Jeg var ganske fornøyd med egen innsats i går -og for så vidt for uken generelt. Plenklippingen var skrekkelig slitsom, og jeg vet ikke om det var den eller push ups-ene som har skylden, men jeg er latterlig støl i armer og bryst i dag, hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Etter en ukes ferietur, er jeg klar for å ta opp treningen igjen. Jeg har to uker igjen av årets ferie, mens samboer er tilbake i jobb, og trenger å "fylle dagene". Prøver å få trent annenhver dag, minst.

Ferien var fin, om enn lite aktiv. Et par fjellturer og noen rolige rusleturer ble det, men ikke noe "å snakke om". Men det var godt å være tosomme på tur, da! :)

I dag har jeg brukt formiddagen på klesvask og ordning etter turen. Du verden, så mye som må vaskes etter ti dager uten vaskemaskin! I tillegg har vi hatt mye dårlig vær, så det er mye som må tørkes før det kan legges vekk. Styr!

Først i halv ett-tiden kom jeg meg på trening. Planen var å ta en kondisøkt, og jeg gjentok suksessen fra før ferien med 20 minutter på sykkel først. Sykkelen påstod at jeg kom 7,35 km på den tiden. Jeg synes fortsatt at det høres veldig mye ut?

Etter syklingen tok jeg fatt på tredemøllen. Etter forrige gang hadde jeg laget meg et mål for perioden frem til 1. oktober, og det var å klare å jogge 5 km på 30 minutter. Etter dagens økt, hvor jeg brukte 30,5 minutter på 5 km, innser jeg at jeg må justere det målet. Det er vel et litt for "slapt" mål, tror jeg. Det funker forresten veldig bra å jogge etter å ha varmet ordentlig opp på sykkel først, mye bedre enn når jeg går rett på mølla. Greit å vite.

Da jeg hadde jogget i 35 minutter, gikk jeg ned for å ta litt push ups og sit ups. Det ble bare noen få av hver, men hurra: jeg klarte 6+10 push ups på tærne! Woho! :D Målet frem til 1. oktober er å klare 3*10, men det er jaggu et godt stykke igjen dit.

Nå ønsker jeg meg sol, så jeg kan sitte i hagen og nyte ettermiddagen. Hvor er solen, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening igjen i dag, og det var ikke så oppløftende som tidligere. Varmet opp med 20 minutter på elipsemaskinen, før jeg gikk for å ta styrke. Tok en del av de vanlige øvelsene, uten noen stor forbedring eller "forverring" av noe slag, men så ble jeg brått så uggen og svimmel. Endte med å bare gå, og er fortsatt litt "rar" i hodet. Skal vaske litt hus nå, spise litt, og i kveld skal jeg sykle til en venninne og ha vinkveld. Sykkelturen tar vel omtrent en halvtime (i motbakke hele veien til!), så jeg får se på det som litt trening også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en treningsøkt ble tilbakelagt i dag. Planen var opprinnelig å trene kondis igjen, siden forrige økt var styrke, men så ombestemte jeg meg utover dagen etter å ha trillet tur med niesen i tre kvarter. Startet derfor ut med 20 minutter på elipsemaskinen, som var ment som oppvarming. Ipoden min døde i midlertid ut mens jeg holdt på, og jeg koblet meg på senterets anlegg og begynte å følge med på slutten av en eller annen realityserie på tv3 der de skulle finne "de nye" Johnny og Baby fra Dirty Dancing. Og da mine 20 minutter var ferdige, var det fortsatt drøyt 20 minutter igjen av programmet. Og jeg måtte jo se hvem som vant ;) Så da ble det kondisøkt allikevel, gitt, med 45 minutter elipse. Deretter tok jeg 4*8 brystpress med 25 kg belastning (juhu!) og 3*12 magecrunch med 55 i belastning, før jeg dro hjem.

Nå er det helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter, og jeg var på trening før ti i dag! Og det siste feriemandag. Stolt! Det var for øvrig som om ferien var slutt for mange, for det var fullt i parkeringshuset og i garderoben i dag. Æsj, jeg har likt ferie-Elixia godt, jeg!

Startet med 20 minutter oppvarming på elipsemaskinen i dag også. På tredemøllen foran meg løp en dame, og hun løp så elegant og grasiøst at jeg ble helt misunnelig. Sånn vil jeg også løpe -så uanstrengt og "pent". Når jeg løper er det mer tramping og pesing enn eleganse, gitt ...

Det ble en litt kortere styrkerunde (i dag også ...) enn jeg hadde tenkt, for jeg kom plutselig på at jeg hadde frisørtime. Men jeg rakk å ta 3*12 lårpress 45 kg. Tolv reps har jeg vel knapt fått til i tre sett før på den, så jeg er stolt. Men all den tid neste mulige vekt på den er 53 kg, får det bli 45 kg en stund til. Åtte kilo opp klarer jeg ikke.

Etter lårpressen tok jeg magecrunch, 1*12, 1*10, 1*8 på 55 kg. Tidligere har jeg tatt 3*12 på 50, så det er en viss progresjon. Bra det, da.

Jeg tok push ups og pull downs på maskin, med "lufttrykkbelastning", og da er det vanskelig å vite ekstakt hvor mye jeg tar, synes jeg. Men omtrent 25 kg, et sted mellom 20 og 30 i alle fall, 3*8 på push ups og 3*12 på pull down. Tok flere mageøvelser (3*12) før jeg avsluttet med brystpress 3*10 på 25 kg (tuuuuuuungt!!) -og så måtte jeg løpe for å rekke dusj og frisørtime.

Tok bussen hjem fra frisøren, og kom (selvsagt) midt i rushen. Full buss, varmt og klamt -gjett hvem som ble dritkvalm!? Har prøvd å spise en Skyr i håp om at det skulle gå over, men det ser ikke slik ut. Urk, og jeg som hadde sagt til sambo at jeg skulle klippe gresset, det orker jeg jo ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg _endelig_ på step/styrke-timen. Men aiaiai, kritikk til Elixia for å ikke ha flere timetilbud om sommeren, altså, for det var jo smekkfullt! Jeg kom syv minutter før timen startet, og fikk så vidt klemt inn en step helt bakerst i hjørnet. Trangt, ja. Synes for øvrig at de har hatt vel lang sommerferie; de har jo hatt sommertimeplan siden lenge før skoleferien begynte, og har den pinadø ut neste uke?! Da burde de jo i alle fall hatt flere timer på dagtid, men heller ikke dét har de hatt. Det synes jeg er dårlig!

Timen var bra, og minst like moro som jeg husket den. Jeg gikk mye på step/styrke da jeg trente på Sats for noen år siden, men på Elixia har det klaffet svært dårlig, og jeg har bare fått gått på den et par ganger siden november. Men det er virkelig en time "i min gate", med enkle trinn og god kondistrening, samtidig som det er styrketrening med fokus på de store muskelgruppene. Det gleder meg forresten at jeg har gått opp fra 3-kilosvekter til 5-kilo siden sist (i januar?), og følte at 5 kilo i grunn ikke var så tungt. Moro! Jeg var sliten etter timen, men ikke sånn at jeg ikke kunne holdt på lenger, noe som gjør at jeg vurder om jeg skal driste meg til å gå på enda hardere timer etterhvert; jeg ser blant annet at de har en cardio combat-time på den nye timeplanen sin, som ligger sånn at det hadde vært greit å gå rett fra jobb. Mon tro om den kunne vært noe, eller om den kanskje blir for hard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært barnevakt for niesen min, så dagens trening har vært "løft av lite barn" (les: 10 kg) og "barnevogndytting" ;) Været var passe bedritent, men det hindret meg ikke i å trekke regntrekk på vognen og trille tur i nesten to timer (inkludert handling) -jeg har jo så flott regnjakke! Bare så synd at jeg glemte regnbuksen, og følgelig var klissvåt på lårene da jeg kom hjem ...

Niesen ble hentet litt tidligere enn planlagt, så i et nanosekund vurderte jeg å ta en tur på Elixia for å løpe litt. Men hodet er tungt og stramt i dag, så det utgikk. Jeg vet ikke om det er rødvinsglasset jeg tok i går kveld som driver gjøn med meg (jeg reagerer ofte litt på garvesyre, og vinen var en gave, så det kan hende den var litt for "kraftig") eller om det er været (jeg blir ofte litt tung i hodet av lavtrykk), men jeg har bare lyst til å sove.

Jeg får vel støvsuge litt, kanskje, det er jo litt trim det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...