Gå til innhold

Allergisk mot hvete?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Skriver inn her for å høre om noen har lignende erfaringer. Og ja, jeg er i utredning hos lege, men føler at man ofte må vite mye selv før man evt går til legen og dem klarer å finne ut noe :P

Jeg reagerer på et eller annet av mat. Har sånn delvis kommet fram til at det har noe med bakevarer/mel å gjøre, men sliter likevel litt med å finne et konkret mønster.

Reagerer veldig på boller, en del på brød og kaker. Og nå i det siste har jeg begynt å merke det i forhold til knekkebrød og havrefras som inneholder hvetemel. Reagerer på en sånn måte at jeg føler meg sliten på en merkelig måte, utmattet/trett hvis det er snakk om store mengder, vondt i hodet og diffuse magesmerter. Av og til hyppige dobesøk, eller masse luft i magen. Ikke nødvendigvis diare, men bare at magen slår seg vrang på et vis. Blir også dårlig av enktelte sjokolader som kvikklunsj f.eks.

Har i det siste kuttet ut den nevnte frokostblandingen, og knekkebrød og brød. Spiser minimalt med kaker, men hvis jeg spiser litt så merker jeg reaksjon ganske umiddelbart.

Har blitt mye bedre av å kutte ut ting, merker at jeg er opplagt på en helt annen måte, og selv om jeg blir trøtt/ sliten av vanlige ting, merker jeg at jeg har sjans til å bli uthvilt bak slitenheten. Blir "normalt" sliten bare. Helt merkelig. og jeg merker også at når jeg spiser så får jeg energi! DEILIG!