Gå til innhold

*Hjertesukk*

vixen

Anbefalte innlegg

Til klesbutikker...

Hvorfor er det så utrolilg stor forskjell på størrelser på klær?!

Prøvde massevis av klær i går alt fra str XL i en bukse før jeg endte opp med å kjøpe en annen i str 36!? Som forøvrig passet med god margin. Det her er bare ett eksempel... Kan jo aldri vite hva som er størrelsen sin lenger. Bruker jo en evighet på en shoppingrunde når man må prøve 4-5 størrelser hver gang.

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det er klart jeg gjør det, har jo ikke noe annet å måle etter så lenge størrelsene er såpass intetsigende og varierende. Satte det hele litt på spissen, bare...

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Hvorfor er ikke et mål et mål? Dette burde jo ha vært standardisert! Jeg vet stort sett ikke hvilken størrelse jeg må ha f.eks. i bukser, må alltid ta med meg en hel haug inn i prøverommet!

H&M, f.eks., de opererer med sine egne størrelser; det som før var 38 er nå 40 osv. Stemmer ikke dette? Så hvis man vanligvis brukte L, må man opp i XL. Noe som resulterer i at masse folk går rundt og føler seg unormalt store og større enn de faktisk er! *hm* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tilbakevendende problem ja.

Nå prøver ikke jeg 4-5 størrelser, men jeg vareirer mellom 34 og 38, noe jeg synes er en vesentlig forskjell. Noen klær ER små i størrelsen, andre er nok store. Irriterende, og en grunnleggende årsak til at jeg ikke bestiller klær, jeg må prøve dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H&M' date=' f.eks., de opererer med sine egne størrelser; det som før var 38 er nå 40 osv.[/quote']

Jeg synes størrelsene på H&M virker ganske "normale", det er mange andre butikker hvor størrelsene er mikroskopiske i forhold til H&M. Jeg bruker gjerne 34/36 på H&M. Riktignok er jeg liten (1,62), men jeg er bare alminnelig slank med ganske brede hofter, og i andre butikker har det hendt jeg må gå opp både en og to (og tre!) buksestørrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...