Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2003 #1 Del Skrevet 27. september 2003 hvordan skal jeg tolke det når kjæresten min blir sint på broren min. kjæresten min er 20 år gammel, broren min er 10! vi var hjemme en kveld og kjæresten min småtullet litt med meg,kilte osv.. og som den broren jeg har så ville han veldig gjerne støtte opp omm søstra si og "ta" kjæresten min... han stupte på han og ble kanskje litt vill?! og klappet til kjæresten min 2 3 ganger.... men da fikk han også, han gjorde ikke noe tilbake, men gav seg og snakket til broren min og sa at barn ikke skal gjøre sånt på voksne... han satte han litt på plass... kanskje sant men jeg vet ikke om jeg likte det helt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 27. september 2003 #2 Del Skrevet 27. september 2003 Det høres ut som en helt ok reaksjon. Jeg forstår hvorfor du ike likte det (man vil helst ta for seg "sine egne" selv), men du må nok bare venne deg til at andre også sier fra ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 28. september 2003 #3 Del Skrevet 28. september 2003 Hadde du sagt noe om kjæresten din ikke hadde gjort det? Gutten er jo 10 år, han må jo få beskjed om at å slå andre ikke er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 28. september 2003 #4 Del Skrevet 28. september 2003 Syns det er helt greit at 10-åringen får beskjed om at oppførselen ikke er akseptabel. Må være lov å gi beskjed om at det å slå ikke er tillatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 28. september 2003 #5 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg syns og det var helt greit av kjæresten din å si fra. Det er jo ikke meningen at man skal sitte å bli slått uten å reagere! Hvis noen av barna til venninner feks slår, sier jeg fint ifra selv om mammaene står rett ved siden av. Har nemlig en venninne som tuller vekk at sønnen (2 år) slår litt og han slår jo selvsagt mer fordi han tror det er gøy. Men meg slår han ikke fordi jeg sier ifra at det ikke er lov. Blir man slått har man helt klart lov til å si ifra syns jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. september 2003 #6 Del Skrevet 28. september 2003 Skjønner ikke problemet ditt jeg, asså...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2003 #7 Del Skrevet 28. september 2003 nei det er vel sant som en av dere sier at man tar var om sine egne... jeg reagerte det må jeg innrømme.. gutten er ti år jo han skjønner vel ikke det så alvorlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2003 #8 Del Skrevet 28. september 2003 Ærlig talt , hvis broen din på 10 år ikke har fått med seg at man ikke skal slå - så har han ( og familien din ) et stort problem !!!! Da var det jammen på tide at NOEN sa i fra. Hvis kjæresten din ikke liker å bli slått - så har han sin fulle rett til å si i fra og sette sine grenser. Du bør være fornøyd og glad som har en så fornuftig kjæreste ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 28. september 2003 #9 Del Skrevet 28. september 2003 nei det er vel sant som en av dere sier at man tar var om sine egne... jeg reagerte det må jeg innrømme.. gutten er ti år jo han skjønner vel ikke det så alvorlig? En gutt på ti år bør i aller høyeste grad skjønne såpass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna Svecica Skrevet 29. september 2003 #10 Del Skrevet 29. september 2003 :o En 10 åring gjør ikke sånt! Burde ha såpass vett til å skjønne at han ikke skal slå til voksne folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 29. september 2003 #11 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg syns det var helt rett det kjæresten din gjorde. En tiåring skal vite at man ike slår folk. Og gjør man det får man kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #12 Del Skrevet 29. september 2003 :o En 10 åring gjør ikke sånt! Burde ha såpass vett til å skjønne at han ikke skal slå til voksne folk. Ikke slå noen skal de vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel Skrevet 29. september 2003 #13 Del Skrevet 29. september 2003 Helt enig! Respekt for voksne er veldig viktig synes jeg.. Og det skader ikke å si ifra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 30. september 2003 #14 Del Skrevet 30. september 2003 hallo.... seff må din bror få beskjed! han gjorde det sikkert for å passe på deg, men alikevel.. han kan ikke hoppe på alt og alle for å være superhelt. litt på spissen, men alikevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #15 Del Skrevet 30. september 2003 kjæresten din oppførte seg da helt riktig.. broren din derimot bør du sørge for at dine foreldre tar en grundig prat med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 1. oktober 2003 #16 Del Skrevet 1. oktober 2003 med resten her jeg. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 5. oktober 2003 #17 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nei, en 10 åring skal ikke gjøre sånt. Samtidig skjønner jeg godt at du unnskylder ham litt. Det er det også all grunn til. En tiåring blir lett revet med, impulskontrollen er vel ikke helt på plass enda, og i denne situasjonen du beskrev virket det som det "tok av". Men det var helt på sin plass at kjæresten din sa ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå