Gå til innhold

Nettdating og de raske avgjørelsene

Georgine72

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvekandidat

For meg blir den tankegangen med "bra nok" eller "god nok" noe som sier: "egentlig finnes det både penere, kjekkere og menn enn deg der ute, men jeg nøyer meg med deg jeg, er fornøyd med det, du er bra nok for mitt bruk" - liksom. Stusslig.

Når jeg blir sammen med en person så er det personligheten og verdigrunnlaget sammen med en type utseende som jeg liker som gjør at jeg blir sammen med den personen. Og jeg våger å anta at vi alle vet at ute der så finnes det alltid noen som er penere, kjekkere, rikere, fattigere...osv. men det er jo ikke det grunnlaget vi velger på, den jeg velger er alltid verdens kjekkeste og verdens beste for meg fordi han er den jeg fikk følelser for. Som Nuith sier, det er jo ikke noe vi går rundt og tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke engang hva du prøver å si. Jeg har aldri noensinne tenkt over om noen var "bra nok" for meg eller ikke.

Og selv uten den tankegangen har jeg da klart å bli utrolig fornøyd, da jeg har verdens beste kjæreste.

Dersom jeg noen gang hadde fått en kjæreste som omtalte meg som "god nok" så hadde han vært rett ut. Det er noe riv ruskende galt med tankegangen din. Virkeligheten er helt motsatt, jeg vil aldri noen sinne bli fornøyd med "god nok".

Igjen enig med Nuith.

hehe Ja, det er jaggu interessant :smoke:

Her finnes det altså minst 3 kvinner som ikke klarer å forstå hvordan jeg tenker engang.

Det indikerer i mine øyne at dere er så følelsestyrt at logisk/praktisk tekning ikke akkurat er helt åpenbart for dere. Fascinerende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

hehe Ja, det er jaggu interessant :smoke:

Her finnes det altså minst 3 kvinner som ikke klarer å forstå hvordan jeg tenker engang.

Det indikerer i mine øyne at dere er så følelsestyrt at logisk/praktisk tekning ikke akkurat er helt åpenbart for dere. Fascinerende ;)

:ler:

Vi er vel ganske fascinert vi også over det enorme fokuset på det praktiske i et forhold. Det er jo ganske logisk at det må være noen følelser inn i bildet og ikke bare "bra nok" tenking. Bra nok er sånn jeg tenker om biler og møbler og kopper og kar det. :)

Men nå gir jeg meg før vi får tråden enda mer ut på viddene og blir ryddet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Er han ikkje interessert, så er han nok ikkje interessert. Ser ikkje hvordan noen sms'er med sommerhilsner skal få han på andre tanker...

Enig, det er bedre at han gir tilbakemelding kjapt enn at det tværes ut og gis falske forhåpninger. Gå videre TS, en dag finner du en som føler det annerledes og som er virkelig interessert i deg, ikke kast bort tiden på de som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Vi er vel ganske fascinert vi også over det enorme fokuset på det praktiske i et forhold. Det er jo ganske logisk at det må være noen følelser inn i bildet og ikke bare "bra nok" tenking. Bra nok er sånn jeg tenker om biler og møbler og kopper og kar det. :)

Men nå gir jeg meg før vi får tråden enda mer ut på viddene og blir ryddet bort.

Vel, undertittelen i denne tråden er jo; "Hvordan tenker egentlig menn?".

Og her kan dere få vite det svart på hvitt :smoke:

Med andre ord - kvinner føler mens menn tenker. Dette er essensen, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vel, undertittelen i denne tråden er jo; "Hvordan tenker egentlig menn?".

Og her kan dere få vite det svart på hvitt :smoke:

Med andre ord - kvinner føler mens menn tenker. Dette er essensen, tenker jeg ;)

Jeg tror nok jeg både føler og tenker egentlig, og jeg fant nå en bra kar som jeg fikk mange gode år sammen med på den måten og tenker jeg skal nok klare å finne enda en bra kar med tiden med samme metode. Går an både å tenke og føle, og den mannen jeg skal slå meg i hop med en gang kommer til å være den kjekkeste og beste for meg, ikke bare bra nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Steinar, jeg tror faktisk, med hånden på hjertet at du snakker for svært få menn.

De fleste av oss ser ikke på et forhold som et praktiskfornuftsbuisnissrelasjon.

Og jeg har, med unntak av deg, og enkelte svært umodne individer, ALDRI hørt en mann si at jaja, jeg trenger igrunnen bare ei dame som er bra nok. Aldri.

OG det at vi ikke er enig, tre av oss, så langt, mener du da handler om at VI er dumme.

Må være deilig å være så blottet for selvinnsikt og virkelighetsforhståelse som du er! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Du mener ikke dette helt alvorlig? Mener du med hånden på hjertet at fordi vi er uenige med deg, så kan ikke kvinner TENKE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bra nok".

Har tror jeg faktisk Steinar prater for de fleste kvinner og menn. Den siste jeg var sammen med var bra nok. I starten. Men hun utviklet seg til å bli den beste (den gang).

Nå derimot, så ser mange etter det beste med en gang. Og ender opp med ingen.

Det tar tid å finne det beste i din neste. Hvis du ser det med en gang så er det ikke hva du tror det er. For det beste er ikke så overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

"Bra nok".

Har tror jeg faktisk Steinar prater for de fleste kvinner og menn. Den siste jeg var sammen med var bra nok. I starten. Men hun utviklet seg til å bli den beste (den gang).

Nå derimot, så ser mange etter det beste med en gang. Og ender opp med ingen.

Det tar tid å finne det beste i din neste. Hvis du ser det med en gang så er det ikke hva du tror det er. For det beste er ikke så overfladisk.

Han snakker ikke for meg, jeg tenker rett og slett ikke i de baner i begynnelsen at han er bra nok. Vi utforsker hverandre og blir bedre kjent og finner ut at vi vil være sammen for alltid, men tenker ikke over at han før det var bare bra nok. Jeg ser etter personer jeg liker, nå er ikke jeg den personen som blir hodestups forelsket med en gang - det tar gjerne litt tid og forelskelsen kommer etter hvert. Det beste med en gang, det beste for meg trenger ikke være det beste for andre - så jeg vet ikke helt hva du legger i det? Den mannen jeg ser etter må ikke være kåret til den kjekkeste mannen i verden, han må ikke være den rikeste i verden, han må ikke være den tøffeste i verden - den beste for meg er den JEG liker best og han kan godt komme nederst på de flestes rankinglister men det betyr ikke noe så lenge han er best for meg.

Mulig vi alle bare snakker forbi hverandre her? Eller at vi legger forskjellig betydning i begrepet "bra nok", som sagt så tenker jeg kun i de baner når det gjelder inventar og mannen i mitt liv blir aldri bare et inventar. :)

Endret av Prøvekandidat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi alle bare snakker forbi hverandre her? Eller at vi legger forskjellig betydning i begrepet "bra nok", som sagt så tenker jeg kun i de baner når det gjelder inventar og mannen i mitt liv blir aldri bare et inventar. :)

Uten sammenligning for øvrig (nesten) så har jeg inventar som var bra nok i starten, men som nå gjør stua perfekt. Etter lang jakt etter det perfekte ga jeg opp jakten, og kjøpte noe jeg opprinnelige mente var bra nok. Og det viste seg at det var det stua trengte.

Så kanskje ikke deg, eller Kari eller Anders, men det er folk der ute som har godt av å innse at bra nok kanskje er det beste. I alle fall hvis man har lett lenge.

Og ellers vil jeg si vi kanskje mener det samme, men uttrykker oss ulikt. For jeg vil si din framgangsmåte er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg både føler og tenker egentlig, og jeg fant nå en bra kar som jeg fikk mange gode år sammen med på den måten og tenker jeg skal nok klare å finne enda en bra kar med tiden med samme metode. Går an både å tenke og føle, og den mannen jeg skal slå meg i hop med en gang kommer til å være den kjekkeste og beste for meg, ikke bare bra nok. :)

Som jeg ser det så er grensene imellom det vi kaller "å føle", og det vi kaller "å tenke", ikke helt klare og entydige. Alle (relativt normale) mennesker både tenker og føler. Men jeg tror nok at det vi gjerne kaller "å føle", ofte har en større betydning for mange kvinner enn det har for mange menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker ikke for meg, jeg tenker rett og slett ikke i de baner i begynnelsen at han er bra nok. Vi utforsker hverandre og blir bedre kjent og finner ut at vi vil være sammen for alltid, men tenker ikke over at han før det var bare bra nok. Jeg ser etter personer jeg liker, [...]

Heri ligger essensen (uthevet over).

Du ser etter personer du liker. Og hva betyr det egentlig at du liker en person? Betyr ikke det da i praksis at denne personen er "bra nok" for deg?

Jeg forstår at du og andre her tenker at begrepet "bra nok" er noe negativt, men egentlig er det altså noe positivt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar at det S40 vil frem til er at menn heldigvis ikke behøver å føle forelskelse eller romantiske følelser ovenfor en potensiell partner.

Han er heldig som har blitt mann som er jo absolutt det overlegne kjønnet på alle måter, ettersom menn er de eneste som kan bruke hodet istedet for hjertet.

Gudskjelov har vi steinar her til å kjærlig veilede oss uvitende, patetiske følelsesstyrte kvinner.. selv om han ser litt ned på oss, så er han elskverdig nok til å dele all livsvisdommen sin som han har funnet i wikipedia. ;)

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det S40 vil frem til er at menn heldigvis ikke behøver å føle forelskelse eller romantiske følelser ovenfor en potensiell partner.

Han er heldig som har blitt mann som er jo absolutt det overlegne kjønnet på alle måter, ettersom menn er de eneste som kan bruke hodet istedet for hjertet.

Gudskjelov har vi steinar her til å kjærlig veilede oss uvitende, patetiske følelsesstyrte kvinner.. selv om han ser litt ned på oss, så er han elskverdig nok til å dele all livsvisdommen sin som han har funnet i wikipedia. ;)

:ironi:

Nå overdriver du noe fælt vettu! Fine tenner forresten ;) hehe

Menn er ulike, men det er nok ingen tvil om at forelskelse og romantiske følelser gjør det MYE lettere å bli tilstrekkelig motivert til å gå inn i et seriøst parforhold. De fleste menn føler det også sånn, vil jeg innbille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating er jo egentlig bare hurtigprosessering av real life dating. Her får man vite om nøkkelinformasjon på 1-2-3 også kan man gå videre. Av og til går dog denne prosesseringen så raskt at man går glipp av noe som kanskje hadde vært noe å spare på. Har man dårlig tid er det lettere å bomme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann

Om bra nok var nok så ville til og med BM vært bra nok gift med en bra nok kvinne. Dog er bra nok ikke nok. I et forhold basert på kjærlighet så vil en aldri få nok. Og det er hele poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer aldri mennesker etter potensielt forholdsmateriale. Kanskje det er det som er "feilen" min. Jeg kjente samboeren min på et vennskapelig plan i flere år før det ble oss - først som en fjern bekjent, deretter som en bekjent som jeg ikke hadde mye intim kontakt med men som jeg beundret enormt på flere plan, og etter å ha beundret ham fordi han var en utrolig flott mann på så mange måter (personlighetsmessig - vi kjente hverandre kun over internett og jeg hadde aldri sett ham) i et par år, våknet jeg plutselig opp en dag og innså at jeg var blitt utrolig glad i ham og at jeg burde prøve å gjøre noe for å fange denne vidundelige mannen. Så det gjorde jeg.

Bare "bra nok"? Neitakk.

Men kanskje er det slik at noen mennesker, etter å ha levd lenge nok og blitt desperate nok, innser at de selv har en så utiltalende personlighet at "bra nok" mest sannsylig er det beste de kan håpe på? Kanskje de tror, eller innser, at valget deres aldri vil bli mellom "perfekt" og "bra nok", men mellom "bra nok" og ingenting. Og for mennesker som er redde for å bli alene, vil de da velge "bra nok" istedenfor å ta sjansen på å vente på noe bedre?

Tror min konklusjon må bli at det å ta en person som bare er "bra nok" bunner i frykt. Og frykt er sjeldent særlig rasjonelt og lett å forklare eller skjønne for mennesker som ikke deler den samme frykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min konklusjon må bli at det å ta en person som bare er "bra nok" bunner i frykt. Og frykt er sjeldent særlig rasjonelt og lett å forklare eller skjønne for mennesker som ikke deler den samme frykten.

Ja, man kan ha forskjellig syn på livet. Selv tror jeg søken etter det perfekte bunner i frykt. Frykt for å binde seg.

Måten du traff din på er for meg, igjen, bra nok. Personen var jo tross alt ikke perfekt fra starten av, og det tok deg lang tid å innse, erfare og forstå at denne var den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare "bra nok"? Neitakk.

Men kanskje er det slik at noen mennesker, etter å ha levd lenge nok og blitt desperate nok, innser at de selv har en så utiltalende personlighet at "bra nok" mest sannsylig er det beste de kan håpe på? Kanskje de tror, eller innser, at valget deres aldri vil bli mellom "perfekt" og "bra nok", men mellom "bra nok" og ingenting. Og for mennesker som er redde for å bli alene, vil de da velge "bra nok" istedenfor å ta sjansen på å vente på noe bedre?

Du skjønner ikke prinsippene. Eller språket. Kvinner har gjerne større romantiske forventninger til språket enn oss rasjonelle mannfolk ;)

Det dreier seg i hovedsak om å være realistisk - ikke frykt. Ellers blir man aldri fornøyd, og det kan man jo forsåvidt ha god grunn til å frykte.

Når jeg liker et nytt menneske så tenker jeg at det er "bra nok" - i utgangspunktet. Men dette kan jo da endre seg når/hvis man blir bedre kjente, enten i positiv eller negativ retning.

"Bra nok" er for meg altså bare et utgangspunkt. Med andre ord et menneske med potensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...