Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. juli 2010 #41 Skrevet 19. juli 2010 Jo, det er det stor tvil om. Beklager, men jeg har aldri hørt noen som har sagt det du sier her, og det gjelder i alle fall ikke for meg. Hovedpoenget med parforhold for meg, er ikke å få barn, hjelpe dem til å vokse opp osv, det er et resultat av forholdet, men ikke selve poenget, vi hadde hatt et like godt, men annerledes, forhold uten barn også. Nå har vi tilpasset forholdet livet med barn i mange år, og om 5-6 år er yngstemann også ute av redet. Hadde hovedpoenget med forholdet vært barna, hadde forholdet vært over når barna flytter ut. Det er det altså ikke, det endrer bare form. For meg er hovedpoenget med forholdet å være sammen med den mannen jeg elsker. Å få tilbringe hverdagen sammen med han som får meg til å føle meg vel, han jeg har det morsomst sammen med, som kompletterer meg og tar vare på meg, og som jeg kan gjøre det samme tilbake til. Jeg ser det på samme måte som deg, barn er et resultat av forholdet - og ikke årsaken til at man startet forholdet i utgangspunktet. Og som du sier, når barna flytter hjemmefra så skulle forholdet egentlig ta slutt hvis man tenker på at barna er årsaken til at man ble sammen. Det må være noe mer det i utgangspunktet før barn kommer inn i bildet.
Gjest KateW Skrevet 19. juli 2010 #42 Skrevet 19. juli 2010 Det er alltid motiverende å få vite hvor ego folk kan være. Så når man ikke er enig med deg, da er man ego???
Gjest KateW Skrevet 19. juli 2010 #43 Skrevet 19. juli 2010 Motivasjon for parforhold? Kjærlighet, tosomhet, noen å sparre med, sex sex sex, prat, noen å slå i TP, noen å holde kjeft med når man leser aviser sammen på lørdag over en kopp kaffe, noen å våkne med, noen som kan kysse meg akkurat der i nakken, noen å dele hverdagen med.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 19. juli 2010 #44 Skrevet 19. juli 2010 Motivasjon for parforhold? Kjærlighet, tosomhet, noen å sparre med, sex sex sex, prat, noen å slå i TP, noen å holde kjeft med når man leser aviser sammen på lørdag over en kopp kaffe, noen å våkne med, noen som kan kysse meg akkurat der i nakken, noen å dele hverdagen med. Ja, det er vel det som er motivasjonen for å etablere et parforhold i utgangspunktet. Senere så kan det komme barn som en utvikling av forholdet, for de som ønsker seg barn.
Gjest KateW Skrevet 19. juli 2010 #45 Skrevet 19. juli 2010 Nettopp. Å gå inn i et forhold fordi den biologiske klokken tikker, ser jeg på som en helt gal motivasjon. For meg er målet et velfungerende parforhold. Barn bør komme som et resultat av dette. (dersom man skal ha barn)
Steinar40 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #46 Skrevet 19. juli 2010 Jeg ser det på samme måte som deg, barn er et resultat av forholdet - og ikke årsaken til at man startet forholdet i utgangspunktet. Og som du sier, når barna flytter hjemmefra så skulle forholdet egentlig ta slutt hvis man tenker på at barna er årsaken til at man ble sammen. Det må være noe mer det i utgangspunktet før barn kommer inn i bildet. Vel vel, det er nok veldig mange forhold som har blitt - og blir - startet nettopp pga (kommende) barn. Grunnen til at de fleste går inn i et parforhold - og da mener jeg altså i yngre år - er pga forelskelse og av andre behov som da ofte resulterer i det arbeidsuhellet jeg nevnte over. Dessuten er det faktisk en stor andel av parforhold som tar slutt når barna er på vei ut av redet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #47 Skrevet 19. juli 2010 Jeg er enig med Steinar jeg, jeg er selvfølgelig kun sammen med dama for å kunne kjøre henne på tjukken så fort og ofte som mulig. Begrenser meg selvfølgelig ikke til det; genene mine sier at jeg skal formere meg så mye som mulig, så jevnlige ONS uten kondom hører selvfølgelig med.
Steinar40 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #48 Skrevet 19. juli 2010 Jeg er enig med Steinar jeg, jeg er selvfølgelig kun sammen med dama for å kunne kjøre henne på tjukken så fort og ofte som mulig. Begrenser meg selvfølgelig ikke til det; genene mine sier at jeg skal formere meg så mye som mulig, så jevnlige ONS uten kondom hører selvfølgelig med. Hadde du sluppet billig nok unna med det, så hadde det blitt sånn, ja. Problemet er bare at det ikke er så lett å få det til i praksis.
Gjest KateW Skrevet 20. juli 2010 #49 Skrevet 20. juli 2010 Hva er det egentlig du spør om her, Steinar? Om forhold starter fordi man vil ha barn, eller at de slutter fordi barna blir voksne? Jeg er ikke enig med deg i noen av delene. I første innlegget lurer du jo på hva som er motivasjonen for forhold, og svært få av oss svarer barn. Barn ønskes eventuelt som et resultat av et fungerende parforhold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå