Gå til innhold

sote...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

skalsote rutene mine på bilen men lurer på om noen vet hvilke ruter det er lov å sote og hvilke ikke? det finnes jo en regel for slikt..frontruta kan vel ikke sotes.. bakruta da? og de 4 andre`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei-nei...

Du har IKKE lov å sote siderutene forran! (Og selvfølgelig ikke frontruta!) Alle andre ruter kan du sote som du vil, men ikke med speilreflekterende soting... Men du kan jo også kjøpe ferdig tonede ruter til siderutene forran, men de er ikke spesielt mørke...

-sier min mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: Hva mener du da med sotede ruter? Det er forskjell på sotede og tonede ruter... Toning er en liten formørkning i ruta, soting vil si at at man (nesten) ikke ser inn utenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.. I følge min mann er det IKKE lov...

Han kjenner tre stykker som har fått mangelapp og beskjed om å fjerne dette for å få den godkjent igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er lov å sote siderutene fremme dersom de er delt med ei list, vanskelig å forklare, men det blir en trekant fremst som ikke kan sotes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjør det enkelt:

Ta med bilen til nærmeste trafikkstasjon før folien settes på.

Spør dem om hva som er lov og ikke lov, og dra tilbake for å få den godkjent med sota ruter.

Det er veldig flaut å bli stoppa av politi eller vegvesen og bli beordra til å fjerne stæsjet foran alle kompisene på råneplassen. (OBS: mye brukt virkemiddel for å få bukt med problemet farlig modifikasjon av biler

)

Viktigere: Det er ikke for å være vanskelig at reglene er som de er. Reglene er slik ene og alene for å redde liv.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siderutene framme kan ikke sotes. Man har ikke lov å sote foran B-stolpen.

Eneste unntak er når bilen man kjøper har mørke ruter, men man kan altså ikke sote dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...