Gå til innhold

Hvor stort boliglån har dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på hvor stort lån dere tok opp da dere kjøpte hus eller leilighet og hvor mye dere må betale i månedene på det. Og hvor i landet bor du? Har inntrykk av at det er mye dyrere å kjøpe og bo i Oslo f.eks. enn småbyer. Her jeg bor (Østfold) må man opp i ca 1.300.000 får å få et nogenlunde ok hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 1.6 mill i lån og betaler vel ca 9000 i måneden. Men vi har en hybel-sak i kjelleren som dekker det meste. Et hus her vi bor koster ca 3 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 420 000 i huslån. Kjøpte hus på 140 kvm i fjor og betalte 360 000 for det. I tillegg la vi til resten på salg av leiligheten vi hadde. Vi betaler ca 3000 pr mnd. Her hvor jeg bor koster et hus mellom 700 000 og 1,5 millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lånt 850000 for et halvt år siden. Kjøpte da et oppussingsobjekt på 63 kvm i Oslo.

Vi betaler ca. 5500 i måneden i renter og avdrag. Da står lånet på 20 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 260 000! Betaler ca. kr. 7000.- i måneden. Da jeg kjøpte huset i november i fjor betalte jeg kr. 9600.- pr. måned, så rentenedgangen merkes utrolig godt! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi har 1050000 i lån, og vi betaler 8700; i mnd. ( Vi har bundet renta for en tid tilbake, så vi er IKKE glad for rentenedgang...... :evil: ) Lånet har løpetid på 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte leilighet for 1 år siden,og har 750.000 i lån.

Med den deilige rentenedgangen vi har hatt,er vi nå nede i 4800,-kr pr. mnd.

I tillegg har vi husleie på 3025 pr.mnd.

En leilighet i vårt distrikt ligger fra 500.000,og opp til 1,2 mill.

Eneboliger fra 900.000 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 2-roms i Oslo nå i sommer, jeg er alene og lånte 600.000. Betaler under 4.000 i måneden i renter og avdrag nå etter rentenedgangen. I tillegg har jeg ca 2.000 i husleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh.. Vi skal bygge hus. Regner med 1,9 mill i lån... Regner med at det kommer på 2,1 mill totalt. For å betjene et lån på ca 2 mill må man betale ca 16 000 kr i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har lån på ca 850.000 kr, har valgt å betale 8000 i mnd for å betale det ned raskere. Kunne vel betalt ca 5000 tror jeg hvis vi har tatt det på 25 år. Har 100% finansiering, bor i Trondheim, har 52m2. Leilighetene i vår str går for rundt 850-900.000 i strøket her, rekkehus for nesten 2 millioner, og hus for nesten 3 millioner. Har husleie på 1400 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er student og mamma så jeg får ikke lån, men kan opplyse om at jeg er flink å betale ned andre sine huslån med 8000 i mnd.

Dette fordi jeg ifølge banken ikke har økonomi til å betjene et lån i den størrelsesordenen(??)

Er i grunnen veldig ok, for da kan jeg og ungene flytte hvert eneste år, noe som vi virkeli er gøy... slik sett trenger vi jo ikke å bekymre oss for hvor vi skal dra på sommerferie, for de pengene må brukes til flyttebil.

Enslige mødre har det fett, har jeg hørt.

Skulle ønske jeg hadde huslån jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om du setter opp e tregnsakap og får bekreftele fra huseie rpå at du er flink til og betale, og går i Banken? Hva med Husbanklån, fristen går snart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husbanklån på 1600000 (fellesgjeld) og betaler ca 9500 pr mnd. Husbanken ligger litt etter når det gjelder rentenedsettelse, men bare det siste kvartalet er rentekostnaden redusert med ca 1000,- pr mnd.

Leiligheten kostet 3,3 MNOK og resten var vi heldige å ha i egenkapital etter salg av leilighet.

Bor i Oslo og har en leilighet på 130 m2.

Er nok ganske så priviligert tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et lån på 1 000 000 og betaler 11 500 i måneden. Ønsker å betale ned så fort som mulig, har løpetid under 10 år.

Der vi bor koster et hus mellom 2 og 3 millioner nå, men det gjorde det ikke da vi kjøpte heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...