Gå til innhold

en fortvilet mor!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei er en svært fortvilet mor som tyr til kvinneguiden for første gang for å lufte tankene mine litt..

jeg har en sønn på 35 år som har vært gift to ganger og har et barn fra hvert ekteskap! men nå er han atter en gang kastet ut fra kona. og for ca 1 år siden flyttet han hjem til sin kjære mor... selv bor jeg helt alene og det har jeg gjort i mange mange år! men så kom han!

han dro med seg hele sitt pik pakk og satte det der han følte for! mine ting ble bare skuffet inn på kjellern uten et spm.. nå i det siste har han fått seg en ny kjæreste som han driver å bor hos sånn som det passer seg. og så fort jeg stikker hodet ut av døren tar han med seg dama hjem, men vi får aldri treffe henne. for en uke tilbake fikk jeg nok, da hadde hatt fylt opp hele vaskeriet vårt med klær og brukt alt av såpe uten et spm, rommet hans så ut som et bomba rom, og dette lot han bare være! og en eneste liten genser var å finne på vask i vaskemaskinen! han sa han skulle komme hjem for en halv uke siden men ingen hørte noe...

i går satt han der med alle barna! men han hadde værken null eller niks av penger så maten han forsynte seg selv med og barna med den fant han i min fryser!! uten et spm!

jeg har flere ganger snakket til han men han vil ikke høre det resulterer bare i at han er å finne her så fort jeg ikke er her! ellers bor han hos sin kjæreste!

føler meg litt brukt, han bruker sttrøm mat og alt han føler for uten at jeg får noe tilbake, bare en sur tone! vet at jeg er hans mor men, men i en alder av 35 går vel dette for langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Ja,det har gått for langt...

Man skal hjelpe sine barn,men et sted må grensen gå.Han virker svært utakknemlig og egoistisk. Snylting og utnytting kaller jeg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bare ikke an!

kanskje du ikke har sagt fra tydelig nok..

hvis du ikke vil ha han i huset ditt kan du vel bare skifte lås på døra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går bare ikke an!

kanskje du ikke har sagt fra tydelig nok..

hvis du ikke vil ha han i huset ditt kan du vel bare skifte lås på døra

*nikker* Det er ikke noen stor sak å skifte lås (og så får han selvf ikke ny nøkkel). Så får du klappe ham på hodet og si at han er hjertelig velkommen på middag, når du er hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel!!! Dette kan du ikke godta! Gjør kort prosess, skift lås på flekken og be han begynne å ta ansvar for sitt eget liv! D er jammen på tide.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift låsene, få nye nøkler, kast fyren ut og fortell hvor landet ligger.

35 år??!!!? Han burde virkelig skamme seg!!! Fysj og fysj.......

...er det rart jeg klager på mannfolka..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 år?

Nei,vet du hva..

Han er gammel nok til å klare seg selv.

Be ham skaffe seg et annet sted og bo,han er for stor til å snylte på mamma.

Jeg er 1 år eldre enn din sønn,og det kunne aldri fallt meg inn å flytte hjem til mamma om ekteskapet mitt skar seg.

Jeg hadde før flyttet i telt!

Nei,kjære deg,ikke gjør ham fler bjørnetjenester.

Han må ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg forstår hvorfor han blir kastet ut av sine kjærester/koner om han oppfører seg slik der også. Han er tydeligvis ikke ferdig med tenåringsstadiet, og det er på tide du setter foten ned. jeg mener det er drastisk å skifte lås i døren, men heller sette krav. Gi han en tidsfrist for hvor lenge han kan bo hos deg, og advar han mot at når den tidsfristen er kommet er det på hodet ut enten han har funnet seg noe annet eller ikke.

Du er ferdig med å forsørge han når han er 35 år, og det må han forstå. jeg hadde fjernet alle tingene hans, og plasert tilbake dine egne ting der de skal være.

Det du og kan er å forlange husleie og matpenger av han, selv mange 18 åringer betaler for seg hjemme om de er i arbeid. Om han ikke er i arbeid regner jeg med at han har en eller annen form for inntekt, og du kan kreve husleie av han. hadde ikke giddet å forsørge en mann på 35 år om det ikke var min egen mann som var under studier eller noe slikt.

sett krav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nikker* Det er ikke noen stor sak å skifte lås (og så får han selvf ikke ny nøkkel). Så får du klappe ham på hodet og si at han er hjertelig velkommen på middag, når du er hjemme..

Kjempe godt svart!!

Lur ham ut av huset, pakk tingene hans og sett dem på utsiden og kos deg inne med ny lås på døra ( og en nøkkel!) med verdens beste samvittighet!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

poenget er bare det at jeg har satt foten ned mange mange ganger og en gang da jeg gjorde det ble han borte i ett år. men det var ved et helt annet tilfelle, men frykter at kanskje dette vil skje igjen......

uff vanskelig dette men takkf or god støtte og mange svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skift låsene, få nye nøkler, kast fyren ut og fortell hvor landet ligger.

:

Ps. Det er jo ikke snakk om en eller annen "fyr" - det er jo faktisk sønnen hennes... Sikkert en del følelser og dårlig samvittighet med i bildet?

Men hvis du skifter lås, etc. kan du ikke snakke ordentlig med ham, forklare at dere er nødt til å bo hver for dere, men at han er velkommen på besøk når du er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd: Gi ham 30 dager på å finne seg et nytt sted å bo. Den 30. dagen skifter du lås på ytterdøra og kaster ut sakene hans.

Hvis han noengang blir voksen, vil han være takknemlig for at du gjorde det. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote=Miss Lalique]Mitt råd: Gi ham 30 dager på å finne seg et nytt sted å bo. Den 30. dagen skifter du lås på ytterdøra og kaster ut sakene hans.

Hvis han noengang blir voksen, vil han være takknemlig for at du gjorde det. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle
poenget er bare det at jeg har satt foten ned mange mange ganger og en gang da jeg gjorde det ble han borte i ett år. men det var ved et helt annet tilfelle, men frykter at kanskje dette vil skje igjen......

uff vanskelig dette men takkf or god støtte og mange svar:)

Forstår at dette er vanskelig, og det er ikke bare bare å hive han ut heller, men du kan ikke utslette deg selv for at han skal få fortsette å være drittsekk. På meg virker han som en egosentrisk drittsekk som ikke har vett nok til å være takknemlig for at du stiller opp for han.

Du sier selv at han forsvant en gang før i 1 år fordi du satte krav. Det viser jo at han ikke bryr seg om andre enn seg selv, og jeg forstår at du som mor sliter med tanken på at han skal forsvinne igjen, men skal det gå på bekosning av deg selv?

Du har rett på ditt eget liv nå da han er blitt såpass gammel som han er blitt, men i stedet forventer han at han skal kunne gjøre det han vil, fordi han vet at du ikke våger gjøre noe med det. En liten sleip ål, beklager er ikke meningen å rakke ned på sønnen din, men jeg har vond av deg som sliter med dette.

Tror du selv må gjøre det du føler du kan leve med, enten det blir å ha han boende hos deg, eller få han ut. Uansett ønsker jeg deg lykke til, og håper alt ordner seg til det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du behøver å spørre en gang. Mannen er 35 år. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å pælme han ut, ikke en gang om han blir orte et år. Hvis han har så problemer med å tilpasse seg det å bli voksen, skal han ha hjelp hos en statlig institusjon, ikke hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt han ble kastet på dør av forrige kone.

På tide du setter inn med enda en siste del av oppdragelse? Før det er for sent? Om det ikke allerede er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han er 35 år. Han vet å strekke grenser denne sønnen din. Antagelig vil han holde på slik til han er 45, 55 år au om du ikke setter foten ned.

Han har fått holdt på slik altfor lenge.

Gi han en mnd.varsel. DA ER DET UT.

Fint med besøk av voksne barn, men ikke at de bosetter dseg der.

Han har fått fjort som han har villet altfor lenge uten at det har blitt stilt krav tilbake.

Jeg stilte krav til min sønn like før han fylte 20, det ble et h...spetakkel. Følte rett til å stille krav så lenge han var delvis avhengi av oss. Skole osv...Det endte med han fikk beskjed om å GÅ. Kom tilbake når du har tenkt og oppføre deg og innrette deg. Han gikk. Han er glad i dag. I dag er han 26 og står på egne bein. Jeg var "streng" under tenåra også.

Han sier i dag at han er glad for det.

Det er forskjell på en 19/20 åring og en på 35 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...