Gå til innhold

Terrorbomber på norsk jord .


livesen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10003304

Kan vi vente oss terrorbomber i norge nå ? F.eks t- banen i værste rushtid .

Vil det påvirke regjeringens syn på land som støtter al-quaida?

Vil det påvirke ditt syn på mennesker som støtter al-quaida?

Vi kan iallfall vente oss forsøk. Men det er jo noe vi strengt tatt har visst i mange år nå. Og strengt tatt så har vi jo også hatt terroraksjoner på norsk jord allerede. William Nygård er et aktuelt navn, forleggeren som ble skutt i ryggen (antakelig) for sin befatning med å publisere Salman Rushdies bok "Sataniske vers".

Det er litt beklagelig for de "moderate" muslimenes del at de arresterte i dagens sak, er rolige og sindige familiemennesker som ikke har vært bemerkelsesverdige på noe vis. Det gjør kanskje at vanlige nordmenns tillitt til "vanlige" muslimer får seg enda et skudd for baugen. Men det er kanskje noe AlQueda ønsker: Marginalisering fører til radikalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Legg merke til at disse mennene alle var godt integrert ifølge kriteriene til norsk venstreside. Så lenge de har jobb, så kan de ha så ekstreme verdier de bare ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Legg merke til at disse mennene alle var godt integrert ifølge kriteriene til norsk venstreside. Så lenge de har jobb, så kan de ha så ekstreme verdier de bare ønsker.

En ny berikelse av det nye,norske "vi". Får vi snart en uttalelse fra "arbeiderparti"-toppen Thorbjørn "solidaritet" Jagland - arbeideren med 12 tjenere og skattefri lønn. (I solidaritet selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det samme spurte vi oss da Israel sendte sine terror tropper til Lillehammer og likviderte en uskyldig mann.

Også den gang var det folk som lurte på om vi nå kunne forvente en del terrorisme fra Israel i årene som kom.

Vi har imidlertid sett at Israel i all hovedsak har konsentrert sin terrorisme rundt Libanon, Gaza, Vestbredden, etc, så jeg tror ikke vi vil få noe mer terrorisme enn det vi opplevde den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror dessverre det kun er et spørsmål om tid for når det skjer noe her i Norge også (noe de siste dagers hendelser gir oss en god pekepinn på). Muslimene gir blanke i hvem de tar med seg i selvmordsbombingene sine, og å plassere ut eksplosiver som rammer helt uskyldige er ingen hindring for dem.

Tenk på hvor mye penger skattebetalerne nå må bruke på overvåkning av disse muslimske miljøene. Vi før på terrorister (tenker bl.a. på Krekar) og er helt handlingslammet med tanke på å bli kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme spurte vi oss da Israel sendte sine terror tropper til Lillehammer og likviderte en uskyldig mann.

Også den gang var det folk som lurte på om vi nå kunne forvente en del terrorisme fra Israel i årene som kom.

Vi har imidlertid sett at Israel i all hovedsak har konsentrert sin terrorisme rundt Libanon, Gaza, Vestbredden, etc, så jeg tror ikke vi vil få noe mer terrorisme enn det vi opplevde den gangen.

Det var da vitterlig et ærlig mistak. De trodde de likviderte en PLO-topp, men så var det en uskyldig mann. Og nei, det var ikke en eneste en som forventet noe mer "terrorisme" fra Israels side på den tiden. Og slett ikke den norske regjering og justismyndighetene, som sørget for at Mossad-teamet fikk den lettest mulige behandling og ble sendt hjem igjen så snart det lot seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme spurte vi oss da Israel sendte sine terror tropper til Lillehammer og likviderte en uskyldig mann.

Også den gang var det folk som lurte på om vi nå kunne forvente en del terrorisme fra Israel i årene som kom.

Vi har imidlertid sett at Israel i all hovedsak har konsentrert sin terrorisme rundt Libanon, Gaza, Vestbredden, etc, så jeg tror ikke vi vil få noe mer terrorisme enn det vi opplevde den gangen.

Bare for å sjekke, men det er ikke tilfeldigvis terrorisme USA bedriver i Afghanistan og Irak også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å sjekke, men det er ikke tilfeldigvis terrorisme USA bedriver i Afghanistan og Irak også?

Joda, for ham er nok Taliban, Hamas osv. the good guys, resten er en gjeng terrorister. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi vente oss terrorbomber i norge nå ? F.eks t- banen i værste rushtid .

Vil det påvirke regjeringens syn på land som støtter al-quaida?

Vil det påvirke ditt syn på mennesker som støtter al-quaida?

Jeg tror ikke terrorfaren øker markant med denne hendelsen. Faren for terroraksjoner står i relasjon til antallet/andelen muslimer i landet og i regionen samt til geopolitiske hendelser, og faren vil derfor nesten uungåelig øke sakte men sikkert i tiden fremover.

Jeg tror de politiske styresmakter omsider har begynt å våkne opp og se verden som den er og ikke bare som de ønsker den skal være. Men det er for lite, for sent til å snu utviklingen. Jeg kjenner ikke til noe land som åpent gir statsstøtte til terrorgrupperinger (selv om jeg ikke tviler på at slikt forekommer i det skjulte). Det fundamentale problemet er selve ideologien islam, og det er noe de færreste i Midtøsten innser og nesten ingen som tør å innrømme. Det er også ekstremt politisk ukorrekt her hjemme. Derfor blir heller ingenting gjort med problemet på et grunnleggende nivå. Det blir aller mest brannslukning og i mindre grad preventiv bekjempning.

Denne aksjonen påvirker ikke mitt syn i det hele tatt. Forhåpentligvis så kan den virke som en vekker til landets mange naive venstreliberalister...men de fleste av disse menneskene ser verden gjennom ideologiske briller som vanskeliggjør det å forholde seg til realiteter. Følgelig så jeg forventer ikke mye av disse nyttige idiotene.

Det samme spurte vi oss da Israel sendte sine terror tropper til Lillehammer og likviderte en uskyldig mann.

Dette er en imbisil sammenligning. Det er en vesensforskjell på en målrettet likvidering mot en person som var mistenkt for å stå bak massedrap og på uvilkårlig drap av uskyldige sivile for å terrorisere en hel befolkning.

Endret av Loewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bare for å sjekke, men det er ikke tilfeldigvis terrorisme USA bedriver i Afghanistan og Irak også?

Nei.

Den "kristne" avarten av en terrorisme foregår i USA ved at leger og andre uskyldige ansatte ved legekontorer blir skutt eller drept på annen måte av enkelte ekstreme kristne som er motstandere av aborter.

Nå har en del leger og ansatte i større grad enn tidligere begynt å ta forholdsregler når de kommer, drar eller er på jobben. De terroristene som ønsker å drepe i jesus navn har derfor en vanskelig jobb selv om det dessverre har skjedd noen drap gjennom årene.

Den "kristne" formen for terrorisme er mao mer fokusert på enkelte grupper i USA sammenliknet med den som er i f.eks. Afghanistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, for ham er nok Taliban, Hamas osv. the good guys, resten er en gjeng terrorister. Forstå det den som kan.

Det var det jeg trodde ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Den "kristne" avarten av en terrorisme foregår i USA ved at leger og andre uskyldige ansatte ved legekontorer blir skutt eller drept på annen måte av enkelte ekstreme kristne som er motstandere av aborter.

Nå har en del leger og ansatte i større grad enn tidligere begynt å ta forholdsregler når de kommer, drar eller er på jobben. De terroristene som ønsker å drepe i jesus navn har derfor en vanskelig jobb selv om det dessverre har skjedd noen drap gjennom årene.

Den "kristne" formen for terrorisme er mao mer fokusert på enkelte grupper i USA sammenliknet med den som er i f.eks. Afghanistan.

For å sette ting i perspektiv så skylder en å opplyse at det i løpet av historien bare har blitt drept åtte -8- mennesker av kristen fundamentalistisk anti-abort relatert vold i USA. Når en tenker på at det har blitt utført rundt 50 millioner registrerte aborter siden 1973, så er dette er relativt et lite tall selv om en hver slik sak selvsagt er forkastelig og kan ikke forsvares. Til sammenligning så ble 585 mennesker drept og 833 mennesker kritisk skadet i islamistiske terroristaksjoner i Midtøsten i juni måned alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme spurte vi oss da Israel sendte sine terror tropper til Lillehammer og likviderte en uskyldig mann.

Også den gang var det folk som lurte på om vi nå kunne forvente en del terrorisme fra Israel i årene som kom.

Vi har imidlertid sett at Israel i all hovedsak har konsentrert sin terrorisme rundt Libanon, Gaza, Vestbredden, etc, så jeg tror ikke vi vil få noe mer terrorisme enn det vi opplevde den gangen.

En stor svakhet for alle terroristvennene her på KG:

Ingen nevner muslimer på en negativ måte uten at de må nevne Israel.

For disse spiller det nok ingen rolle om Norge bombes sønder og sammen, om de bare kan fortelle at Israel har skadet en stakkars sivil terrorist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Den "kristne" avarten av en terrorisme foregår i USA ved at leger og andre uskyldige ansatte ved legekontorer blir skutt eller drept på annen måte av enkelte ekstreme kristne som er motstandere av aborter.

Nå har en del leger og ansatte i større grad enn tidligere begynt å ta forholdsregler når de kommer, drar eller er på jobben. De terroristene som ønsker å drepe i jesus navn har derfor en vanskelig jobb selv om det dessverre har skjedd noen drap gjennom årene.

Den "kristne" formen for terrorisme er mao mer fokusert på enkelte grupper i USA sammenliknet med den som er i f.eks. Afghanistan.

Hvor mange leger og ansatte ved legekontorene i USA er drept av abortmotstanderne?

Og hvor mange barnefoster er drept for hver av disse?

Heisann!

Fikk visst svar godt nok fra Loewe.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En stor svakhet for alle terroristvennene her på KG:

Ingen nevner muslimer på en negativ måte uten at de må nevne Israel.

For disse spiller det nok ingen rolle om Norge bombes sønder og sammen, om de bare kan fortelle at Israel har skadet en stakkars sivil terrorist.

Så du har altså definert denne maannen som terririst selv om han beviselig var uskyldig og til og med Israelsk e6teretning skal ha antydet noe om at det var en feiltagelse.

KR-øst:

Din påstand i det aktuelle innlegget bekrefter at du definerer alle Palestinere eller muslimer som terrorister, og at din forutinntatte holdning tilsier at er akkurat så lite objektiv som dine motstandere har definert deg her inne.

Du er en tragedie for det norske folk med den holdningen du har til andre som ikke har samme religion som deg, og jeg håper virkelig du flytter fra Norge så snart som mulig slik at vi kan slippe din provoserende holdning ovenfor alle endre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Du er en tragedie for det norske folk med den holdningen du har til andre som ikke har samme religion som deg, og jeg håper virkelig du flytter fra Norge så snart som mulig slik at vi kan slippe din provoserende holdning ovenfor alle endre mennesker.

Hvis vi ikke har folk som KR-øst her i dette landet kan vi legge oss ned og dø med det samme.

Men du er vel muslim og det er vel det du vil så. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor svakhet for alle terroristvennene her på KG:

Ingen nevner muslimer på en negativ måte uten at de må nevne Israel.

For disse spiller det nok ingen rolle om Norge bombes sønder og sammen, om de bare kan fortelle at Israel har skadet en stakkars sivil terrorist.

Saksopplysning: Mannen som ble skutt av Mossad-teamet på Lillehammer, var ikke terrorist. Han var bare sivil. Han ble feil identifisert, og Mossad trodde at den de hadde funnet, var en av de ansvarlige for München-massakren, lederen av Svart September. Beklageligvis var det bare en uskyldig marrokansk kelner, og i stedet for betimelig utdeling av rettferdighet, ble aksjonen til et leit mord. Bouchiki var gift og hadde barn. Jeg tror sønnen hans bor i Norge fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

En stor svakhet for alle terroristvennene her på KG:

Ingen nevner muslimer på en negativ måte uten at de må nevne Israel.

For disse spiller det nok ingen rolle om Norge bombes sønder og sammen, om de bare kan fortelle at Israel har skadet en stakkars sivil terrorist.

Om en terrorist er kristen, muslim eller jøde er jo revnende likegyldig. Et rasshøl er vedkommende uansett. Jeg tror nok at terror på norsk jord er mindre sannsynlig enn russisk invasjon. Dog, at en finner noen nek som vil sprenge en bombe på Oslo S kan en ikke utelukke. Men jeg trro ikke Al-Auaida eller andre organisasjoner står bak. Til det er Norge rett og slett for ubetydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en terrorist er kristen, muslim eller jøde er jo revnende likegyldig. Et rasshøl er vedkommende uansett. Jeg tror nok at terror på norsk jord er mindre sannsynlig enn russisk invasjon. Dog, at en finner noen nek som vil sprenge en bombe på Oslo S kan en ikke utelukke. Men jeg trro ikke Al-Auaida eller andre organisasjoner står bak. Til det er Norge rett og slett for ubetydelig.

Jeg er enig med det du sier helt øverst. Men at du derimot kan tro at terrorisme i Norge er mindre sannsynlig enn en russisk invasjon er jo sterkt besynderlig gitt den senere tids hendelser. La meg også minne på om at islamsk terrorisme allerede har inntruffet på norsk jord i form av mordforsøket på redaktør William Nygaard som publiserte Salman Rushdies kontroversielle bok Sataniske Vers. I Danmark ble det nylig begått et mordforsøk på Knut Westergaard som stod bak en av Muhammed-karikaturene, dette er også et terrorismeanslag. Det groteske mordet på Theo van Gogh i Nederland for sin islamsk kritiske dokumentar, er et annet eksempel. Felles for alle er at de skjedde i små, "ubetydlige" land. Spania er heller ikke et stort land og her ble nesten 200 drept og 2000 såret i en storslått islamistisk terroristaksjon i 2007.

Under karikatur-kontroversen ble det av den øverste talsmannen for islam i Norge hentydet/truet om voldelige opptøyer hvis ikke ytringsfriheten ble innskrenket. Redaktør Selbekk og presseforbundets leder Krokkvold ble i samme forbindelse utsatt for en rekke drapstrusler. Dette burde for enhver vise at mange muslimer er tilbøylige til å bruke ulovlige trusler og vold i religiøs og politisk kamp - og dette er en form for terror i seg selv. Foruten dette så sympatiserer hver fjerde unge muslim i Danmark med islamister. Lignende tall finnes i alle vestlige land. Russerne, på den andre side, avstod fra det meste annet enn verbale angrep mot Vesten selv når den kalde-krigen var på sitt kaldeste og tusenvis av mennesker lagde bomberom.

Det sagt, så er jeg selvsagt enig i terrorfaren ikke må overdrives, den er alt tatt i betraktning svært liten i Norge. Dessuten så står muslimer faktisk bak bare en liten del av den terrorismen som utøves i Vesten, selv om den oftest er den mest alvorlige når den først inntreffer. Heller ikke jeg ser terrorfaren øke markant gitt Al-Qaidas og andre terroriskgrupperingers angivelige svekkede økonomi etter myndighetene i Vesten har strammet inn på gjeldende regelverk. På den annen side: Al-Qaeda launched its first online propaganda magazine in English on Tuesday, a move that could help the terror group recruit inside the U.S. and Europe...

Endret av Loewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...