Gå til innhold

Holdt på gress?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Har akkurat begynt å date igjen etter mange år i forhold.

Har nå møtt en fyr to ganger, og føler det har funket bra så langt...

Jeg spurte om å møtes en tredje gang, og det ville han veldig gjerne, men at en dag senere passet bedre. Dagen kom, og han måtte jobbe overtid. Jeg skrev på sms at jeg hadde en følelse av at han i utgangspunktet ikke ville møtes, så det var helt greit:) Da får jeg til svar at han hadde veldig, veldig lyst til å se meg igjen og at det var noe han gledet seg til, og at vi heller kunne prøve neste dag. En ny sms kom og det stod: "jeg liker deg veldig godt:)"

Neste dag kom, og da kunne han heller ikke møtes...Og nå reiser han på ferie for 4 uker.

Jeg gidder i bunn og grunn ikke bruke så mye engeri på fyren, men det har satt seg noen tanker. Hva om noe liknende skjer igjen?

- Hva vil han oppnå ved å si noe sånt?

- Noen andre som har hatt likende opplevelser?`

Jente, 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Dette har jeg opplevd såpass mange ganger at jeg kan trygt si deg at du har funnet Søren Somlepave. Ikke kast bort verdifull tid på slike typer, finn deg en mer stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har på ingen måte tenkt å holde han på vent på noe som helst måte. Han er droppa. Men jeg lurer bare på hvorfor menn sier at de er interesserte og liker noen når oppførselen tilsier noe helt annet? Har opplevd lignende ting før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ingen måte tenkt å holde han på vent på noe som helst måte. Han er droppa. Men jeg lurer bare på hvorfor menn sier at de er interesserte og liker noen når oppførselen tilsier noe helt annet? Har opplevd lignende ting før også.

Nei, det kan man lure på :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sannsynligvis en slags kombinasjon av å være høflig og å holde mulighetene åpne (holdt på gress).

Konklusjonen utifra en slik oppførsel må bli at han ikke er veldig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig. Men hvorfor sende en mld "jeg liker deg veldig godt" hvis man ikke har tid og lyst til å møtes. Du får vel se om han sender mld mens han er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Fikk meldinger av han imorges at han vil møtes når han kommer hjem...om jeg ville.

Han reiser på andre siden av kloden, men at han skulle prøve på å sende noen sms, og at jeg gjerne kunne gjøre det også.

Tenker at han kanskje ikke ville bli for godt kjent før han dro for å kunne være litt mer "fri" og kunne gjøre som han vil (?)

Jeg kommer hvertfall til å leve livet som jeg vil i sommer, så får jeg ta det til høsten om det skulle være aktuelt (for min egen del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meldinger av han imorges at han vil møtes når han kommer hjem...om jeg ville.

Han reiser på andre siden av kloden, men at han skulle prøve på å sende noen sms, og at jeg gjerne kunne gjøre det også.

Tenker at han kanskje ikke ville bli for godt kjent før han dro for å kunne være litt mer "fri" og kunne gjøre som han vil (?)

Jeg kommer hvertfall til å leve livet som jeg vil i sommer, så får jeg ta det til høsten om det skulle være aktuelt (for min egen del).

han ville ikke gå forlangt før han reiste eller risikere å ødelegge det og så skal han reise med en god opplevelse og har kontroll på deg. Det er også godt å ha noen å komme hjem til etter en lang reise. I tilfelle han ikke treffer noen det klaffer med på reisen så har han jo alltids deg å sende sms til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Svar på sommerens sms fra ham, du, og lev livet ditt som du vil ellers. Du kan jo ha ham på gress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis det var slik at han ikke ville "gå for langt" før han reiste, hvorfor ikke si det rett ut? Fordi vi møttes første gang for 9 dager siden? Fordi menn ikke liker å snakke om følelser og den slags?

Noen som har et mannlig perspektiv på dette?

Jeg prøver å forstå meg på menn...er 3 uker siden det ble slutt med eksen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var slik at han ikke ville "gå for langt" før han reiste, hvorfor ikke si det rett ut? Fordi vi møttes første gang for 9 dager siden? Fordi menn ikke liker å snakke om følelser og den slags?

Noen som har et mannlig perspektiv på dette?

Jeg prøver å forstå meg på menn...er 3 uker siden det ble slutt med eksen min :P

Det er rett og slett mer praktisk (fordelaktig) å ikke si det rett ut.

Da holdes alle muligheter åpne.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriver du også sånt, Steinar?

Jeg holder ikke andre med tomt prat, nei.

Men noen ganger kan det være veldig vanskelig å vite hva som vil være best å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Jeg holder ikke andre med tomt prat, nei.

Men noen ganger kan det være veldig vanskelig å vite hva som vil være best å gjøre.

Og på akkurat samme måten kan det være for andre, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på akkurat samme måten kan det være for andre, ikke sant?

Selvfølgelig. Men det er altså veldig VIKTIG å skille klart imellom hva som er et vanskelig valg, og hva som er å holde en annen person med tomt prat (dvs på gress).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Selvfølgelig. Men det er altså veldig VIKTIG å skille klart imellom hva som er et vanskelig valg, og hva som er å holde en annen person med tomt prat (dvs på gress).

Da kan man anta at trådstarter ikke holdes på gress, siden mannen har kommet med en forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan man anta at trådstarter ikke holdes på gress, siden mannen har kommet med en forklaring?

Nei, ikke som jeg ser det. Han har åpnet for muligheten til å treffes når han kommer tilbake ifra ferien. Hvis hun (trådstarter) da vil, eller om han da vil det selvfølgelig - altså er alt helt uforpliktende ifra hans side. Noe som igjen betyr at han er helt fri-og-frank mens han er på ferie og etterpå.

Hvis trådstarter ikke selv velger å kutte ham ut, så blir hun gående på gress mens han er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Nei, ikke som jeg ser det. Han har åpnet for muligheten til å treffes når han kommer tilbake ifra ferien. Hvis hun (trådstarter) da vil, eller om han da vil det selvfølgelig - altså er alt helt uforpliktende ifra hans side. Noe som igjen betyr at han er helt fri-og-frank mens han er på ferie og etterpå.

Hvis trådstarter ikke selv velger å kutte ham ut, så blir hun gående på gress mens han er på ferie.

Ja. Helt åpent og ærlig. Altså ikke å holde på gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, tom-prat typene er irriterende. :gjeiper:

Har aldri skjønt konseptet med hvorfor menn skryter eventuellt møtet og deg opp i skyene, tilsynelatende sier at de er ivrig, men overhodet ikke er det-kun for å ikke kutte alle strenger med deg ved å konsekvent avvise..

Men med en gang de tyr til slikt så blir jo slike menn svært uintressante med en gang, ihvertfall for min del og jeg vet en del venniner er enige.

Hadde ikke orket å involvere meg med noen som ikke var ærlig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Helt åpent og ærlig. Altså ikke å holde på gress.

Vel, oppførselen hans ligger i gråsonen. Han forplikter seg egentlig til ingenting, samtidig som han dingler gulroten om at de (kanskje) kan treffes etter ferien hvis hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...