Gå til innhold

Er dere stolte av deres menn mtp arbeidslivet?

Frk Snasen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IT-konsulent kan være så mangt, men til syvende og sist er det kunnskapen du kan dokumentere som betyr noe. Jeg bet meg merke i denne tråden nettopp fordi jeg jobber med IT selv, og min jobb går ut på å utvikle systemer som er svært viktige for en hel rekke ulike offentlige og private virksomheter i både inn- og utland. Jeg elsker jobben min, selv om det i perioder innebærer lange dager og en del reising. At den jobber jeg gjør betyr noe får jeg bekreftet hver gang jeg snakker med kundene og brukerne av systemene vi lager. I tillegg er enkelte IT-fagmiljøer tett knyttet sammen, og vi gjør et stort nummer ut av å videreformidle og dele kunnskap og erfaringer til hverandre via ulike fora (f.eks. konferanser av typen JavaZone og NDC). Jobben er utrolig utfordrende, lærerik og sosial, miljøet er dynamisk og fagområdet er i stadig utvikling. Jeg kan med andre ord ikke tenke meg en mer spennende og givende jobb.

Og til opplysning: Jeg har en femårig universitetsutdannelse innen IT i ryggen (mastergrad).

Supert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså... Min bedre halvdel er en kjempe nerd. Men spørs hva man legger i ordet nerd.

For meg er en nerd en som har sittet på skolebenken i 6 sabla år etter vgs, gått ut med toppkarakterer og ofret store deler av ungdomstiden sin på et studie.

Men det finnes mange nerder, også sett i fra mitt perspektiv.

Når det er sagt spurte jeg ikke hva du tente på eller ikke.

Hensikten er jo ikke at en eller annen fysioterapeut skal tenne deg, da du allerede har en mann vettu. ;)

Regner med at du ikke mener det så bokstavelig.

Kos dere med overproduksjonen av duppedingsene dine som er laget av små barn på ti år. :)

Den svei nok veldig... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ts sprer ikke akkurat mye godt rundt seg hun da :filer:

Den omsorgsfulle mannen din skulle lest tråden din, hvor du sitter der med de fjærne smilefjesene, dårlige argumentene og oppmerksomhetssyke innlegg og oppførsel. Hold nå mu** ;)

Kjæresten min har IKKE omsorgsyrke. Men det har betydning for folk! Dessuten gir han så mye av seg selv til meg og andre han er glad i, så det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber på lageret hos en engrosfirma.

Jeg er stolt av ham fordi han alltid gjør sitt beste og fordi han har høy arbeidsmoral.

Min stolthet ligger i hvordan han utfører jobben sin, og hvordan han takler situasjonen han er i.

Jeg var ikke mindre stolt av ham da han ble arbeidsledig fordi han forrige arbeidsgiver gikk konkurs, for det har noe med hvordan han taklet situasjonen på.

Jeg er stolt av mannen- ikke yrkestittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Dette var jo en festlig tråd! :fnise:

Min mann er barnehageonkel og får skryt for å være en kløpper med ungene. Han har ingen lengre utdannelse, tjener ikke særlig mye, og selv om han trives i jobben har han valgt den for å tjene til livets opphold og ikke fordi det var hans kall i livet.

Jeg er stolt av han på alle måter, fordi han er den han er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huffsa

Vanligvis, han er lastebilsjåfør. Men nå har han vært arbeidsledig siden februar og har tydligvis ingen interesse for å komme seg ut i arbeidslivet igjen, noe som er forferdelig skuffende og dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

...Jeg har også sagt at jeg er it-konsulent selv...

:skratte::skratte::skratte:

Hvis du er IT-konsulent så er jeg ei lilla ku med rosa flekker som kan gå på vannet og jodle Internasjonalen mens jeg sjonglerer melkespann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber ikke, og han har ikke særlig lyst til det heller (og klaget på at jeg hele tiden var på farten etter å finne meg en jobb). Så nei, jeg er ikke stolt av ham:) (Og dette forholdet vil ikke vare lenge om han ikke begynner å sette realistiske mål for livet sitt snart):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::skratte::skratte:

Hvis du er IT-konsulent så er jeg ei lilla ku med rosa flekker som kan gå på vannet og jodle Internasjonalen mens jeg sjonglerer melkespann!

Ja, da er du det da. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min jobber ikke, og han har ikke særlig lyst til det heller (og klaget på at jeg hele tiden var på farten etter å finne meg en jobb). Så nei, jeg er ikke stolt av ham:) (Og dette forholdet vil ikke vare lenge om han ikke begynner å sette realistiske mål for livet sitt snart):P

Det skjønner jeg. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en festlig tråd! :fnise:

Min mann er barnehageonkel og får skryt for å være en kløpper med ungene. Han har ingen lengre utdannelse, tjener ikke særlig mye, og selv om han trives i jobben har han valgt den for å tjene til livets opphold og ikke fordi det var hans kall i livet.

Jeg er stolt av han på alle måter, fordi han er den han er :)

Men den jobben er virkelig av betydning. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...