Gjest eplekake Skrevet 11. juli 2010 #121 Del Skrevet 11. juli 2010 Vi prater litt forbi hverandre her tror jeg. Jeg er enig i at alle jobber har en funksjon, men jeg er ikke enig i at alle yrker/jobber er betydningsfulle i den forstand at de yter og gir noe til menneskeheten og samfunnet. Og ikke minst, at yrket gir til de selv og, og til familie. Mange går igjennom harde studier for å gjøre noe de brenner for, som bunner i at de vil HJELPE! Nå kjenner ikke jeg mannen din, men det at man velger et omsorgsyrke gjør deg ikke nødvendigvis til moder Theresa. Jeg tviler på at alle som i 17, 18, 19 årsalderen bestemmer seg for å bli leger, sykepleiere, hjelpepleiere, fysioterapauter osv gjør det fordi de har et brennende ønske om å "yte og gi noe til menneskeheten og samfunnet" Alle yrkesgrupper bidrar på sin måte og det å sette fysioterapauten skyhøyt, mens du klager på søppelmannen tyder på at du er en aldri så lien snobb selv. JEG er veldig glad noen henter søppla mi en gang i uka og kassen klarer jeg å sette på plass selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2010 #122 Del Skrevet 11. juli 2010 Alle yrkesgrupper bidrar på sin måte og det å sette fysioterapauten skyhøyt, mens du klager på søppelmannen tyder på at du er en aldri så lien snobb selv. JEG er veldig glad noen henter søppla mi en gang i uka og kassen klarer jeg å sette på plass selv! Nå har ikke Snasen klaget på søppelmannen. Kun på IT-konsulenter og aksjemeglere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babl Skrevet 14. juli 2010 #123 Del Skrevet 14. juli 2010 Kjæresten min er yrkesmilitær i Telemark Bataljon og jeg er forferdelig stolt av han. Yrkesvalget hans innebærer jo litt risiko og opptil seks måneder fra hverandre om gangen, men det er noe han er uhyre dyktig på og har stor interesse for. Også er han jo usaklig heit i uniform da. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 14. juli 2010 #124 Del Skrevet 14. juli 2010 Samboeren min er KAM i en stor IT-bedrift. Han er flink i jobben sin, og han liker det han gjør på jobb, så selvsagt er jeg stolt av han! Så lenge han er fornøyd er vel jeg også fornøyd. Dessuten er jeg litt geek selv, og jobben hans gjør at jeg får (nesten) alt jeg peker på av data/utstyr gratis eller veldig billig. Han er dessuten ikke en omsorgsfull person, så han hadde vel ikke hatt mye å gi til samfunnet av å ha en "betydningsfull" jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2010 #125 Del Skrevet 15. juli 2010 Min kjæreste er trafikkflyger, og ja jeg er utrolig stolt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #126 Del Skrevet 15. juli 2010 Snasen kan si hva hun vil men alle fyller en funksjon her i verden. Men det er nå kjekt å ha noe å kommentere ikke sant? Alle trenger noe å skrive om på KG Min kjære er pilot. Nei han er dykker. Søppeltømmer. Bilmekaniker. CEO. Vet dere hva? Han har yrkesstolthet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #127 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Nå kjenner ikke jeg mannen din, men det at man velger et omsorgsyrke gjør deg ikke nødvendigvis til moder Theresa. Jeg tviler på at alle som i 17, 18, 19 årsalderen bestemmer seg for å bli leger, sykepleiere, hjelpepleiere, fysioterapauter osv gjør det fordi de har et brennende ønske om å "yte og gi noe til menneskeheten og samfunnet" Alle yrkesgrupper bidrar på sin måte og det å sette fysioterapauten skyhøyt, mens du klager på søppelmannen tyder på at du er en aldri så lien snobb selv. JEG er veldig glad noen henter søppla mi en gang i uka og kassen klarer jeg å sette på plass selv! Jeg vet jo det. :gjeiper: Igjen gjentar jeg: Jeg beundrer min mann, fordi HAN valgte sitt yrke for å hjelpe andre, som igjen gjenspeiler hans person. Jeg snakker om HAN. Ikke deg, ikke naboen din, ikke overlegen på rikshosptialet, osv. Jeg klaget på èn søppeltømmer. Jeg klaget på en, fordi han kan umulig like sitt yrke, og jeg trekker konklusjonen mtp hvordan han oppfører seg i sitt arbeid (en av tingene er at hans syns det er gøy å slenge søpledunkene rundt omkring og plassere de på helt feil steder). Endret 15. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 15. juli 2010 Snasen kan si hva hun vil men alle fyller en funksjon her i verden. Men det er nå kjekt å ha noe å kommentere ikke sant? Alle trenger noe å skrive om på KG Har du fulgt med eller? Det har jeg sagt meg enig i... og det flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #129 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Nå har ikke Snasen klaget på søppelmannen. Kun på IT-konsulenter og aksjemeglere. Bruker man hodet litt, gikk disse yrkene foran som eksempler og da igjen mtp at disse yrkene ofte KAN henvise til en del av personligheten til personen, som har disse yrkene. Det finnes selvsagt flere yrker å bruke som eksempler. Men det er nå åpenbart at en del av dere ikke skjønte det (mto alle it-konsulentene som kom sytrende frem). :gjeiper: Spørsmålene mine blir ei heller besvart av spesielt mange. Det er mest tuting fra de som føler seg truffet, uten at jeg forstår hvorfor det er slik. Endret 15. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym_mann_38 Skrevet 15. juli 2010 #130 Del Skrevet 15. juli 2010 Men herregud, jeg rakker overhode ikke ned på det. Jeg rakker ikke ned på et yrke eller en jobb i det hele tatt. Det jeg gjør er å beundre diverse andre yrker. Provosere? Nei... jeg jobber ikke som it-konsulent nå lenger. Nå studerer jeg et mer meningsfylt studie for MEG. Når det er sagt, så handler ikke tråden om bare it-konsulenter. Hele poenget var å dra i frem f.eks et yrke som KAN vise seg og ofte være "meningsløst". Så min intensjon var ikke å diskutere it-konsulentene, men ser det er den del av dem her, og at en del har følt seg veldig tråkket på. Skjønner godt at du synes det er meningsløst å være IT-Konsulent, med slike uttalelser: "Programvare ... er det inni maskinen...? Trodde det var hardware jeg? Uansett... hva som er hva, så kan jo en itkonsulent f.eks jobbe med begge deler. " Tenker det var bra både for deg og oss andre at du la den karrieren på hylla... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #131 Del Skrevet 15. juli 2010 Synes ikke det er noe nobelt å underminere andre yrker for å fremheve hvor bra yrket til han du er sammen med er. Kjæresten min er psykolog og selvfølgelig er jeg stolt av han. Men har null behov for å kritisere eller beskrive andre yrker nedsettende. Alle yrker er viktige og verdifulle på hver sin måte her i samfunnet. Jeg kritiserer da dem ikke, jeg opphøyer andre yrker sett i fra mitt perspektiv er betydningfult og beundringsverdig. Enten er Frk Snasen så dum som hun virker, eller så er hun et stort forum-troll... Kan ikke folk her inne drite i å svare henne? Det hun kommer med er uansett så dumt at jeg håper for hennes egen skyld at det er trolling. Ja, hørt det før, bla bla bla. Drit i og svar da vel. Jeg må få skrive ting selvom det ikke alltid faller i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #132 Del Skrevet 15. juli 2010 Skjønner godt at du synes det er meningsløst å være IT-Konsulent, med slike uttalelser: "Programvare ... er det inni maskinen...? Trodde det var hardware jeg? Uansett... hva som er hva, så kan jo en itkonsulent f.eks jobbe med begge deler. " Tenker det var bra både for deg og oss andre at du la den karrieren på hylla... :D Selvsagt... jeg burde tatt med ironiflagget. Sånn... går det bedre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 15. juli 2010 #133 Del Skrevet 15. juli 2010 Oisann, etter å ha lest denne tråden finn jeg assosiasjoner fra barneskolen der Frk Snasen kommenterer alt bare med "min er bedre en din" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #134 Del Skrevet 15. juli 2010 Oisann, etter å ha lest denne tråden finn jeg assosiasjoner fra barneskolen der Frk Snasen kommenterer alt bare med "min er bedre en din" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viktoria Skrevet 16. juli 2010 #135 Del Skrevet 16. juli 2010 Herremin hatt damer! Si meg. Hadde mennene deres kranglet slik på denne måten ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #136 Del Skrevet 16. juli 2010 Mannen min er IT-konsulent og jeg er veldig stolt av ham. Han har en jobb han engasjerer seg for og som han elsker, han får jobbe med interessante prosjekter, møte spennende mennesker og ikke minst tjener han over en mill i året (med bare tre års utdannelse) samtidig som han har helt vanlig 8-16 arbeidstid. Han redder kanskje ikke liv, men han har laget nettbanksystemer som de fleste nordmenn bruker (kanskje du også?), flere kjente nettsider, programmer for store internasjonale og norske bedrifter osv. Spør du meg er dette omtrent en million ganger mer givende og interessant enn å massere pensjonisters lår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #137 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Mannen min er IT-konsulent og jeg er veldig stolt av ham. Han har en jobb han engasjerer seg for og som han elsker, han får jobbe med interessante prosjekter, møte spennende mennesker og ikke minst tjener han over en mill i året (med bare tre års utdannelse) samtidig som han har helt vanlig 8-16 arbeidstid. Han redder kanskje ikke liv, men han har laget nettbanksystemer som de fleste nordmenn bruker (kanskje du også?), flere kjente nettsider, programmer for store internasjonale og norske bedrifter osv. Spør du meg er dette omtrent en million ganger mer givende og interessant enn å massere pensjonisters lår. Akkurat det siste du sier, sier jo en del om deg (og din halvdel). Er absolutt lov med forskjellige meninger altså, men å faktisk påstå og mene at det er mer GIVENDE (givende faktisk) å lage nettbanker sammenlignet med f.eks massasje, som forbedrer helsetilstand og/eller smerter hos et menneske....veeeel... Endret 16. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #138 Del Skrevet 16. juli 2010 Idiotisk tråd. Ingen mann ville funnet på å lage en tilsvarende om sin kvinne. Han har for mye takt og finfølelse til det. Og dessuten: hvilken rolle spiller det hva hun driver med? TS og de hun krangler med er alle like, tross overflatisk uenighet: forfengelige og grunne. Skjerp dere kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest whatever Skrevet 16. juli 2010 #139 Del Skrevet 16. juli 2010 Fysioterapeut-yrket er faktisk bare på bachelor-nivå det også = ikke lengre utdanning enn vernepleier, ingeniør, sykepleier og andre bachelor-profesjonsutdannelser. At det er vanskelig å komme inn er en ting, det sier noe om antall søkere, antall plasser og karakterer på de som kommer inn. Du snakket om å ha gått på skole 6 år etter vgs... Snakker du da videreutdanning etter fysio-studier? Studiet er fortsatt bare 3 år + ett år turnus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viktoria Skrevet 16. juli 2010 #140 Del Skrevet 16. juli 2010 Idiotisk tråd. Ingen mann ville funnet på å lage en tilsvarende om sin kvinne. Han har for mye takt og finfølelse til det. Og dessuten: hvilken rolle spiller det hva hun driver med? TS og de hun krangler med er alle like, tross overflatisk uenighet: forfengelige og grunne. Skjerp dere kvinner. Tenkte det samme (samme gjesten litt over i tråden her) Min samboer ville nok aldri ha holdt på som dette. Av og til går nok kvinner helt over luft og vann for å ha rett, og blir fort rovoserte over hva andre tenker. Æsj så mye frekt det er her også Nå må en se å skjerpe seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå