bergans Skrevet 10. juli 2010 #101 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet jeg vet... jeg sklir selv litt unna når andre ikke holder seg til tema. Syns jeg har klart å stramme inn igjen da. Det var synd. Håper han har det fint! DET ER VAR DET SOM VAR POENGET MITT. Og dermed er det sagt, at et omsorgsyrke i allefall har et mye større ansvar enn f.eks en it-konsulent, som bare sitter på internetsupport hos telenor eller lignende (og det kan igjen speile til deres personlighet mtp psyke blandt annet). Gjør legen en feil står det ofte om liv. Gjør it-konsulenten en feil, KAN firmaet han jobber for tape penger (eller annet), og det kan føre til ekstra lange tlf.køer hos telenor, da han ved en feil diconnected nettverket til hele Frognerbydel. Gjør oppmerksom på at avsnittet over kun er et eksempel. Det er du som skal beklage og si unnskyld når det du oppfatter som en "spøk" sårer andre. Ikke omvendt. Og det er fint å vite at sjåfører, piloter, kapteiner og andre uviktige yrker bare kan gjøre feil og sovne på jobb. Det går bare utover de i feil kjørebane, de 50 som skal til Trondheim over Dovre, ungene som leker i gata og de som er på vei til Stockholm i fly. Flott. Det samme gjelder vel det at EKG-maskina ikke fikses, rtg-apparatene fusker, legemiddelprodusenten ikke beregner doseringer riktig, operasjonsinstrumentene ikke er sterile, bøndene lar ethevrt sprøytemiddel bli brukt, kjøttet ikke kvalitetskontrolleres, drikkevannet ikke er rent nok og bilprodusenten jukser med bremseoppheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<CupCake> Skrevet 10. juli 2010 #102 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg hadde vært mer stolt av din far tror jeg. Sett i fra mittperspetiv. Hvorfor det? Typen i RN & pappa som vaktmester er LIKE stolt av dem begge.. note: så jg hadde skrevet at kontrakten var på 178år.. LOL, mener 17-18 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #103 Del Skrevet 10. juli 2010 Ts, du vet jo ingenting om IT-konsulenter! Installasjon av systemer, oppgradering, databaser, kontoer kan ha mye større påvirkning enn at firmaer bare mister et bar kroner. Feil planlegging/problemer underveis kan gi flere års forsinkelser i vekst og arbeidsplasser. Utvikling og tilpassing av programvare for at bedriftene skal kunne samarbeide med partnere og kunder, også for at du i det hele tatt skal kunne få logge deg på firmaets intranett og annet hver eneste morgen for å få gjort jobben din. Trasig hvis firmaet ikke får levert årsoppgjør pga it-teknikeren ble påkjørt og ligger på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 10. juli 2010 #104 Del Skrevet 10. juli 2010 Synes IT-folk er hotte, jeg... Men nå har jeg alltid hatt en greie for realfag-geeks, da... ;p Og - jeg hadde vært livredd dersom dataingeniørene ikke visste hva de drev med. Snasen, har du tenkt på at det mannen din driver med hadde tatt mye lenger tid dersom det ikke fantes IT-systemer? Henvisning videre etc... Dette lukter bare troll, men morsomt er det jo. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulle Skrevet 10. juli 2010 #105 Del Skrevet 10. juli 2010 Min kjære er siviløkonom, og jeg er selvsagt utrolig stolt av ham. Samme hva andre måtte mene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanya Skrevet 10. juli 2010 #106 Del Skrevet 10. juli 2010 For meg er ikke det å være fysioterapeut noe spesielt "statusyrke", det er en 3-årig utdanning, og det har veldig mange av oss. Men Snasen er nok av en annen oppfatning, når man ser hvordan hun formulerer seg. Jeg hadde også en annen bruker i tankene da jeg postet innlegget mitt. Jeg synes heller vi skal bedømme mennesker ut fra det de gjør og hvordan de lever livet sitt, ikke på bakgrunn av yrkesvalg. Ehm, vet du hva snittet er for å komme inn på fysioterapi? Det har økt i popularitet de siste årene. Det strømmer over av norske studenter som drar til utlandet (spesielt Danmark) fordi de ikke får studieplass i Norge. For øvrig kan de starte for seg selv og sånn sett tjene gode penger (hvis det er motivasjonen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2010 #107 Del Skrevet 10. juli 2010 Ikke at jeg tar med nær av det overhodet, men hvorfor i all verden orker du å bruke energi på å komme med små, bitchy kommentarer, Frk. Snasen? Du oppretter en tråd hvor du ber folk fortelle om hvorfor de er stolte av sine menn og yrkene deres, og bruker deretter enhver anledning til å si noe frekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lachesis Skrevet 10. juli 2010 #108 Del Skrevet 10. juli 2010 Min kjære et IT ansvarlig på jobben sin. Det finnes ikke noe snobbete over ham der han trasker rundt i T-skjorta si. Han sitter ikke på rumpa og svarer på telefon, det er mer liggende på gulvet og få ledninger til å passe sammen. Han har det evige "har du restartet maskinen" svaret liggende på tunga. Jeg er kjempestolt av ham og blir sliten på hans vegne over det faktum at han ALDRI får være i fred. Vi kan sitte på stranda i Syden og telefonen ringer fra jobben med folk som ikke skjønner en dritt fordi han har vært borte i 2 dager. Jeg hadde forøvrig vært stolt av gubben uansett hva han jobbet med, enten det var rørlegger, sandblåser, sykepleier eller advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #109 Del Skrevet 10. juli 2010 Mannen min er nå endelig ferdig spesialist i ortopedi! Jeg er virkelig stolt over den lange veien han har gått, og at han nå har nådd målet. Han har valgt å gå i retning barneortopedi, og brenner for å hjelpe barn. Det har vært en lang vei å gå, og vi har stått støtt sammen og oppi alt fått to barn. Så egentlig er det og endel av det min fortjeneste at han har nådd målet, ved at jeg har vært en klippe for han og barna...teamwork!! Målet er innen noen år å dra til Afrika, der både han og jeg har fått tilbud om å jobbe på et afrikansk sykehus for å danne et ortopedisk senter for lokalbefolkningen. Jeg kommer til å jobbe på en lokal fødestue, og barna våre skal gå på en internasjonal skole der. Gleder meg virkelig til å oppleve og gjøre dette som en familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #110 Del Skrevet 10. juli 2010 Mannen min er nå endelig ferdig spesialist i ortopedi! Jeg er virkelig stolt over den lange veien han har gått, og at han nå har nådd målet. Han har valgt å gå i retning barneortopedi, og brenner for å hjelpe barn. Det har vært en lang vei å gå, og vi har stått støtt sammen og oppi alt fått to barn. Så egentlig er det og endel av det min fortjeneste at han har nådd målet, ved at jeg har vært en klippe for han og barna...teamwork!! Målet er innen noen år å dra til Afrika, der både han og jeg har fått tilbud om å jobbe på et afrikansk sykehus for å danne et ortopedisk senter for lokalbefolkningen. Jeg kommer til å jobbe på en lokal fødestue, og barna våre skal gå på en internasjonal skole der. Gleder meg virkelig til å oppleve og gjøre dette som en familie! Wow! Dette ER fanastisk sett fra mine øyne. Du har all grunn til å være stolt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #111 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Ikke at jeg tar med nær av det overhodet, men hvorfor i all verden orker du å bruke energi på å komme med små, bitchy kommentarer, Frk. Snasen? Du oppretter en tråd hvor du ber folk fortelle om hvorfor de er stolte av sine menn og yrkene deres, og bruker deretter enhver anledning til å si noe frekt? Det er snakk om et innlegg hvor jeg var litt småfrekk, og se nå på tråden. Du MÅ ha tatt deg nær av det, ellers hadde du, som du selv snakker om ikke brukt energi på det. Og hvem er du til å fortelle meg hvordan jeg skal bruke min energi? Hvis jeg vil spy ut av mg spøker på spøker som dere aldri hadde forstått til jeg får senebetennelse så gjør jeg da det. Har du ikke noe mer vettugt å komme med enn dette, så hadde jeg ikke sagt noe i grunn. Regner med at tråden blir ryddet snart... og det verste er at det er i grunn ikke jeg som har sklidd ut. Alt pga en "chubby lastebilfamilie". Omg. Skulle tro dere alle hadde vært sammen med en lastebilsjåfør som fraktet brød, jo. Hva har jeg fått slengt tilbake da? Min bedre halvdel har jo seg med pasientene sine og gud vet hva dere ikke sier. Skal jeg klage på dere da, som ikke er en døyt bedre? Skal jeg sitte her og ta meg nær av det? Nei! Uansett... det positive med KG er at dere prøver via en datamaskin og ta dere av "de svake". Vaskehjelpene, vaktmesteren, etc. Enorm empati ute og går fårn si. Har vanskelighet for å tro at det stikker så dypt. Det er mer det at dere får hevet dere selv litt, og samtidig føler dere ganske så truffet. Samtidig så har dere og denne "gjengmentaliteten" imot et menneske. Nå er det meg det gjelder (heldigvis er jeg hardhudet og bryr meg lite). Og dere mener dere er bedre? Nei se dere selv litt i speilet før dere belærer andre. Endret 10. juli 2010 av Frk Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #112 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Min kjære er siviløkonom, og jeg er selvsagt utrolig stolt av ham. Samme hva andre måtte mene Endret 10. juli 2010 av Iah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #113 Del Skrevet 10. juli 2010 Nå har jeg ikke kjæreste akkurat nå, men jeg så et par luftambulansearbeidere in action i dag og tenkte nettopp på hvor utrolig turn-on det yrket var. De kan både fly helikopter, de kan masse førstehjelp og må være gode til å kommunisere og redder liv i hytt og gevær. Nå er ikke akkurat uniformen deres så innmari sexy, men det får være det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 10. juli 2010 #114 Del Skrevet 10. juli 2010 ...Jeg er utdannet it-konsulent selv. En IT-konsulent som ikke vet hva programvare er...? ...Programvare ... er det inni maskinen...? Trodde det var hardware jeg? Uansett... hva som er hva, så kan jo en itkonsulent f.eks jobbe med begge deler. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 10. juli 2010 #115 Del Skrevet 10. juli 2010 Min samboer er det du ville kalt en It-konsulent, det er ikke tittelen hans, men ut i fra den litt snobbete måten jeg synes du skriver på regner jeg med du ikke ser en forskjell på en programmerer og en IT-konsulent? Ja, jeg er stolt over det han gjør. Han jobber i et anti-virusselskap og har hovedansvaret for parental control funksjonen i programvaren. Dvs at han gjør mye for å gjøre barns netthverdag tryggere. Barn og unge blir tidligere og tidligere brukere av data og nett, og her er det alt for mange foreldre som ikke kan nok. Derfor synes jeg det er viktig at foreldre tar ansvar og via programvare sperrer sider hvis de ikke har kunnskaper nok selv. Om jeg blir inspirert? Tja, njei, jeg vet ikke? Siden jeg selv har valgt å studere innen helse/sosial så er det jo ikke IT-verdenen jeg er mest inspirert av i hverdagen. Men han lærer meg mye, både jobbrelaterte ting og andre ting. Når du sier du blir inspirert av hans ønske om å hjelpe - jeg blir inspirert av alle som ønsker å hjelpe andre, og da er det fint få yrkesgrupper igjen her i verden hvis man skal se ordentlig på det. Alle yrkesgrupper er vel i utgangspunktet til for å tjene en funksjon som letter hverdagen for noen andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superior Skrevet 10. juli 2010 #116 Del Skrevet 10. juli 2010 Yrke for meg betyr ikke noe, det som er viktig er at han trives med det han gjør. At han har ambisjoner og mål gjør heller ikke noe. Min kjære er offshore-sveiser. På denne måte hjelper han ikke andre mennesker sånn direkte på noen måte, men han er levende opptatt av det han gjør, og han er utrolig flink. Jeg er veldig stolt over han, og interessert i det han gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pucifer Skrevet 10. juli 2010 #117 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvordan ser dere på deres mann, og hans arbeid? Blir dere stolte av han hvis han utgjør en forskjell? Blir dere inspirert? Jeg er stolt av min kjäre uansett hva han jobber med - nettopp fordi han tar ansvaret og jobber for sine penger, for å forsörge oss som en familie. Han har hatt mange forskjellige jobber, alt fra å levere avisene om morgenen eller som i dag hvor han er it-konsult/utvikler/programmerer i tillegg til at han har et eget firma, samt driver med en del frivillig arbeid utenom det igjen. Jeg er stolt av han, ikke bare fordi han tar det ansvaret, men også fordi han ikke har noen form for utdanning (han droppet ut av skolen förste året på ungdomsskolen), men likevel har klart å oppnå det han har klart i dag (han tjener meget godt). Jeg hadde ikke värt noe mindre eller mer stolt utifra hvilket yrke han hadde hatt. Alle yrker har sin funksjon, og noen må ta de jobbene som kanskje ikke alle andre vil ha. Vi fyller alle en plass i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 10. juli 2010 #118 Del Skrevet 10. juli 2010 Tråden er ryddet ihht reglene. Iah, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mia Skrevet 11. juli 2010 #119 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg er utrolig stolt av min kjære. Han er fysioterapeut, og er en skikkelig kjernekar som virkelig jobber fordi han ønsker å hjelpe andre! Jeg tar meg selv i å beundre han hvis jeg drar innom jobben hans, der han står og igjen får mange beundrende blikk av pasienter m.f. Med den rette og trygge holdningen han bærer, og "drivet" han har i seg mtp hans arbeid. Eldre personer som føler seg bedre etter en time med han, mennesker han har hjulpet til å lære gå igjen, og ja, jeg syns rett og slett at det han gjør for samfunnet og mennesker er en utrolig bra ting. Jeg tviler på at jeg hadde tenkt det samme om en It-konsulent, eller en aksjemegler. Det fordi det er noe "kaksete" og "ånds-snobbete" over det hele (selvsagt, noen brenner for det, men for meg er det ofte, ikke alltid; meningsløst). Også fordi jeg faller for en som har studert og jobbet hardt i mange år, for å kunne hjelpe andre. Det har nødvendigvis ikke noe med yrket hans, men heller med hans driv mtp å hjelpe mennesker da jeg vet at dette har mye å si for han. At han gikk inn i disse beinharde studiene med et ønske om å hjelpe. Hvordan ser dere på deres mann, og hans arbeid? Blir dere stolte av han hvis han utgjør en forskjell? Blir dere inspirert? Hva driver en aksjemegler VS en lege? Eller en it-konsulent VS en psykolog? Synes ikke det er noe nobelt å underminere andre yrker for å fremheve hvor bra yrket til han du er sammen med er. Kjæresten min er psykolog og selvfølgelig er jeg stolt av han. Men har null behov for å kritisere eller beskrive andre yrker nedsettende. Alle yrker er viktige og verdifulle på hver sin måte her i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #120 Del Skrevet 11. juli 2010 Enten er Frk Snasen så dum som hun virker, eller så er hun et stort forum-troll... Kan ikke folk her inne drite i å svare henne? Det hun kommer med er uansett så dumt at jeg håper for hennes egen skyld at det er trolling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå