Gå til innhold

Er dere stolte av deres menn mtp arbeidslivet?

Frk Snasen

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig stolt av min kjære.

Han er fysioterapeut, og er en skikkelig kjernekar som virkelig jobber fordi han ønsker å hjelpe andre!

Jeg tar meg selv i å beundre han hvis jeg drar innom jobben hans, der han står og igjen får mange beundrende blikk av pasienter m.f. Med den rette og trygge holdningen han bærer, og "drivet" han har i seg mtp hans arbeid.

Eldre personer som føler seg bedre etter en time med han, mennesker han har hjulpet til å lære gå igjen, og ja, jeg syns rett og slett at det han gjør for samfunnet og mennesker er en utrolig bra ting.

Jeg tviler på at jeg hadde tenkt det samme om en It-konsulent, eller en aksjemegler. Det fordi det er noe "kaksete" og "ånds-snobbete" over det hele (selvsagt, noen brenner for det, men for meg er det ofte, ikke alltid; meningsløst). Også fordi jeg faller for en som har studert og jobbet hardt i mange år, for å kunne hjelpe andre.

Det har nødvendigvis ikke noe med yrket hans, men heller med hans driv mtp å hjelpe mennesker da jeg vet at dette har mye å si for han.

At han gikk inn i disse beinharde studiene med et ønske om å hjelpe.

Hvordan ser dere på deres mann, og hans arbeid?

Blir dere stolte av han hvis han utgjør en forskjell?

Blir dere inspirert?

Hva driver en aksjemegler VS en lege?

Eller en it-konsulent VS en psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utrolig stolt av min kjære.

Han er fysioterapeut, og er en skikkelig kjernekar som virkelig jobber fordi han ønsker å hjelpe andre!

Jeg tar meg selv i å beundre han hvis jeg drar innom jobben hans, der han står og igjen får mange beundrende blikk av pasienter m.f. Med den rette og trygge holdningen han bærer, og "drivet" han har i seg mtp hans arbeid.

Eldre personer som føler seg bedre etter en time med han, mennesker han har hjulpet til å lære gå igjen, og ja, jeg syns rett og slett at det han gjør for samfunnet og mennesker er en utrolig bra ting.

Jeg tviler på at jeg hadde tenkt det samme om en It-konsulent, eller en aksjemegler. Det fordi det er noe "kaksete" og "ånds-snobbete" over det hele (selvsagt, noen brenner for det, men for meg er det ofte, ikke alltid; meningsløst). Også fordi jeg faller for en som har studert og jobbet hardt i mange år, for å kunne hjelpe andre.

Det har nødvendigvis ikke noe med yrket hans, men heller med hans driv mtp å hjelpe mennesker da jeg vet at dette har mye å si for han.

At han gikk inn i disse beinharde studiene med et ønske om å hjelpe.

Hvordan ser dere på deres mann, og hans arbeid?

Blir dere stolte av han hvis han utgjør en forskjell?

Blir dere inspirert?

Hva driver en aksjemegler VS en lege?

Eller en it-konsulent VS en psykolog?

Hadde en aksjemegler fått opererei et fritt marked, så kunne han/hun bidratt til å allokere kjøpekraft dit hvor behovet var størst.

Hvorfor er det behov for fysioterapi/helsetjenester generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har ikke jobb, men han er student, og jeg er veldig stolt av ham. Uansett hva han måtte bli og jobbe med i fremtiden tviler jeg på at jeg ville vært annet enn stolt. Jeg tenker at de aller fleste yrker her i landet utfyller en funksjon, så jeg ville vært like stolt om han var lege som it-konsulent.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

It-konsulent snobbete?Nehei.

Jeg er stolt av min fordi han til tross for alderen har kommet så langt i karrieren sin, og det var ikke forventet. Han er tydligvis veldig smart og oppegående i det han driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er lærer i grunnskolen, og jeg beundrer han virkelig for at han orker. Dyktig i jobben sin er han visst også, etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har ikke jobb, men han er student, og jeg er veldig stolt av ham. Uansett hva han måtte bli og jobbe med i fremtiden tviler jeg på at jeg ville vært annet enn stolt. Jeg tenker at de aller fleste yrker her i landet utfyller en funksjon, så jeg ville vært like stolt om han var lege som it-konsulent.

Er det nødvendigvis positivt, dvs er funksjonen et gode?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nødvendigvis positivt, dvs er funksjonen et gode?

Nei, det har jeg ikke sagt, men jeg klarer egentlig ikke å se for meg et yrke som ikke er et gode. Men det var også derfor jeg skrev fleste og ikke alle.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er kjempe stolt av min kjæreste. Han har ingen utdannig. Jobber i et stort firma og har jobbet seg opp i gradene og er svært ettertraktet i yrket sitt og får stadig henvendelser fra andre konkurerendes firma. Han er smart og utrolg flink i jobben sin og kan allitd hjelpe meg om det er noe jeg trenger hjelp til samme hva det måtte være. Han er flink med mennesker og kan snakke med alle. Han er reflektert og oppegåendes og har et stort hjerte så det er ikke rart jeg er så stolt av min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti flere fysioterapeuter som er overflatiske fehoder med lite i topplokket, på lik linje med andre idioter som finnes i ethvert yrke, om det tar to eller ti år å tilegne seg den tittelen. Og det finnes mange dyktige som er glad i jobben sin, og som trives med pasientrettet arbeid. Så jeg tror du blander yrke med person; hva han gjør kontra hvem han er og hva han er. Noe som er fort gjort, for de to har en innvirkning på hverandre, men de er også tildels helt uavhengige. Kjæresten din ville antageligvis ha vært like rak i ryggen og flink som hjelpelærer eller forsker, så lenge han trives med det han gjør og at det gir ham noe tilbake. Om du hadde vært like stolt av ham da er opp til deg, og hvilken betydning du ilegger status, utdannelse, bakgrunn, verdier og dybde i ditt livssyn.

Jeg er kjempestolt av min, han er rådyktig i sin jobb, selv om den er hard (han har fire 13-timers vakter etter hverandre nå, og klager ikke selv om han er kjempesliten). Han står for det han sier, prøver å tilegne seg den kunnskapen og erfaringen han må ha, han tør å innrømme feil, og viser empati og klarer å le av egne blundere.

Hva slags yrke folk har, og hvilken utdannelse min tok den gangen, er egentlig ganske ubetydelig. Hva de vil med livet, hva de står for og om de trives, er derimot helt essensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaksete og småsnobbete å være IT-konsulent? Hva som driver oss?

Det er rett og slett en knallmorsom og utfordrende jobb. Tipper forresten fysioterapeutmannen din også bruker datautstyr for å holde rede på pasientene sine på en effektiv måte?

Mannen min driver med noe helt annet som nok hadde vært verdig nok i dine øyne siden det er et yrke i det offentlige som innebærer å hjelpe de svakeste av de svake, men jeg for min del beundrer mannen min hemningsløst for som det flotte mennesket han er uansett hva han jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg så rasende stolt av at mannen i mitt liv er blikkenslager, ikke sånn at jeg får stjerner i øynene av det i seg selv :ler:

Men han har respekt blandt gutta og har "formann-ansvar" i blandt. Og jeg er overhodet ikke flau over yrket hans. Dessuten er han utrolig barsk og sexy i arbeidsklær :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindsay

Min kjære kjører lastebil, leverer bakevarer fra tidlig morgen, han er verdens beste kjæreste og pappa for mine små :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten min jobber i luftforsvaret, og jeg synes jobben hans virker kjempespennende og utfordrende! Og jeg må innrømme at jeg blir helt mo i knærne av å se ham i uniform... :sjenert: Ja, jeg er stolt av ham og den jobben han gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min jobber offshore på båt og oljeplattform, og gått gjennom en tung og vanskelig utdanning med glans resultater. Dette krever at han er i topp fysisk form til en hver tid, at han er perfeksjonist på alt han gjør, og at han er borte like mye som han er hjemme. For meg fungerer den løsningen perfekt, og jeg er såå stolt av han :) Han er en stor ressurs for arbeidsmarkedet da han er så arbeidsvillig at han jobber like mye som fem mann. Det krever sitt for forholdets del - mye planlegging må til for i det heletatt få tid til hverandre. Men det er absolutt verdt det :) Jeg er også en person som er avhengig av å gjøre noe heletiden, så vet hvordan det er. Dessuten liker jeg jo at han får utrolig god lønn. Det gir en solid fremtid og vi kan leve i "luksus" enda vi er kjempe unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla

Han er nettopp ferdig utdannet politi. Er kjempestolt, synes det er et utrolig respektabelt (og ikke minst sexy) yrke og jeg ser han har stjerner i øynene når han snakker om jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

fysioterapeut synes jeg er bare en "liksom-lege". :ler: Sorry for den, ja. Samboeren min jobber i IT, han er nettverkadministrator. Han har sivilingeniørutdannelse, allerede det er noe å være stolt av. Han er en teknologi-guru, og det gjenspeiler seg i måten hvordan vi har det hjemme - det er stappfullt av siste teknologiske dingser. Ikke bare er det gøy, det kan også være nyttig og underholdende. Joda, selvfølgelig er jeg stolt av kjæresten min, og jobben hans. Men nå er jeg IT-interessert selv, og kommer selv fra en ingeniør-familien. Foreldrene hans er derimot akkurat fysioterapeuter, begge to. Jeg vet ikke, fysioterapeuter tenner meg bare ikke. :fnise: Nerder, derimot... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Kjempesexy å være politimann ja..En undertrykkende satan som blindt følger ordre fra politiske vedtak. En som ikke kan tenke selv, men som blindt utøver makt andre befaler ham. Noe mindre sexy kunne jeg ikke tenkt meg.

Min mann er en fri person som jobber i helsevesnet med de svakeste. Han studerer også ved siden av, samt at han driver med friluftsliv og trening. Kjempestolt av ham uansett hva han holder på med, for jeg vet at om dersom ting hadde kollapset, hadde han lett beskyttet meg mot det onde i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en aksjemegler fått opererei et fritt marked, så kunne han/hun bidratt til å allokere kjøpekraft dit hvor behovet var størst.

Hvorfor er det behov for fysioterapi/helsetjenester generelt?

Men nå har det seg slik at aksjemegleren ikke har dette frie markedet, så hvorfor ta opp noe som tydeligvis ikke er tema?

Tja... til sitt siste spørsmål.

Hva hadde du gjort hvis du hadde vært utsatt for en bilulykke og havnet i ei sykehus seng for så å lære deg og måtte gå igjen?

Hvorfor spør du om dette... er ikke det åpenbart?

Hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett, så er det jo helt på trynet, men trolig har du en dypere mening med det som jeg ikke forstår, så utdyp det gjerne.

Joa, jeg ser den. At alt i alt fungerer alt som en helhet hvorav alt har en funksjon. For at nin fysioterapeut mann skal yte en jobb som igjen gagner han, og gagner hans pasienter, så må man jo gå på bunniåvet hvor vaskehjelpen trår til med grønnsåpen sin (og ryggvondten sin). Så flott at min mann da kan være der en gang og kna henne en gang i blandt da.

Uansett så er jeg ikke helt enig. Det må finnes yrker som ikke har noe å si for samfunnet?

Greit nok, de har en misjon (de må brødfø seg selv b.la), men hva skal man f.eks med en it-kandidat når man har it-konsulenter?

Det jeg og vil poengtere er at jeg er stolt av min mann som har valgt et yrke hvor han hjelper folk, som igjen gjenspeiler hans person.

Jeg ser f.eks de som kommer og tømmer søppel utenfor huset vårt. Søppeldunkene blir ALDRI satt på plass igjen. Og hva sier det?

Jo de misliker det de gjør, og gjør det kun for å brøfø seg selv. Jeg syns det har en del å si mtp valg av mann, og da igjen mtp valg av hans yrke. Gjør han det kun av praktiske grunner, eller er hjertet med i det hele også? For da vil jo han igjen ta dette med seg i hjemmet.

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke sagt, men jeg klarer egentlig ikke å se for meg et yrke som ikke er et gode. Men det var også derfor jeg skrev fleste og ikke alle.

Vi prater litt forbi hverandre her tror jeg.

Jeg er enig i at alle jobber har en funksjon, men jeg er ikke enig i at alle yrker/jobber er betydningsfulle i den forstand at de yter og gir noe til menneskeheten og samfunnet.

Og ikke minst, at yrket gir til de selv og, og til familie.

Mange går igjennom harde studier for å gjøre noe de brenner for, som bunner i at de vil HJELPE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysioterapeut synes jeg er bare en "liksom-lege". :ler: Sorry for den, ja. Samboeren min jobber i IT, han er nettverkadministrator. Han har sivilingeniørutdannelse, allerede det er noe å være stolt av. Han er en teknologi-guru, og det gjenspeiler seg i måten hvordan vi har det hjemme - det er stappfullt av siste teknologiske dingser. Ikke bare er det gøy, det kan også være nyttig og underholdende. Joda, selvfølgelig er jeg stolt av kjæresten min, og jobben hans. Men nå er jeg IT-interessert selv, og kommer selv fra en ingeniør-familien. Foreldrene hans er derimot akkurat fysioterapeuter, begge to. Jeg vet ikke, fysioterapeuter tenner meg bare ikke. :fnise: Nerder, derimot... :ler:

Jasså... Min bedre halvdel er en kjempe nerd. Men spørs hva man legger i ordet nerd.

For meg er en nerd en som har sittet på skolebenken i 6 sabla år etter vgs, gått ut med toppkarakterer og ofret store deler av ungdomstiden sin på et studie.

Men det finnes mange nerder, også sett i fra mitt perspektiv.

Når det er sagt spurte jeg ikke hva du tente på eller ikke.

Hensikten er jo ikke at en eller annen fysioterapeut skal tenne deg, da du allerede har en mann vettu. ;)

Regner med at du ikke mener det så bokstavelig.

Kos dere med overproduksjonen av duppedingsene dine som er laget av små barn på ti år. :)

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...