Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #1 Del Skrevet 9. juli 2010 Eg ser mange av dei her inne på KG snakkar om å ta silikon og lignande. Eg tenkjer på det med å plastisk kirurgi og det er jo mykje nu til dags som folk opererar for å sjå bedtre ut. Det er ikkje berre puppar, men alt muleg frå øyelokk til rumpehullet. Eg veit jo at det i Noreg er gratis for operasjoner som ein trenger og MÅ ha, men kva med dei man berre VIL ha? Korleis blir det bedømd om ein har krav på gratis operasjon eller ikkje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 9. juli 2010 #2 Del Skrevet 9. juli 2010 Silikon osv får man som regel ikke dekket. Noen få tilfeller hvis f.eks en person har mindre enn A-cup, og blir veldig hemmet av dette i hverdagen, får man dette delvis (eller helt?) dekket av staten. men da er det lege, psykologer og vurderinger om dette virkelig er nødvendig. Man får IKKE dekket operasjoner som ikke er nødvendig, om det ikke hemmer livskvaliteten til en person betraktelig. Har ei venninne som får dekket endel for å forminske puppene, da de er kraftig belastning for ryggen hennes. Hun er 21år og har allerede store ryggskader pga puppene. Og ettersom at hun blir fysisk hemmet og har en rygg som en 40åring, får hun dekket noe av operasjonen for å forminske dem (usikker på hvor mye). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #3 Del Skrevet 9. juli 2010 For å få dekket plastiske operasjoner må du ha store fysiske eller psyksike plager. F.eks bukplastikk etter å ha slanket seg mye eller etter flerlingsgraviditeter kan noen få dekket, men du må i tillegg ofte ha fysiske plager som fuktighet og sopp. Jeg har ikke hørt om noen som har fått dekket silikon, kun brystredusering. Du må først gå til fastlegen som sender en henvisning til en kirurg som er kvalifisert til å operere det du søker om. H*n vil da avgjøre om det er ille nok til å få det dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå