Gå til innhold

Kyssesyken

Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa

Nesten samtlige av mine venner hadde kyssesyken i 12-16årsalderen. Kjenner faktisk ingen som har hatt det etter de fylte 17. Bortsett fra meg da.

Er det "værre" å få kyssesyken som ung voksen/voksen i forhold til ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Mamma fikk kyssesyken da hun var 42. Hun lå rett ut i ukesvis og var helt ødelagt, men det tok så lang tid før de fant ut at det var kyssesyken fordi det er ikke så vanlig å ha det som når man er ung.

Legene sa at jo tidligere man får det, jo mildere er det. noen merker ikke at de har hatt det, andre, som meg selv, ligger rett ut med feber i 2 uker mens andre må legges inn på sykehuset pga problemer med milten er det vel.

Derfor lurer jeg på å ikke være helt skremt på dette med mine egne barn, og det hadde vært greit for dem å ha det når de er yngre, så slipper de å bli så ødelagte når de blir voksne.

Den generelle formen av kroppen, kondisjon osv, blir sterkt nedsatt eller kyssesyken. Man kan være sliten i lengre tider, måneder og år, og får ikke alltid tilbake den gnisten, og folk som driver med sport må ofte trene lenge for å komme tilbake der de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er slik at barn ofte har mildere forløp en det voksne har. Har du kyssesyken nå? Ta livet med ro, jeg har vært syk i to år etter kyssesyken. Er på bedringens vei men har tatt sin tid... Ifølge legen min hadde jeg sannsynligvis ikke blitt langvarig syk om jeg hadde latt kroppen hvile under sykdommen (jeg dro den så langt at jeg til slutt ikke klarte å stå på bena).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Nei, har ikke kyssesyken nå. Lurer litt på når den kommer :ler: Har ihvertfall forstått det sånn at de fleste får kyssesyken iløpet av livet sitt.. Men så blir jeg litt bekymret siden mange sier at det kan være farligere å få det når man er eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk ha hatt den uten å være klar over det. ;) Hos ban kan den være så enkel som en vanlig forkjølelse. Og er vel heller ikke gitt at man MÅ få den, så synes ikke du skal gå rundt å bekymre deg unødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...