Gå til innhold

er så usikker på meg selv

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

jeg har slitt psykisk i mange år og hatt angst siden jeg var ung som har kommet og gått.

hadde en smell for noen år siden og var også deprimert da samtidig som jeg fikk enormt med angst, siden den gang har jeg kjempet mot sykdommene og seiret enormt også.

jeg fungerte ikke i hverdagen men nå har jeg fått et helt nytt liv og fungerer...nesten.

det går hele tiden opp og ned alt etter hvor sliten jeg er, både med angst og depresjon. og har nå vært en stund i nede-dalen og vært sykemeldt og hatt det ganske kjipt uten at jeg helt kan forklare hvorfor annet enn at jeg var sliten fysisk og kanskje litt psykisk.

og en ting jeg er blitt veldig bevisst på nå er at jeg er sååå usikker på meg selv blandt andre folk.

for noen mnd siden var ikke det et problem, jeg hadde lært meg en måte og "være" på så jeg ikke var usikker lengre.

men nå så er jeg usikker på alt jeg gjør, sier, hvordan kroppspråket mitt er osv osv...jeg tenker hele tiden på hvilket inntrykk jeg gjør på andre.

føler jeg dummer meg ut, jeg blir usikker og får ikke alltid frem poengene så blir det bare tull og jeg føler meg som en tufs.

når jeg skal prate blir det ofte krøll på tunga og jeg sier ofte ord litt feil.

jeg er så utrolig lei av og ha det sånn nå...blir så nervøs folk som jeg ikke kjenner godt nok spesielt.

jeg vil at folk skal like meg men føler jeg driter meg ut!

jeg tørr ikke hilse på bekjente med mindre de hilser på meg først fordi jeg er redd for å gjøre "feil", som at de kanskje tenker at hvorfor hilser hun på meg, jeg kjenner jo ikke henne.

når jeg er på jobb og eller også for den del så aner jeg ikke hvordan jeg skal prate til kollegaene mine eller bekjente/folk, jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal si for å føre en samtale.

selvtillitten har fått en knekk i det siste så kan hende det har mye med det og gjøre...har ellers vært en nogenlunde selvsikker og ikke tenkt over slikt så mye som nå.

noen som kanskje kan komme med noen råd ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli

Det er som om jeg har skrevet dette innlegget selv! Det er akkurat slik jeg også har det! Spot on! Det er helt forferdelig å ha det sånn...

Har dessverre ingen råd å komme med, men det er flere som har det slik som deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha..jeg også har det sånn..egentli litt komsisk hele greia syns jeg..men veldig slitsomt i lengden. Prøv å ikke tenk så mye over ting og gjør bare d som faller deg inn. Drit i hva andre måtte mene om deg,alle kan ikke like deg uansett=) vet det kan være vanskelig, men prøv å sett fokus på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden hadde jeg et utrolig dårlig selvbilde når det gjaldt situasjoner der jeg skulle prate og hilse på mennesker jeg egentlig ikke kjente. Jeg hatet det, og jeg sto der sikkert som den lille usikre ungen som egentlig bare ville vise alle andre hvem jeg var, men som ikke turte å gjøre det.

Så begynte jeg på vgs, og selvtilliten og måten jeg oppfatter meg selv sammen med andre mennesker har blitt mye bedre. Jeg begynte å forstå at det var mange andre i samme situasjon som meg selv, og det førte til at jeg ble mer avslappet og turte å by litt mer på meg selv. Jeg ga rett og slett faen i hva andre mennesker skulle mene om meg. Vet at det ikke alltid kan være like lett, men tenk deg at de mennskene du møter ikke alltid er like selvsikre og uredd for å dumme seg som det kan virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...