Gå til innhold

Roaccutan og soling

Riskrem

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på Roaccutan. Kjøpte medisinen i dag og skal ta 2 tabletter pr dag.

Om en ukes tid reiser jeg til Hellas og skal være der i to uker. Legen sa at det skal gå greit om jeg ikke blir solbrent og bruker høy solfaktor og sunn solvett.

Har kjøpt 50 for ansiktet og 30 for kroppen. Kommer til å sole meg moderat og være veldig forsiktig.

Men nå leser jeg noen steder på nettet at man overhodet ikke bør sole seg mens man tar Roaccutan. Hva skal jeg gjøre med så mange motstridene råd? Skal jeg vente til jeg er tilbake?

Noen som har erfaringer å dele? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... erfaring men roaccutan og sol har jeg ikke. Men - legen min ventet til sommeren var over før han satte meg på kuren. Nettopp på grunn av sol.. Jeg hadde ikke tenkt meg til syden eller noe, men det ble bestemt i august at jeg skulle begynne - og fikk ikke begynne før slutten av september. Om legen min var unødvendig forsiktig vet jeg ikke..kan godt hende :)

Hvis legen din mener det går greit, går det sikkert greit - tror du ikke? :)

Meeeen...2 uker er jo ikke all verden å utsette kuren heller da - for å i gjengjeld få en "bekymringsfri" sydenferie ;)

Forresten...har ikke du gått på roa før? :klø: Mener jeg husker ei motiverende Nøtteskall fra tråden jeg skrev da jeg skulle igang med roa-sirkuset :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at jeg har tatt det før ja :) Da jeg tok kuren (8 mnd) begynte jeg på høsten, så sol var ikke et problem.

Nå er det altså tid for en ny kur. Kvisene har kommet tilbake på helt andre steder enn det jeg hadde under første kur for 5-6 år siden. De har liksom byttet plass, bokstavelig talt! Rare greier.

Er ganske utålmodig så jeg tok første dose i kveld. Jeg vil liksom bare sette i gang og få det overstått. Så da får jeg bare være forsiktig i syden. Uansett er det like greit for da skåner jeg kanskje huden for fremtidige rynker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...