Gjest ~Milla~ Skrevet 19. oktober 2010 #61 Del Skrevet 19. oktober 2010 Tenk du er halvveis Det blir nok deilig med ferietur. Gleder meg til referat om varme og late dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #62 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det blir utrolig deilig med ferie! Vi gleder oss masse! Det er 34 grader i Hurghada nå - så akkurat det kan vi jo faktisk ikke klage på! Vanntemperaturen ligger på 24-25 grader når vi reiser - så dette blir skikkelig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #63 Del Skrevet 20. oktober 2010 7. mars 2011: Din antatte termin Fullgåtte uker: 20 uker og 3 dager. Viktige datoer for ditt svangerskap: Antatt Befruktning: 13. juni 2010 30. mai 2010: Første dag i siste menstruasjon Svangerskapet regnes fra siste menstruasjons første dag og varer i gjennomsnittlig 40 uker, og ikke ni måneder. 13. juni 2010: Eggløsning Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid. 8. juli 2010: Det lille hjertet slår Embryoet er ca. 2 millimeter langt. 1. august 2010: Bevegelse Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær. 22. august 2010: 2. trimester Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet. 26. september 2010: Tid for ultralyd Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 4. oktober 2010: Du kjenner bevegelser Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 18. oktober 2010: Søvnmønster Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 7. november 2010: Hører deg Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 11. desember 2010: 3. trimester Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 15. januar 2011: Liten plass Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 14. februar 2011: Svangerskapspermisjonstart Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 7. mars 2011: Termin Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 22. oktober 2010 #64 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så deilig med ferie Håper flyreisen går bra for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #65 Del Skrevet 24. oktober 2010 Nå er det bare ei god uke igjen til vi stikker avgårde til varmere strøk. Gleder meg max! I dag har jeg fått vaska over huset - det var mildt sagt nødvendig. Vi bygger på huset - og det er det salige kaos i halve 2. etasjen. Resultatet er sagspon, lister, tapet, plater og alt mulig drit alle veier. Jeg gleder meg til vi blir litt mer ferdige. Ikke at jeg skal klage egentlig, vi har tross alt begynt å male noen av romma i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. oktober 2010 #66 Del Skrevet 24. oktober 2010 Oppussing og bygging kan være slitsomt, kjenner igjen den.. men det er jo bare så deilig når det er ferdig og man kan nyte det Misunner deg den turen til varmere strøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #67 Del Skrevet 25. oktober 2010 Joda - oppussing og ombygging kan absolutt være slitsomt, men du verden så fint det blir når man er ferdig. Vi bor i et hus fra 1850, og det er ikke alle løsninger vi klapper i hendene for. I tillegg er det ikke alle deler av huset vi har brukt tidligere, men nå blir alt så meget bedre! Snekkeren kommer i ettermiddag og får middag så da håper vi at barnerommet er klart til den siste veggen med tapetsering, listing og teppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 25. oktober 2010 #68 Del Skrevet 25. oktober 2010 Gamle hus har sin sjarm de og, jeg er oppvokst i et hus fra 1600-tallet, på kjøkkenet er det sprekk i veggen, og skoene fryser fast i ganggulvet om vinteren, men alikevel, det har sin sjarm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #69 Del Skrevet 25. oktober 2010 Absolutt! Vi er veldig glade i dette litt kalde huset som ligger 30 meter fra sjøen. Ville ikke bytta det ut med noe annet fancy hus i verden! For ikke å glemme verandaen som nok ikke har sol så lenge på kvelden, men som derimot har en fantastisk utsikt. Også låven da - som virkelig trenger en oppussing, men som i dag har plass til både traktor, gressklipper, verktøy, maling og alle mulige ting som vi ikke har bruk for. Det får bli neste prosjekt - om noen år... Vi har revet det gamle inngangspartiet og fått et nytt med varmekabler - så våre sko kommer ikke til å fryse fast denne vinteren. (men må vel innrømme at rimfrosten har ligget tykk på gulvet tidligere år...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 25. oktober 2010 #70 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg husker jeg reiv opp fjøsstøvla mine så malinga fulgte med, mamma var ikke verdens blideste da Høres bra ut med varmekabler i gangen, rimfrost inne er jo ikke det trivligste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. oktober 2010 #71 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ser for meg støvler og sko som sitter fast gamle hus har absolutt sin sjarm, men såklart en fordel at det er isolert så man slipper at det blir for gulvkaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. oktober 2010 #72 Del Skrevet 26. oktober 2010 Mens vi er inne på temaet: En jul for noen år siden så røyk vedovnen, på det laveste hadde vi 11 grader i stua, ingen elektrisk oppvarming klarte å få opp varmen. Det er ille når det kommer frostrøyk ut av munnen på en, inne! Vi ler av det nå, men det var ingen som lo da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. oktober 2010 #73 Del Skrevet 26. oktober 2010 Mens vi er inne på temaet: En jul for noen år siden så røyk vedovnen, på det laveste hadde vi 11 grader i stua, ingen elektrisk oppvarming klarte å få opp varmen. Det er ille når det kommer frostrøyk ut av munnen på en, inne! Vi ler av det nå, men det var ingen som lo da WOW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #74 Del Skrevet 27. oktober 2010 Huff - da er gode råd dyre... 11 grader er bare litt for kaldt altså! Man kan ikke akkurat skryte av elektriske ovner når det blir på den måten. Vi har brukt litt propanovn på hytta når vi kommer opp - den er effektiv! I dag er det tur til Jordmor og en ny kontroll. Det er lenge siden sist nå, så det blir jo litt morsomt å se hva hun mener. Har dere tenkt å ta influensavaksinen? Det er en del medier som sier at gravide MÅ ta denne vaksina. Samtidig sies det at man skal unngå vaksiner generelt. Ikke lett å bli klok på dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. oktober 2010 #75 Del Skrevet 27. oktober 2010 Veldig usikker på det med vaksine.. får liksom ikke helt bestemt meg. Spurte du jordmoren da du var til kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. oktober 2010 #76 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ble vaksinert i fjor, både mot svineinfluensa og vanlig influensa fordi jeg var i risikogruppe, men den vaksinen er vel gått ut nå? :klø: nei, jeg vet altså ikke jeg, legen har ikke sagt noe, jeg skal til jordmor til uka, så da får vi se hva hun sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #77 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja jeg spurte jordmora og det fantastiske svaret var at det måtte jeg vurdere selv... Det var jo til å bli klok på... Hun sa også at jeg burde snakke med fastlegen min om det, og sa i det neste at med min fastlege så ville jeg nok bli anbefalt å ta den, for han var nok ikke mot vaksiner... Så resultatet er at jeg fremdeles ikke vet hva jeg skal tenke, tro og gjøre... Jeg tok også både influensa og svineinfluensa i fjor, men influensavaksinen blir vel utvikla hvert år i forhold til den influensaen som er ventet.... (Tror jeg...) Konklusjonen er altså - alle gode råd mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. oktober 2010 #78 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hmm, ja nei det var ikke lett å kli klok på.. Hva er det for et svar da :klø: Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har nettopp ringt og bestilt time hos fastlegen for uke 24, så skal høre med henne da. Jeg er fortsatt skeptisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. oktober 2010 #79 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan ikke hjelpe deg, er like i tvil selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L79 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #80 Del Skrevet 1. november 2010 Jaja, jeg får tenke på det i løpet av ferien og komme til en konklusjon da. :9 I kveld reiser vi til Stavanger for å ta flyet i morra tidlig. Gleder meg masse. Badetøy og dykkermaske er pakket - det samme er strikketøy og bøker. Strikker dere andre? Jeg har nesten ferdig buksa i hentesettet - jakka er med i bagasjen sammen med noe rosa garn som skal brukes til pynt på et teppe. Har tenkt å hekle rosa blomster som jeg fester på babyteppet jeg har strikka. Tror det blir fint! Ellers tror jeg og sambo at vi har kommet fram til et navn. Ane Rikke var et alternativ (les det fort) - men vi fant ut at det kanskje var litt dumt... i tillegg har vi kommet med mange dårlige forslag som vi absolutt ikke ønsker at datteren vår skal hete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå