Gå til innhold

Hvor får du overskuddet ditt fra?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg er inne i et litt tung periode for tiden, og trenger hjelp til å komme meg opp og ut fra en ond sirkel... Har mann jeg elsker, er for tiden i mammapermisjon med det nydeligste barnet i verden, grei nok jobb, hus, bil, ordnet økonomi og burde vel egentlig gå rundt på rosa små skyer... Isteden sitter jeg mye her ved pc'en, huset blitt jo ryddet og vasket på et vis, men det er et ork hver gang, beddene trenger lukes og blomsterkassene har jeg enda ikke tatt ut av garasjen... Min lille får selvfølgelig det han trenger + litt til, men lite overskudd ellers. Venninner har jeg ikke møtt på gudene vet hvor lenge, og det å ta iniativ til en telefon er ikke lett... Hobbyen min ligger godt gjemt i skapet, har vel åpnet en bok siden jeg ble mor, men har lest maks 10 sider.

Jeg vet hva jeg burde gjør, men ikke hvordan jeg skal få det til... Nå er det nesten så jeg gleder meg til jeg er ferdig i permisjon, så jeg kan begynne å jobbe igjen, for jeg vet det vil hjelpe... Hva er det i ditt liv som gjør at du klarer å holde det gående og har overskudd til mer en akkurat det du gjør...? :)

Håper noen kan hjelpe meg med noen inspirerende råd så jeg kan nyte siste ukene av mammapermisjonen min... :)

Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg merker at jo mer jeg sitter ved pc, jo mer lat blir jeg. Jeg trener litt hver dag, og føler meg veldig mye bedre enn før. Jo mer jeg holder hjernen aktiv (altså ikke lese vg, dagbladet) jo bedre føler jeg meg. Som deg gleder jeg meg til å komme inn i et rutineliv igjen etter sommeren, med faste tidspunk og gjøremål.

Hva liker du å gjøre? Hva savner du? Det å drive med noe man liker hjelper mye. F.eks hvis du setter deg ned med hobbyen 1 kveld, kanskje du finner tilbake til litt gnist. Glede deg til noe. Det er det, å ha noe å se frem til som holder meg igang. Kjøp deg en bok du vil ha, og ta med deg tassen ut i hagen/hverandaen/parken på picnic, og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...