Gå til innhold

Betalingsanmerkninger og kredittrøbbel


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei håper det er noen som kan hjelpe meg!

Jeg er i en ganske fortvilet situasjon. For 3 år siden var jeg sammen med en DRITTSEKK av en mann, viste det seg. Han misbrukte kortet mitt, betalte ikke regninger han sa han betalte, telefoner og mobiltelefoner som sto i mitt navn. Han bodde i min leilighet og øste ut penger på "stash". Men problemene dukket opp i fjor, etter at jeg hadde kvittet meg med han så kom sannheten for en dag. Inkassovarsel og rettslige krav kom på løpende bånd. I samarbeide med de fleste firmaer fikk jeg inngå en avtale, jeg tok opp mere lån på leiligheten min, kvittet meg med bilen og fikk betalt all gjelden, som da var oppe i 150 000! MEN, jeg har fått betalingsanmerkninger på dette for noe hadde gått bare så altfor langt. Nå kan jeg ikke engang få et mobilabonnement...Hva skal jeg gjøre? Hvor lang tid tar det før jeg "starter med blanke ark" er det noen som har gode råd og tips. NEI, han har ikke dekket en krone, og jeg har truet med søksmål, men ingenting biter. Jeg vet jeg var dum som satt alt i mitt navn, men hei...jeg var forelsket, han hadde god råd, bra jobb og jeg trodde IKKE at dette kunne skje.

Noen som kan gi meg råd??

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde få en god oversikt over alle papirer (det tror jeg du har), finne fram ALT av papirer og så ta ut forliksklage på han.

Det koster ca. 500,- og hvis du "vinner" der og dere evnt. må dele gjelden, så kan du gå til namsmannen/lensmannen (tror det er der) og kreve trekk i lønnen hans fra dag 1. etter forfall.

Jeg vet ikke om du kan "vinne fram", men siden det har kostet deg 150.000,- så er det verdt et forsøk. Om du taper (500,-) så vet du at du ihvertfall har prøvd.

Ang. bemerkninger, er det desverre ikke noe å gjøre. Du må vente til "karantenetiden" er over 3-5 år. (vet ikke hvor lenge det er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg fikk slettet betalingsanmerkning temmelig straks etter at jeg ordnet opp gjelden, i mitt tilfelle var jeg også utsatt for morsomt kortbruk av en "spennende" samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...