Gå til innhold

Har mensen konstant

Gjest Nabojenta

Anbefalte innlegg

Gjest Nabojenta

Helt siden desember 2009 har jeg hatt mensen konstant nesten. Har det vært pauser har de vart i maks en dag. Jeg har hatt p-stav siden juni 2008, men valgte å prøve å bytte til spiral for å se etter om blødningene sluttet av det. Byttet til spiral ca 11 mai. Nå er det ca to måneder siden jeg satt inn spiralen, men jeg har fortsatt blødninger hver dag.

Er dette normalt, eller er det noen tabletter jeg kan ta som kan fikse det eller noe sånn?

Er 18 år.

Endret av Nabojenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke normalt. Lurt å ta kontakt med legen for å spørre hva som er galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

Tok foresten ultralyd av livmora også videre når jeg satte inn spiralen, så tror ikke det er noe galt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Jeg blødde ukevis i strekk da jeg brukte spiral. Har du kobberspiral eller hormonspiral?

For min del, var begge like ille i forhold til blødninger. På det verste, blødde jeg 8 uker i strekk.

Få deg en legetime og få sjekket deg, for det der er ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

Hmm.. Jeg har hormonspiral. Kan jo hende at jeg blør så lenge nå siden jeg nettopp har satt den inn. Vet ikke helt jeg.

Blør ikke sånn kjempemye. Fyller kanskje maks en gul ob tampong hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, håper virkelig det stopper for deg!!

eg har hatt store blødninger daglig i måndesvis, endå lenger enn deg.. siden september09.. legene e heilt i fra seg og har ikkje peiling på ka som e galt. vært igjennom to operasjoner for å se om dei fant noke galt, men dei finner ikkje ut årsaken. Det e ein del medisin ein kan teste ut då, det har riktig nok ikkje fungert på meg, men kanskje det vil hjelpe på deg! Det finst medisin som skal stoppe blødningen, som du kan få av legen på resept, som cyklocapran - eller priomlut(som inneholder masse gestagen,hormoner).. om du ikkje har prøvd det så ville eg anbefalt og spurt legen om det.

Lykke til, og god bedring til deg! Du må ihvertfall stå på, det gjør eg.. du må bare forlange nye undersøkelser og undersøkelser til dei finner det ut, kan ikkje gå og blø så masse heile tida. Blodprosenten min er ihvertfall lav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Hmm.. Jeg har hormonspiral. Kan jo hende at jeg blør så lenge nå siden jeg nettopp har satt den inn. Vet ikke helt jeg.

Blør ikke sånn kjempemye. Fyller kanskje maks en gul ob tampong hver dag.

Der kom det jo fram noen vesentlige opplysninger. Det er helt normalt å blø en del når man nettopp har satt inn hormonspiral. Informerte ikke legen deg om dette da du fikk satt den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

Der kom det jo fram noen vesentlige opplysninger. Det er helt normalt å blø en del når man nettopp har satt inn hormonspiral. Informerte ikke legen deg om dette da du fikk satt den inn?

Joda,klart han gjorde det. Men poenget med innlegget var jo litt også det at jeg har blødd fra november/desember fram til mai også, der jeg da ble lei av p-stav og prøvde å bytte til spiral. p-staven hadde jeg da hatt i 1,5 år før det startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Sannsynligvis blødningsforstyrrelser i forbindelse med bytte av prevensjon da. Men jeg ville likevel tatt en tur til legen for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

uff, håper virkelig det stopper for deg!!

eg har hatt store blødninger daglig i måndesvis, endå lenger enn deg.. siden september09.. legene e heilt i fra seg og har ikkje peiling på ka som e galt. vært igjennom to operasjoner for å se om dei fant noke galt, men dei finner ikkje ut årsaken. Det e ein del medisin ein kan teste ut då, det har riktig nok ikkje fungert på meg, men kanskje det vil hjelpe på deg! Det finst medisin som skal stoppe blødningen, som du kan få av legen på resept, som cyklocapran - eller priomlut(som inneholder masse gestagen,hormoner).. om du ikkje har prøvd det så ville eg anbefalt og spurt legen om det.

Lykke til, og god bedring til deg! Du må ihvertfall stå på, det gjør eg.. du må bare forlange nye undersøkelser og undersøkelser til dei finner det ut, kan ikkje gå og blø så masse heile tida. Blodprosenten min er ihvertfall lav..

Okey, kan skaffe legetime og spørre etter disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skiftet prevansjon fra p piller, til p sprøyte og blødde noen uker.

jeg gikk til legen og fikk tabletter som stoppet blødningen.

jeg har jern mangel,så kanskje de skriver ut slikt lettere da.

men han sa det var flere forskjellige tabletter man kunne ta (for hvis de jeg fikk ikke virket skulle jeg ta kontakt igjen,å få noen andre som påvirket hormonene tror jeg)

nå har jeg nesten ikke blødd på 1.5 år. og syns det er veldig fint. (jeg har 2 barn fra før,og vil ikke ha flere ) så det gjør ikke noe om systemet mitt er fuckt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...