Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lenge det er normalt å sove før man våkner av seg selv, uten vekkerklokke? Hvor mange timer pleier dere å sove? Og har dere problemer med å stå opp etter normalt antall timer søvn, eller våkner dere og føler dere uthvilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer, kommer ann på om jeg sover med kjæresten eller ikke. Vanligvis når jeg er med han kan jeg sove alt fra 7-12 timer om natten, mens når jeg sover alene blir det vanligvis bare 2-6 timer...

Gjest Gjest
Skrevet

2 til 15 timer.

Bruker i perioder polyfasisk søvnfase bevisst, men jevnt over sover jeg når jeg er trøtt og er våken når jeg er våken (jobber turnus med mye hvilende vakter, og klarer fint tilpasse søvn og liv generelt med jobben).

Skrevet

Skal eg på jobb, søv eg 5-8 timar. Då er det vanskeleg å stå opp. Ellers vaknar eg av meg sjølv etter ca ti timar, men i helgane kan eg av og til sove i tolv timar.

Gjest Katee
Skrevet

Sover 5-7 timer i hverdagene. 8-12 timer i helgene. Våkner av meg selv i helgene, dog ikke i hverdagene da kunne døgnet fint hatt flere timer ;)

Skrevet

2 til 15 timer.

Bruker i perioder polyfasisk søvnfase bevisst, men jevnt over sover jeg når jeg er trøtt og er våken når jeg er våken (jobber turnus med mye hvilende vakter, og klarer fint tilpasse søvn og liv generelt med jobben).

Kan du utdype litt? Og polyfasisk søvnfase ... hva går det ut på?

Skrevet

Jeg sover 6-7 timer og våkner av meg selv, gjerne før vekkeklokka. Er liksom oppe ca klokka åtte i helgene *lol*

Skrevet

Jeg sover som regel ca.6-7 timer i hverdagene nå jeg går på skole. Noen ganger våkner jeg av meg selv, fordi underbevisstheten vet jeg må opp. Når jeg har fri og ikke har andre avtaler sover jeg lenger, kanskje 9? Da våkner jeg av meg selv.

Skrevet

Jeg sliter fælt med å sove på normale tidspunkter, men når jeg tvinger meg til å sove normalt sover jeg 3-6 timer og føler meg uthvilt. Våkner gjerne før klokka ringer. Når jeg sover som kroppen vil (altså sovne når jeg er trøtt, stå opp når jeg er våken) sover jeg 7-8 timer annenhver natt (rettelse; dag. Kroppen vil helst sove på dagtid).

Skrevet

For meg varierer det.

Hvis jeg har rutine på sakene og legger meg til fast tid så sover jeg nøyaktig 7 timer. Dette skjer sånn ca en uke i året!

Ellers, de gangene jeg får sove helt ut, sover jeg som regel i 10 timer. 12 hvis jeg er skikkelig sliten.

På sommertider sover jeg mindre, ca 8 timer, pga at det er lyst. Hater sommersola!

Skrevet

Sover vanligvis ca 8-9 timer hvis jeg våkner av meg selv. Dette gjelder alle netter uten vekkerklokke. Med vekkerklokke kan jeg være uthvilt etter 6 timer, men alt under gjør meg litt sløv. Dersom jeg har mange korte netter i uka, må jeg hente meg inn med et par timer ekstra i helgene.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg må ha 10-12 timer for å føle meg uthvilt. Men på hverdager blir det mellom 7-9 timer.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Når jeg skal på jobb og dermed bruker vekkeklokke, så blir det 5-7 timer søvn. Når jeg har fri og ikke trenger vekkeklokke blir det 9-12 timer.

Gjest Huffsa
Skrevet

Med vekkeklokke legger jeg meg 2-3 og sovner 4-5. Sover til 11-12. Uten vekkeklokke kan jeg fint sove fra 2 til 14-15 men har da kraftig hodepine når jeg våkner og er slapp hele dagen. For å være helt uthvilt bør jeg legge meg 23 og stå opp 7-8. Er jævlig å stå opp da, men da er jeg mest opplagt iløpet av dagen, og slipper å gå å gjespe hele dagen.

Skrevet

Sov i 12 timer idag.. :klaske:

Pleier å sove i 8-10 timer :)

Skrevet

7-9 timer, men våkner flere ganger i.l.a natten.

Skrevet

9 timer (innemellom mer...)

Gjest Pucifer
Skrevet

Jeg lurer på hvor lenge det er normalt å sove før man våkner av seg selv, uten vekkerklokke? Hvor mange timer pleier dere å sove? Og har dere problemer med å stå opp etter normalt antall timer søvn, eller våkner dere og føler dere uthvilt?

Noen ganger 1 time, andre ganger 15 timer.

Jeg tvinger meg selv til å våkne (vekkerklokke, eller samboer som vekker meg) til fast tidspunkt hver eneste dag, med unntak av de dagene jeg har gjort noe spesiellt til langt på natt (ut på fisketur eller noe)

Om jeg sover til senere enn 09:00 så er jeg dårlig resten av dagen, uansett hvor mye eller lite jeg har sovet den natten, så før det MÅ jeg være våken.

Skrevet

Jeg har i perioder helt uten forpliktelser, sovet i et helt lystett soverom, uten forstyrrende elementer av noe slag, i 12-14 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...