Gå til innhold

Tisseproblemer - jeg er redd!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei. Jeg er en ung gutt på 17 år som i det siste har slitt litt med tissebesvær. Problemet er at jeg på en måte aldri blir ferdig med å tisse. Jeg tisser kanskje 6-7 ganger daglig. Hver gang tisser jeg først masse og har en god stråle før da strålen blir tynnere o tynnere og til slutt forsvinner.

Men jeg må fortsatt tisse mer! Så jeg blir sittende (ofte i flere minutter) å presse. Noen ganger jeg presser kommer det ut dråper eller en liten stråle, men andre ganger ingeting. Så jeg presser o hver 3. gang kommer det kanskje ut litt. Føler på en måte at jeg ikke "tømmes" selv om jeg egentlig allerede (i løpet av når jeg tisser med normal stråle) har tisset en god del. Hva er dette? Begynner å bli redd. Mistenker også at dete kan være psykisk og at jeg nærmest "innbiller" meg det.

Selv etter 10 min med dette forlater jeg nesten alltid toalettet med en følelse av at jeg har litt mer urin som skal ut, vel og merke er ikke dette noen sterk følelse som når man midt i tissingen stopper, men en liten "jeg har mer igjen"-feeling. Uroer meg for at dette er noe farlig.

Har ellers ingen problemer med smerter i underlivet etc. Tenker at jeg bare burde reise meg og gå uansett etter at den tykke strålen har gitt seg. Når jeg presser blir jeg aldri kvitt følelsen av å ha bittelitt igjen, så blir meningsløst.

Har tenkt på prostata etc. men er ikke jeg som ungdom litt i yngste laget for det? Takker vanvittig mye for svar, har begynt bekymre meg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt eneste råd er at du bør oppsøke lege, for der og bare der vil du få et tilfredsstillende svar. Å gå rundt og bekymre seg er bortkastet tid, så ring til legen i dag :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første man tenker i din situasjon er urinveisinfeksjon. hvis du kommer deg fort til lege er det ikke noe problem og det er enkelt å kurere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men urinveisinfeksjon, hva skjer da ang. behandling? Får jeg f.eks tabletter? Hvordan kureres det? Har gått med det en stund, hva kan skje hvis man går lenge med det uten behandling?

Beklager hvis jeg virker hysterisk, vet jeg bør oppsøke lege, men bare tsnken på foreksempel urologisk undersøkelse, med en lege som undersøker prostata etc gir meg full angst. Klarer ikke tanken, føler at jeg heller vil dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men urinveisinfeksjon, hva skjer da ang. behandling? Får jeg f.eks tabletter? Hvordan kureres det? Har gått med det en stund, hva kan skje hvis man går lenge med det uten behandling?

Beklager hvis jeg virker hysterisk, vet jeg bør oppsøke lege, men bare tsnken på foreksempel urologisk undersøkelse, med en lege som undersøker prostata etc gir meg full angst. Klarer ikke tanken, føler at jeg heller vil dø.

Ved urinveisinfeksjon vil legen bare gi deg en tablettkur. (ta med urinprøve når du møter hos legen).

Går du lenge uten behandling, vil den evt. infeksjonen bli større - og den kan krabbe videre oppover mot nyrene. Det er ikke bra, og smertefullt.

Skjønner at du er redd for flere undersøkelser, og jeg kan jo ikke sitte her og si at du ikke må utredes videre. MEN i første omgang holder det iallefall med å levere en urinprøve, og en samtale med lege. (som du sier - det kan være psykisk, dvs. at du "har hengt deg opp i følelsen at det ikke blir tomt".

Ring legen nå med en gang, så føler du nok en lettelse etterpå - bare av å komme i gang...

Lykketil;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

UVI er urinprøve og tabletter. Er det ikke det, så kan du ta standpunkt på om du godtar videre undersøkelser.

Men mest sannsynlig er dette en UVI eller klamydia og du er ferdig med hele opplegget etter du har tisset på et glass og spist noen piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...