Gå til innhold

Krympe olabukse i lengden?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel krymper olabukser alltid endel i lengden ved vask. Så hvis buksene er helt nye og ennå ikke vasket, ville jeg i hvert fall ha ventet til etter vask før de legges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krymper ett plagg i vaskemaskinen så sier det seg selv at hele plagget krymper, ikke bare i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krymper ett plagg i vaskemaskinen så sier det seg selv at hele plagget krymper' date=' ikke bare i lengden..[/quote']

Faktisk krymper olabukser mest i lengden i forhold til vidden. Dette ble jeg i hvert fall informert om i en klesbutikk, og det er også min personlige erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask den på 60 så får du max krymping ut av den (skal vanligvis vaskes på 40). Kanskje prøve 90 også, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krymper stadig bukser ved å vaske på 60grader, og så slenge dem en runde i tørketrommelen.... :sjarmor: Men ja, de krymper jo litt sånn ellers også (men oftest mest på lengden...)!!! :D

Jeg er kun 164 cm. høy, og de fleste bukser er for lange i utgangspunktet! Når jeg i tillegg hater å sy, er dette min måte å gjøre det på! :wink: Funker nesten hver gang...!

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...