Gå til innhold

Romantisk plass å spise i Bergen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg trenger tips om et romantisk sted å spise i Bergen. Gjerne ikke helt ekstremt dyrt, men passelig. Forklar gjerne hvor det er (er ikke så godt kjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kommer litt an på hva du definerer som romantisk det da :)!

For noen kan jo tom Peppes være romantisk......

HVA er du på jakt etter? Så skal jeg prøve å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sant nok! :D

Tenkte ikke på Peppes og McDonalds å disse her. Heller ikke Egon egentlig (selvom det kan være ganske koselig der)

Vanskelig å si egentlig. En koselig gjerne liten plass med god mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Potetkjelleren skal være veldig bra (tror den ligger nær Fløybanen). Ellers har de en ganske god restaurantguide i Bergens Tidende, om du går inn på hjemmesiden deres! Der får du også en viss oversikt over pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MANGE gode spisesteder her i byen!! Skal jeg velge å tipse om ett sted så velger jeg:

AROMA ligger nedenfor Fløibanen og har fantastisk god mat og servering. Det er et moderne sted som også kan være veldig romantisk med rett person.. I kjelleren kan dere være litt mer for dere selv. Middels prisklasse.

(Og ja, Potetkjelleren er et bra sted som ikke ligger så langt unna Fløibanen, i Kong Oscarsgt to hus bortenfor McDonalds)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munkestuen på klosteret, er min favoritt, jeg syns det er romantisk der. Selv om det bare er plass til 20 stykker og alle sitter tett oppå hverandre, man kan høre litt av hvert.

De har i tillegg et av byens beste vinkart.

Ellers liker jeg Escalon(tapas) ved Fløibanen.

oppe på Dr livingstone i kong oscars gate.

Kommer litt an på hva du vil ha.

Enhjørningen på bryggen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://byport.no/portal/resttreff.asp?ID=4

Her er noen restauranter i Bergen. Selv var jeg på "De tre musketerer" for ganske mange år siden, og husker bare den fantastiske maten! Selve restauranten var liten, intim og koselig! Oppe var det pub/bar som het "Fekteloftet". Hvordan denne restauranten er pr. idag vet jeg ikke, for mye kan ha endret seg. Men det kan være et alternativ verdt å undersøke, vil jeg tro! Tror restauranten ligger rimelig sentralt i byen, men husker ikke akkurat hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener at Tre Musketerer gikk konk for en stund siden.

Munkestuen VAR veldig bra, men har tapt seg. Nå er det også nye eiere der.

Potetkjelleren er noe av det beste du finner i Bergen for tiden, men prisklassen må vel regnes som høyere. Kokkene der er utrolig flinke :D

Noe som også pleier å være et godt alternativ i høyere prisklasse er Lucullus på Neptun.

Et lite koselig sted med dertil hyggelige priser er Spisekroken på Klosteret. (Du kommer til Spisekroken før du kommer til Munkestuen). Sørg for at du får bord nede i kjelleren.

Hotel Terminus har en meget god restaurant hvor du får mye for pengene selv om det ikke er billig (restauranten må ikke forveksles med kaféen).

Å dele en ostetallerken sammen med god vin på Dyvekes Vinkjeller er absolutt romantisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Mr Chen ved Tinghuset anbefales også virkelig, ikke minst fordi maten er formidabelt god.

For noen år siden brukte jeg Art Moody rimelig ofte, men jeg har hørt rykte om at det ikke er helt hva det var. Endog, jeg vet ikke selv siden jeg ikke har vært der på en stund.

Potetkjelleren har jeg hørt masse skryt om.

Har du tid og tilgang på bil, ta deg en tur til Solstrand Hotel i Os. Men for all del, der bør du bestille i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...