Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg har lett i felleskatalogen, og her inne, men finner ikke noe svar på mitt spørsmål: hvor lenge sitter sobril i kroppen? Jeg har blitt fortalt både at det sitter lenge, og at det går ut av kroppen på de timene som de liksom skal virke. Hva er rett? Hva er sikkert? Bør en la være å ta på kvelden om en skal kjøre bil neste morgen? Hvis en er innblandet i et trafikkuhell, kan sobril påvises i blodet på lik linje med annet "dop"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auraya Skrevet 5. juli 2010 #2 Del Skrevet 5. juli 2010 Fra felleskatalogen: Halveringstid: Biologisk halveringstid er vanligvis 10-15 timer, hvilket gjør at kumulasjon i kroppen ved gjentatt dosering blir relativt liten. Utskillelse: Ca. 80% utskilles via nyrene, hovedsakelig som glukuronid. Fullstendig utskillelse i løpet av 2-3 døgn. Rød trekant betyr at man skal være forsiktig med bilkjøring, og vurdere det ut fra hvordan man reagerer på det. Hvis sobril er ett nytt medikament for deg bør du unngå bilkjøring til du vet hvordan du reagerer på det. Ved ulykker kan man påvise stoffet i blodet, og dersom det kan sannsynliggjøres at ulykken skyldes inntak av trekantmedisin kan du bli strafferettslig ansvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Del Skrevet 5. juli 2010 Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå