Augustine Skrevet 26. september 2003 #1 Del Skrevet 26. september 2003 I vinter stod barnevogna rett utenfor døra vår en natt. Utpå natten ble det ganske mildt og med dunder og brak raste is og snø i tonnevis ned på vogna - som ble knust. Jeg antok at dette kunne dekkes av innboforsikringen som vi hadde i Gjensidige NOR og tok en telefon dit. Jeg ble møtt av en arrogant fyr som nærmest latterliggjorde meg fordi jeg trodde jeg skulle få noe igjen for dette. Jeg fant ingenting i forsikringsavtalen som tilsa noe annet, men han snakket om en "liste" han hadde og på den stod det ingenting om barnevogner tatt av takras så da var saken klar. Jeg ringte til hovedkontoret og snaket med en hyggelig dame. Hun måtte "sjekke saken". Ringte sikkert til den første saksbehandleren før hun ringte tilbake til meg. Nei, dette var selvforskyldt så det var utelukket at dette var en forsikringssak. Jeg skulle ha måkt taket. Vi bor i en stor villa og taket er svært bratt og ti meter over bakken. Der skulle jeg stå og hakke is!! Alt er jo selvforskyldt til en viss grad hva er vitsen med forsikring da - Noen som har råd om hva man kan stille opp med mot forsikringsselskap?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. september 2003 #2 Del Skrevet 26. september 2003 En barnevogn i seg selv er muligens dekket, men jeg er litt usikke rpå om det kan regnes som innbo, da det tross alt er noe man bruker ute. men det er lov å prøve seg. Imidlertid er det nok "din feil" at den har fått raset på seg. Du burde måkt eller ikke parkert den så den fikk ras på seg. Ikke dermed sagt at du har full rett til å skrive en skriftlig søknad om støtte og hevde dine argumenter på beste måte. min erfarign er at forsikringsselskaper trenger litt press for å gi deg rett. Men tror altså ikke du har noen sterk sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. september 2003 #3 Del Skrevet 26. september 2003 Kanskje du kan få det på sånn naturskadeforsikring. Synes jeg husker fra stororkanen på Sunnmøre at slik forsikring dekker flom og ras. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustine Skrevet 26. september 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 26. september 2003 Innboforsikring dekker sykler, barnevogner etc. Den dekker også naturskade. Som sagt er det umulig å måke taket vårt siden det er så høyt og bratt og det var is på det. Det er også veldig naturlig å sette en barnevogn -tok bare inn bagen- utenfor døren. Vi har ikke opplevd takras der før. Jeg mener hvor mye kan de forlange at man skal tenke på, man får jo igjen på forsikringen dersom man krasjer bilen og selv har skylda. Handler man perfekt og tar alle forbehold hele tiden så trenger man rett og slett ikke forsikring. Jeg søker jo forresten ikke om "støtte", jeg vil ha det jeg har betalt for gjennom forsikringspremien. Jeg skal ihvertfall aldri mer ha noe med Gjensidige NOR å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. september 2003 #5 Del Skrevet 26. september 2003 Hvis du ikke kan måke burde du ikke ha parkert den der. Men skriv et brev. Får du avslag kan du klage til Forsikringsklagenemda. Når det gjelder biler betaler man jo kaskoforsikring som er ekstra dyr.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå