Gå til innhold

Hvilke dyr har dere?


smilla1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en hund som er blanding av border collie og buhund, en ilder og en tarantell.

Tarantellen er ikke den som lager mest liv, den gjør stort sett ingenting :ler:

Ilderen og hunden står for liv og leven her i huset. De er bestevenner og leker sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange forskjellige dyr, ja :D

Så kommer neste spørsmål :D Kan dere fortelle hvordan dyrene deres er til daglig?

Hos oss er det helt klart Dachsen som er sjefen. Jeg har hatt henne fra hun var valp og hun er nå 6 år. Border Colien kom til oss ved en tilfeldighet. Jeg hadde en praksis periode på et vetrinærkontor og da kom hun inn for avlivnig. Hun var da ca. 1,5 år gammel. Tidliger eier klarte ikke å omplassere henne og han ville ikke ha henne lenger. Hun var utrolig tilitsfull. Vi hadde satt bedøvelse på henne, da vi begynte å snakke om at dette er rett og slett for gale. For å koke det hele ned så tok jeg henne med hjem. Det viste seg ganske snart at hun nok ikke hadde hatt det så bra. Om stemmen ble hevet litt så krøp hun sammen på gulvet bl.a.

Vi har hatt noen heftige slagsmål mellom disse to, men det går ganske bra nå. Hadde en litt morsom episode for noen månder siden. Vi var på tur og så pleier vi og gå til et område hvor de kan løpe fritt. da kommer det plutselig en hund springende bort til oss, noe som Border Colien ikke ble spesielt glad for. Hun flekket tenner og viste med hele kroppen at huden burde fjerne seg uten at hun klarte å skremme han bort. Så kommer plutselig Dachsen springende i voldsom fart. Den fremmede hunden stakk som om han skulle hatt fanden i helene. Dachsen jagde den et stykke så kommer hun tilbake med halen høyt hevet, går bort til Borderen og liksom spør henne: går det bra med deg? Det var utrolig å se hvordan de komunisert. Borderen har også en stygg uvane at hun legger andre hunder for hat. Dette gjør Dachsen rasende og hun prøver da og ta Borderen, med det resultat at det blir rimelig høylydt :oops: Veldig pinlig! Borderen har også klart å bite istykker to mobiler, tre fjernkontroller, og en trådløs telefon :evil: men når det er sagt tror jeg ikke jeg har opplevd en snillere hund enn henne :D

har lyst å høre om det er noen andre som vil eller kan fortelle om dyret sitt :D

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så flott at du reddet hunden fra døden på den måten, stakkars hund, men den har jo tydeligvis fått det godt nå da...! :D

Jeg fant som skrevet tidligere kattungen forlatt, tydelig dumpet, tok den med hjem til hunden min. Det var et mareritt i begynnelsen, det var hund og katt på det verste, kattungen freste av redsel, hunden er jo veldig stor så den hadde respekt for den, det er nå snart 2 mndr. siden. Hunden har jeg hatt siden den var 3 mndr. og nå er den passert 6. De leker sammen og når jeg kommer hjem med hunden, kommer kattungen mot oss og er tydligvis glad for å se storebror, den henger i halen hans mens han logrer, kattungen får t.o.m. spise av maten til hunden. Nå må det nevnes at jeg har øvd hunden til at vi kan klappe den mens den spiser, det har aldri vært noe problem, jeg har t.o.m. stappet hånden min i munnen hans da, uten problemer, han logrer bare da, så han er veldig godlynt. Prøvde jo å bli kvitt kattungen til noen dyrevenner, men det var vanskelig, men nå klarer vi ikke å gi den fra oss. Den styrer hele familien, gir høylytt beskjed når den skal ha mat, vekker meg om morgenen med å springe opp i ansiktet mitt, mens hunden, som åpner dører selv, sitter ved siden av sengen med labben oppi for å få kos, så da er det bare til å stå opp, med et smil som regel, for det er vel ikke alle som blir vekket av to sånne kamerater hver morgen. Kunne skrevet side opp og ned om disse to, men alt i alt er det kjempegøy å se at de har funnet tonen og at de virkelig har omsorg for hverandre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hybelkaniner' date= en liten edderkopp, og potteplante-fluer!

Jeg lurer på om det er noe spesielt med disse dyrene som gjør at du fortsatt beholder dem? :ler:

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fant som skrevet tidligere kattungen forlatt, tydelig dumpet, tok den med hjem til hunden min. Det var et mareritt i begynnelsen, det var hund og katt på det verste, kattungen freste av redsel, hunden er jo veldig stor så den hadde respekt for den, det er nå snart 2 mndr. siden. Hunden har jeg hatt siden den var 3 mndr. og nå er den passert 6. De leker sammen og når jeg kommer hjem med hunden, kommer kattungen mot oss og er tydligvis glad for å se storebror, den henger i halen hans mens han logrer, kattungen får t.o.m. spise av maten til hunden. Kunne skrevet side opp og ned om disse to, men alt i alt er det kjempegøy å se at de har funnet tonen og at de virkelig har omsorg for hverandre. :wink:

Utrolig artig å høre :D

Det er det samme med meg. Tror jeg kunne skreve en hel bok om alt det rare de finner på :D

Dachsen min f.eks er vel det vi kan kalle et reint matvrak. Hun eksplodere (og da mener jeg EKSPLODERE) om noen prøver å nærme seg matfatet hennes. Og når hun mener at nå er det på dide med mat, så sitter hun seg ved siden av matfatet og slår poten borti det (hun har en metalskål) og hun gir sg ikke før hun har fått det som hun vil. jeg kan ta fra henne fatet med det resultat at hun stiller seg foran meg og nesten stirrer meg i senk. Om ikke det hjelper så begynner hun med små lyder som hun sikkert har forstått er en smule irriterende :hoho: Men jeg kan ikke annet enn å le av henne :D

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig å høre :D

Det er det samme med meg. Tror jeg kunne skreve en hel bok om alt det rare de finner på :D

Dachsen min f.eks er vel det vi kan kalle et reint matvrak. Hun eksplodere (og da mener jeg EKSPLODERE) om noen prøver å nærme seg matfatet hennes. Og når hun mener at nå er det på tide med mat, så sitter hun seg ved siden av matfatet og slår poten borti det (hun har en metalskål) og hun gir seg ikke før hun har fått det som hun vil. jeg kan ta fra henne fatet med det resultat at hun stiller seg foran meg og nesten stirrer meg i senk. Om ikke det hjelper så begynner hun med små lyder som hun sikkert har forstått er en smule irriterende :hoho: Men jeg kan ikke annet enn å le av henne :D

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to marsvin og en undulat..

det ene marsvinet mitt (marvin) pleier å stå på to bein å titte ut av buret..

veldig nysgjerrig og veldig tam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg tre voksne katter, fire kattunger og et akvarium med ni fine fisker i :D

Sånn som jeg bor nå kan jeg ikke ha flere dyr, men jeg har hatt det meste opp igjennom årene:

* Hunder

* Hester

* Kaniner

* Marsvin

* Hamstere

* Mus :o

* Geiter

* Høner

* Griser

hmmm - tror ikke jeg har glemt noe nå... Også har jeg jobbet med kuer, griser, hester, høner og sauer...

Dyreelsker, jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jeg har en hetterotte jeg! :D

Hadde to stykker, to søstre, men hun ene måtte vi til dyrlegen med i vår for hun ble syk, og ble avlivet... Stakkars andremann leitet fælt etter søsteren sin helt i begynnelsen, men etter kort tid roet hun seg, og er igrunnen blitt mye gladere enn hun noensinne har vært, og blitt rikig så koselig å ha med å gjøre. Og la meg da legge til at hun alltid har vært "monsterrotten" - det var hun som ble syk som var den snille og kosete.. Var selvfølgelig ikke noe gøy å måtte avlive koserotten, men ting er aldri så galt at ikke det er godt for noe! Vi har fått en "ny" liten venninne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange edderkopper (fikk ut ganske så ange fra soveromet når der ble "akkutt totalrengjøring" da vi fikk beskjed om at det kom takstmann da, heldigvis, nå vet jeg ikke om her er noen innendørs, men føler meg ikke trygg)

en god del hybelkaniner pleir vi ha, men også de ble utryddet av den samme "totalrengjøringen".

Sambos drøm er hund (flatcoated retriver) og katt, jeg ønsker meg undulater (altså, begge vil ha det vi er oppvokst med) så tiden får vise hva det blir til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...