lillemy8808 Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Dette gjelder altså Gladmatfestivalen i slutten av juli i Stavanger. Ja jeg vet de har en hjemmeside. Men, jeg antar av praktiske årsaker, ikke fullt oppdaterte med årets program osv enda. Så ser jeg nå at de har oppdatert med en "kjøp billett til våre arrangementer"-side, og jeg skjønner igrunn ikke mye av den siden der, bare at det virker som kanskje den koster masse penger?? HVORFOR I ****** GÅR DET IKKE AN Å SKRIVE DETTE PÅ FORSIDA I SÅFALL.... koster det rett og slett å komme inn på festivalområdet? Problemet er at jeg jo ikke gidder å dra dit om det koster penger, jeg betaler nok i buss til Stavanger og er blakk fra før. Da er det ikke verdt det for meg. Jeg regner jo med å bruker penger på kjøp der fra før liksom... Så jeg HÅPER jo jeg leser feil her?? Jeg må jo sende dem en mail om ikke dette kommer klarer fram snart, men et "ja eller nei" til penger hjelper mye her og nå. Jeg drar nemlig fra min hjemby her på østlandet om ca 2 uker, og skal være vestpå ei stund. UTEN INTERNETT. Så alt praktisk må jeg vite før jeg drar. Jo før jo bedre. Så derfor spør jeg idag, får et eventuelt "ja det koster penger" og driter langflat i hele festivalen. Makan.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Å i h... for noen priser. Dernest: å i h... for en lite informativ side. Det kan se ut som det koster kr 1390/dag. Jeg klarer altså ikke å lese ut av den siden der om dette gjelder for å komme inn på festivalen eller om det er for enkelte arrangement. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe. Jeg håper at det var litt trøst at flere fant sidene lite informative.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Nei, det koster ingenting å komme inn på festivalområdet. Har i hvertfall aldri gjort det tidligere.
Gjest Anjelika Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Klart det er gratis å komme inn, hele Stavanger sentrum utgjør jo festivalområdet. Litt av et prosjekt å gjerde inn halve byen og ta en tusing for å ferdes der På den siden hvor man kan kjøpe billetter til arrangementer er det jo beskrevet ett spesifikt arrangement på Galleri Sult til kr 1390 med underholdning og fireretters middag. Det finnes flere slike arrangementer på diverse steder som man må ha billett til, men ellers så går det fint an å vandre rundt gratis i alle bodene som de fleste jo gjør =)
lillemy8808 Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2010 Så da er altså den der BLODPRISEN for visse arrangementer? For det står jo da faktisk "festivalbillett" eller noe sånt + pris for hver slik ting. På den rotete sida. Så jeg skal altså satse på å legge inn en tur der da? Jeg vet det er et veldig stor område, men det er jaggu ikke godt å vite hva griske folk klarer å finne på. Da får jeg bare håpe at de enten rydder litt i sidene sine og dermed bekfrefter det er gratis, og og får ut et program snart så jeg får valgt hvilken dag jeg drar
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Så da er altså den der BLODPRISEN for visse arrangementer? For det står jo da faktisk "festivalbillett" eller noe sånt + pris for hver slik ting. På den rotete sida. Så jeg skal altså satse på å legge inn en tur der da? Jeg vet det er et veldig stor område, men det er jaggu ikke godt å vite hva griske folk klarer å finne på. Da får jeg bare håpe at de enten rydder litt i sidene sine og dermed bekfrefter det er gratis, og og får ut et program snart så jeg får valgt hvilken dag jeg drar Det stod nå i hvertfall at programmet kommer snart. Kanskje du skal maile deo og spørre pent om du kan få det på e-post siden du skal ha ferie snart. Og jeg leste akkurat det samme som deg - er man ikke lokalkjent er det ikke mye mulig å forstå.
lillemy8808 Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2010 Nei siden var litt rar. Godt det ikke bare var meg. Jeg har jo hørt om denne festivalen i mange år og bodd i Stavanger selv, men ikke akkurat i august. Så jeg har alltid gått glipp av den. Jeg må jo maile når det nærmer seg. Er det 4 dager det er tro, jeg har bare råd til en dag uansett. Så jeg får prioritere en dag med mye spennende utstillere eller noe :D
lillemy8808 Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2010 Takker for svar, dere virker jo sikre. Da blir det nok en tur på meg dit ja! Om ikke siden kommer med noe mer fornuftig informasjon etterhvert som tyder på det motsatte.
Supraspinatus Skrevet 4. juli 2010 #10 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Det er gratis å gå rundt på festivalområdet, men det koster penger om du vil smake på noe. Som oftest koster matbitene mellom 20 og 100kr. Størrelsene varierer fra en liten bit til en liten middag. Billettene som selges er antagelig til arrangementet med Gordon Ramsay. Endret på oppfordring fra anonym bruker. Selv om jeg synes det er litt feigt å poste som anonym når du irettesetter. Endret 5. juli 2010 av Supraspinatus
lillemy8808 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2010 Jeg regner med at jeg lar meg frister på festivalen ja og at det går "noen kroner" der. Men skal jeg betale buss + fristelser + komme inn på festivalen, så blir det mye penger ut. men buss + fristelser (+ eventuelt mat/drikke i tillegg) skal jeg da klare
Shade Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Det var ikke mye nyttig å få ut av den siden nei.. Som de andre sier, å gå rundt der er gratis Og så er det spesielle ting man kan kjøpe billetter til. Middagen til Gordon Ramsey er nok en tusenlapp dyrere enn de billettene jeg fant på den siden, vi bestilte bord der rundt juletider Men han skulle ha noen kokkeoppvisninger der og til rundt 400 kr per billett men jeg kunne ikke finne de på siden nå så det er mulig de er utsolgt. Morro blir det nok uansett
Shade Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Her fant jeg faktisk ledige billetter for de som kunne tenke seg det http://scanticket.no/Evt_Show.aspx?Shw_Id=681
lillemy8808 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2010 Nå ser jeg programmet er sånn delvis er kommet, så da er det bare betalingsarrangementeter å velge i, så det er egentlig samme for meg hvilken dag jeg drar. Noen som har en anbefaling der? Jeg HATER trange folkemengder der jeg ikke får sett en dritt, og antar det er verst lørdagen. Og når jeg uansett har fri hele den uka der så kan jeg likegjerne dra ned onsdag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #16 Skrevet 5. juli 2010 Jeg HATER trange folkemengder der jeg ikke får sett en dritt Da kan du bare droppe hele greia, for Gladmaten er kø, kø og atter kø.
lillemy8808 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 5. juli 2010 Da kan du bare droppe hele greia, for Gladmaten er kø, kø og atter kø. Takk for et kjempepositivt svar og nyttig svar, Kjære Anonyme Bruker. Jeg antar det er forskjell på f eks onsdags morgen når mange fortsatt er på jobb og lørdag "midt på dagen" når folk våkner og har fri. Sommerferie eller ei, det er flere på jobb en onsdag enn en lørdag. Men dette kan jo bare de som fast går på den festivalen/jobber der vite sikkert, er det veldig stor forskjell på dagene isåfall? Det er da altså ikke noe spesielt jeg skal ha med meg unntatt selve bodene.
Supraspinatus Skrevet 5. juli 2010 #18 Skrevet 5. juli 2010 Takk for et kjempepositivt svar og nyttig svar, Kjære Anonyme Bruker. Jeg antar det er forskjell på f eks onsdags morgen når mange fortsatt er på jobb og lørdag "midt på dagen" når folk våkner og har fri. Sommerferie eller ei, det er flere på jobb en onsdag enn en lørdag. Men dette kan jo bare de som fast går på den festivalen/jobber der vite sikkert, er det veldig stor forskjell på dagene isåfall? Det er da altså ikke noe spesielt jeg skal ha med meg unntatt selve bodene. Tja, har vært der de siste årene. Det pleier å være mindre folk på hverdagene, men det er mye folk uansett. At du må stå i endeløs kø på lørdagen er ikke sant, men det er mye folk i byen da. Det er jo veldig væravhengig også. Jeg anbefaler at du ihvertfall bruker 2 dager på det. Vanligvis blir du mett og lei etter en stund. Dagen etter har du likevel lyst å utforske litt mer.
Gjest Anjelika Skrevet 5. juli 2010 #19 Skrevet 5. juli 2010 Det den anonyme brukeren sier er jo fakta da, hvis du "HATER folkemengder" så er ikke Rogalands største folkefest helt ideelt å oppsøke Det er vel kanskje rimelig å anta at onsdag er bedre enn lørdag, men jeg har bodd i Stavanger halve livet og vært på Gladmat forskjellige dager og det har vært like jævlig hver gang.
lillemy8808 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #20 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har rett og slett ikke råd til blodprisen på kystbussen to dager på rad. Dessverre. Hotell er derfor også utelukket. (Og burde vel uansett vært booket i fjor for en sånn festival ) Det blir nok onsdag eller torsdag om det er en forskjell. Jeg vet jo festivaler fort blir folkerike men det et er forskjell på "kø" og "helt stillestående". DET orker jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå