Gå til innhold

Hvilken sang har den TRISTESTE teksten?


Lillemy144

Anbefalte innlegg

Kom på en til som jeg alltid begynner å gråte av (hører den heldigivs ikke så ofte nå) "Gamle brunen" (eller noe sånt) Ble spilt mye på radio da jeg var yngre. Om en stakkars gammel, sliten hest som har "dratt det siste lasset..." (men han fikk ingen lauvbærkrans :cry: )

DET var 'Gamle Svarten' det, Daaaaaakar.... :grine::grine::grine:

Jeg spiser IKKE hestepølse assa

Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, denne het da Gamle Brunen!! *insisterer*! Sangen tar for seg fra Brunen var et viltert føll, skildrer "grinden" som er bitt ned... huff&huff det er så ufattelig trist... Du har trukket siste lasse, kjære Brunen, etc etc.. også noe om en guttunge som var glad i ham.... Å herreguuud så trist :cry:

*slutte å spise hestepølse på dagen*!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Embla, den heter bare "Brunen"...og den er så rørende!!! Den begynner slik..;Over jordet langs en kant går traktorsporet, ingen merker etter hover synes mer, du har trukket siste lasset kjære Brunen , det blir aldri,aldri noen fler. Bakom løa der står vogna di den gamle, hvor to armer spriker tomme etter deg. Og i skjulet henger seletøy og grime, aldri mere skal det henges på deg, nei....:grine: Kan IKKE synge denne for guttungen uten å grine..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fast car med Tracy Chapman, egentlig er mange av sangene hennes triste - ikke begynne-å-gråte-triste, men mer sørgelige; riste-på-hodet-triste.

Flere av sangene til Cranberries er også triste, nevner Warchild og No Need to Argue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der og lest nå!  :o  

*svelger og svelger tappert klumpen i halsen*  :o

Huff a meg :(

en annen trist sang: Fra Kari Bremnes' Svarta bjørn plate: Sangen om den kyniske Anna og Sangen om halstørkleet som va gjenglemt og Sangen om fyret ved Tornehamn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carola synger en sang som heter " Jag vil alltid elska " . Den handler om å miste et nyfødt barn. Hvis jeg er alene og hører den, kan jeg ikke la være å gråte. Synes også at "Eg ser " med Bjørn Eidsvåg er trist, dessuten er " Ein liten blome " også utrolig trist - men fin ! Også glemte jeg nesten "Alt eg så " med Sigvart Dagsland. Har hørt historien bak den .

Kjempetrist :cry:

Trude :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er foresten teksten til fade to black med metallica,den teksten bare griper fatt i meg..

Fade To Black

Life it seems, will fade away

Drifting further every day

Det meste av sangen er slettet. Grunnet Åndsverkloven og Kopinors retningslinjer når det gjelder sitater, tillater vi kun 2 linjer fra en sang eller et dikt. Total gjengivelse av kopibeskyttet materiale er ikke tillatt.

Ønsker dere å vise hele teksten kan dere linke fra en annen internettside i innlegget.

Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er foresten teksten til fade to black med metallica,den teksten bare griper fatt i meg..

Fade To Black

Life it seems, will fade away

Drifting further every day

Det meste av sangen er slettet. Grunnet Åndsverkloven og Kopinors retningslinjer når det gjelder sitater, tillater vi kun 2 linjer fra en sang eller et dikt. Total gjengivelse av kopibeskyttet materiale er ikke tillatt.

Ønsker dere å vise hele teksten kan dere linke fra en annen internettside i innlegget.

Orakel - moderator

Ops,det viste jeg ikke.. :oops:

Her da..http://d_dauksa.tripod.com/metride.html#fade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carola synger en sang som heter " Jag vil alltid elska " . Den handler om å miste et nyfødt barn. Hvis jeg er alene og hører den' date=' kan jeg ikke la være å gråte. [/quote']

Åh, ja den er alldeles nydelig. Jeg gråter også alltid når jeg hører den, men likevel hører jeg den om og om igjen... Så vidt jeg husker sang Carola den på en norsk Melodi Grand Prix for en stund siden, med spøkelseslys, stort kor, stearinlys og jeg fikk sånn frysninger på ryggen at det er helt vanvittig. Nydelig sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"blackbird" pga det som skjedde med fuglene. og "chelsea hotel" med L.Cohen. (griner alltid når jeg hører den. har mye med musikken å gjøre, men teksten også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...