Riskrem Skrevet 1. juli 2010 #1 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg tok to kurer med Roaccutan da jeg var 20 år. Jeg var rammet av relativt kraftig acne i ansiktet, og Roaccutan var det eneste som løste problemet. Jeg fikk perfekt hud! Men nå etter 6 år må jeg gjennom nok en kur, denne gangen fem måneder. Acnen har kommet tilbake, selv om det er mye mindre. Det er likevel svært plagsomt, og det sprer seg til nakke og hals. Uff. Det var ingenting annet å gjøre mente hudlegen min. Spurte om det kunne være sminken min (ID) eller hudpleien min (Dermalogica) som kanskje gjorde det... men nei. Trodde ikke acnen kunne komme tilbake. Det føles som et nederlag! Jeg er 26 år og ser plutselig ut som en fjortis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Del Skrevet 1. juli 2010 Heisann! Du kan trøste deg med at det er ikke uvanlig om man må gjennom en ny kur etter noen år. Jeg har ingen kilder å henvise til, men har lest mye om dette selv, og søker du rundt på nettet skal det finnes seriøse sider om temaet, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 1. juli 2010 #3 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei, samme med meg, det kom tilbake etter bare 3 uker, ikke like ille først, men nå flere år etter er det like ille som før. Gikk på Roaccutan i 6 mnd. Jeg vil aldri ta denne kuren igjen. Maken til nedstemthet og tørre slimhinner vil jeg se langt etter. Fikk masse info og bestemte oss (hud spes. og j) at antibiotika var bedre enn en runde til m Roaccutan. Håper du blir sjekket hver uke av familie og venner, for det er ikke å stikke under en stol at over 2% av alle pasienter som går på Roaccutan har gjennomført selvmord. Det er litt for tunge tall for meg til å være en bagatelle Når jeg var ferdig med min lange kur var det som et teppe ble løftet av meg, jeg visste ikke at jeg hadde hatt en liten deprisjons-periode. Trodde ikke jeg, som er frøken solstråle, skulle kjenne det slik etterpå, for jeg merket det ikke under kuren. Jeg vil bare du skal være obs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå