Gå til innhold

Somalere ekstreme muslimer?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Pga det er andre plasser på nett som er mer naturlig å spørre om fromhet i islam enn på KG- av alle plasser...)

Eller aktuelle saker på KG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det er relevant, uten annen utdannelse en høytlesning av koranen er det lettere å tro at alt som er haram kan skade deg uopprettelig.

Du vet ikke hvem utdannelse hun hadde? Eller kjenner du TS sin nabo personlig og har lest hun sine vitnemål? Kanskle har hun mastergrad i noe som du aldri har hørt om en gang?

Les spørsmålet.

Hvor stod det i overskriften eller det som TS spør om: Jeg lurer på om vi tar inn feil folk i Norge??

Bare siter det for meg når som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke innvandring. Jeg har heller ikke skrevet at noen er underutviklet.

Jeg skrev at regionene er underutviklet. Akkurat slik Norge var i middelalderen. Det er svært relevant. Det er da rett og slett fakta.

Det er også relevant å nevne at Norge tar imot en helt spesiell type innvandring, og at det selvsagt påvirker situasjonen. Dersom Norge hadde hatt stor innvandring av kirurger og matematikere fra Istanbul, istedet for analfabeter fra Somalia, ja så hadde integreringen også vært en helt annen. Det er altså helt naturlig at man opplever slike situasjoner med somaliere. Akkurat som man opplevde med nordmenn i middelalderen.

Ikke i en tråd om halal mat og om du skal gi is til naboen sine unger... Tenk om dem er laktoseintolerant og mora ikke vil at dem skal få is? Skal du skylde på landet mora kommer fra da også. Og snakke om sauegjeterer fra ustabile regioner som du ikke ville integrere?

Eller visst dem ikke tålte gluten? Peanutter?

Eller om nabon var adventist og ikke ville at nabon skulle gitt barna is med raffinert sukker eller pølser??

Uansett så er det ikke en aktuell sak.

Nei- det var ikke relevant.

Ser du svaret mitt i sammenheng nå ?

Det var snakk om underutviklede regioner , der er det som kjent ikke så vanlig at kvinner får utdanning .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du svaret mitt i sammenheng nå ?

Det var snakk om underutviklede regioner , der er det som kjent ikke så vanlig at kvinner får utdanning .

Og hva har det med at TS spør om halal mat å gjøre?? For det er det som tråden handler om.

Og hvorfor er det relevant hvor hun kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du vet ikke hvem utdannelse hun hadde? Eller kjenner du TS sin nabo personlig og har lest hun sine vitnemål? Kanskle har hun mastergrad i noe som du aldri har hørt om en gang?

Les spørsmålet.

Hvor stod det i overskriften eller det som TS spør om: Jeg lurer på om vi tar inn feil folk i Norge??

Bare siter det for meg når som helst...

Hvilken (ikke hvem) utdannelse hun hadde er ikke relevant. Men sannsynligheten for at hun er en av de 80% somaliere som er analfabeter er stor. Overskriften og trådstarter spør seg selv om somaliere er ekstreme muslimer, og naturlig nok, så er det klart at med det samfunnssystemet som finnes i Somalia så er det godt grunnlag for ekstremisme. Overtro, intoleranse og trangsynt tankegang lever svært godt i disse regionene av verden, og Norge får ta del i denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken (ikke hvem) utdannelse hun hadde er ikke relevant. Men sannsynligheten for at hun er en av de 80% somaliere som er analfabeter er stor. Overskriften og trådstarter spør seg selv om somaliere er ekstreme muslimer, og naturlig nok, så er det klart at med det samfunnssystemet som finnes i Somalia så er det godt grunnlag for ekstremisme. Overtro, intoleranse og trangsynt tankegang lever svært godt i disse regionene av verden, og Norge får ta del i denne prosessen.

Det jeg leste var at dama sier nabon må være ekstrem muslim- og om hun var dårlig muslim som ikke gjør som nabon.

Du snakker masse fordommer om somaliere og om underutiviklede folk.

Og plutselig er ikke utdanniningen hun har relevant likevel. Du er ikke enig med dg sjøl da altså? Men da vil ikke jeg bruke mer tid på deg.

Jeg har svart det jeg syns i tråden: at

TS må lese et aent sted -pluss hvorfor et det en aktuell sak at TS blei sur på nabon sin når hun prøvde å gi nabons barn is uten å spørre?

Hun vet ikke om ungen hadde diabetes heller- så hun bør ikke gi andre sine unger mat når hun ikke har sjekka med dems sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...