Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #1 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg har en slaks hosting som ikke stopper. Jeg fikk det i mai- og det var med feber og vondt i ryggen og piping- og jeg fikk ikke sove på natta pga det- og at jeg fikk lissom ikke nok luft inn. Og det var oxo en sånn type slim (som har gått bort.) Det er ikke vondt eller feber nå eller noe sånt. Men hostinga går ikke over. Først var det veldig vondt i halsen- som gjorde at jeg ikke kunne spise så mye aent enn supper. Og det var vondt i halsen i minst to uker- og det var vondt i ører oxo -som ikke gikk bort før etter tre uker. Og den andre uka så fikk jeg noen vond sammenklistring av øyner -som gikk bort samtidig som vondt i halsen. Men jeg slutter aldri med hosting.(!) Jeg var hos en lege når jeg fikk vondt i halsen og feber- som sa det var en type virus. Og jeg kjenner en sykepleier som hjelpa meg litt og sa jeg trengte ikke gå til legen når jeg fikk sammenklistring av øyner pga det var virus- og det var ikke noe farlig med øyner jeg kunne skylle med en type saltvann jeg fikk fra apoteket. Og det var vanelig med vonde ører når det var den typen virus- og at det ikke var farlig.Og at det tok alltid to eller tre uker å bli bra. Men jeg stopper jo aldri å hoste etterpå.(!) OG en legestudent jeg kjenner sier jeg må bare stoppe med røyking pga det er sikkert røykehosting. Men det er ikke røykehosting. HvA kan jeg gøre med det? BURTE jeg gå til en lege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Del Skrevet 30. juni 2010 Det kan være du har pådratt deg en snikende lungebetennelse uten feber eller bronkitt. Begge deler trenger en sjekk hos legen og kan hende må du på en antibiotikakur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #3 Del Skrevet 30. juni 2010 Det kan være du har pådratt deg en snikende lungebetennelse uten feber eller bronkitt. Begge deler trenger en sjekk hos legen og kan hende må du på en antibiotikakur. Jeg trodde man måte få feber visst det var noen betennelser i lungene? Kan det være skummelt å ha det?Kan det bli skadelig? Blir man smittsom? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Del Skrevet 30. juni 2010 En type er smittsom, men smitter ikke lett. Ja, man kan ha lungebetennelse uten feber. Legen finner ut om du har en infeksjon i kroppen ved å måle senkningen. De siste ni månedene har jeg selv og tre jeg kjenner hatt lungebetennelse uavhengig av hverandre og noen har jeg ikke møtt når de var eller før de ble syke. Etter endt pencillinkur, kan man kjenne seg trett og slapp i noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2010 #5 Del Skrevet 30. juni 2010 Kikhoste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #6 Del Skrevet 30. juni 2010 Kikhoste? Kik? Uansett tenker jeg at jeg skal ringe til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 30. juni 2010 #7 Del Skrevet 30. juni 2010 Når man har bronkitt kan hosten sitte igjen i mange uker etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2010 #8 Del Skrevet 30. juni 2010 Kik? Uansett tenker jeg at jeg skal ringe til legen. Ja, kikhoste... er det noe rart med det? http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kikhoste-2837.html http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5648&MainArea_5661=5648:0:15,2917:1:0:0:::0:0&MainLeft_5648=5544:55198::1:5647:39:::0:0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ejala Skrevet 30. juni 2010 #9 Del Skrevet 30. juni 2010 Det kan ikke være bare en ond sirkel da? Det tror jeg det er med meg. I august er det to år siden hele hostegreiene mine begynte. (Halsbetennelse, bronkitt, halsbetennelse en gang til, hele tiden med hoste bortsett fra under halsbetennelsene, da hadde jeg feber i stedet.) Når man hoster mye, blir slimhinnene irriterte, noe som igjen fører til at du hoster fortsatt/mer. Dermed blir slimhinnene like irritert/mer irritert, og slik går det i en lang runddans. Jeg hadde nok gått til legen. Min lege sier også at det er mange som hoster i flere uker etterpå, men så er det jo også noe med den onde sirkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #10 Del Skrevet 30. juni 2010 Ja, kikhoste... er det noe rart med det? http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kikhoste-2837.html http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5648&MainArea_5661=5648:0:15,2917:1:0:0:::0:0&MainLeft_5648=5544:55198::1:5647:39:::0:0 Takk Nei, jeg tror ikke det er noe kik-hosting. Jeg har nemli ikke noen anfall. Og det var et virus som jeg hadde sa legen- da jeg ble undersøkt- og ikke noen bakterie. Og jeg hadde ikke rennende nese. (Pluss at jeg fikk alle vaksineringer da jeg var liten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soverikke Skrevet 1. juli 2010 #11 Del Skrevet 1. juli 2010 Sesongastma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 1. juli 2010 #12 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvis det ikke er slimete hoste lenger, så kan det godt være en irritasjonshoste. Jeg har det selv, og det var langt verre før jeg sluttet å røyke. Når du må hoste; er det litt kiling bak i halsen, er du tett eller er det direkte akutt hosting? Er det mulig å utsette hosten ca et halvt minutt, eller er det ikke det? Hvis det er mulig å utsette den litt, kan du prøve å la være å hoste, eller gjøre den litt mindre voldsom. Drikk noe idet du får lyst til å hoste, og prøv å la det bero litt før du hoster. Hvis det er irritasjonshoste, er det bare én ting å gjøre: Tvinge seg selv til å slutte. Det hjelper ikke å røyke heller, fordi røyking irriterer flimmerhårene i halsen ekstra, slik at allerede irriterte halser ikke blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest molte Skrevet 1. juli 2010 #13 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg hostet i mange uker, da ble det tatt blodprøve som siste sannsynlig infeksjon med mycoplasma. Ble helt bra igjen etter antibiotikakur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #14 Del Skrevet 1. juli 2010 Kan godt være Kikhoste. Voksne mennesker får det HELT annerledes enn et barn (spesielt om den voksne i tillegg har vært vaksinert). Det slår nok heller ikke ut om en ser etter infeksjoner i blodet (dette til tross for at symptomene kan reduseres om en får antibiotikakur innen 3 uker etter utbrudd). At du har vært vaksinert har absolutt ingenting å si, da den første vaksinen kan gå ut allerede ved skolepliktig alder. Jeg synes det høres helt ut som at du har kikhoste hvertfal. Har hatt det selv og hadde det som deg. Kunne aldri tenke meg at det var kikhoste, og ingen andre trodde på meg heller før jeg fikk bevis for det, siden de levde i god tro om at når en er vaksinert så er man helt sikker resten av livet. Med fare for å gjennta meg selv: Det er feil at man ikke får kikhoste om man er vaksinert - vaksinen varer kun noen år, for å beskytte små barn mot det, da det for disse kan være dødelig. Så det har ikke noe å si Holder en knapp på kikhoste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå