Gå til innhold

Kurere halsbetennelse/streptokokker


*Mocca*

Anbefalte innlegg

Har fått en kraftig infeksjon, vet at hos legen er det antibiotika.

Men går jo ofte over, men hvordan kan jeg lindre det best mulig sålenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen om du har streptokokker.

Streptokokker kan være veldig smittsomme og i tillegg kan de faktisk være farlig om du ikke får den behandlingen du skal ha. Grunnden til at folk døde av slike trivielle ting 'før i tiden' som ingen stresser med nå er pga hva vi kan få hos legen.. så ta deg en tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har krøpet til korset og bestilt time. Har kl 15 idag.

Hovedsaklig fordi det er omtrent umulig å svelge og at jeg fortsatt har høy feber, og hele kroppen gjør rett og slett ufattelig vondt.

Tidligere har jeg ikke gjort noe med en slik infeksjon, tror at kroppen har godt av å klare å bekjempe noe av det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig - du skal la kroppen sloss litt selv. Blandt annet så skal di ikke ta antibiotika om du bare har virus ettersom antibiotika ikke tar virus men bakterier. Men streptokokker er ikke bra i det heletatt - litt etter hvilken type kan streptokokker 'utvikle' seg til hjernehindebetennelse, lungebetennelse, bloforgiftning, skarlagensfeber, revmatisk feber eller nyrebetennelser.. De kan også bli 'kjøttetende bakterier' og kan angripe hjerteklaffene.. Dette er ting som vi ikke trenger å stresse med fordi vi blir behandlet men det er derfor vi skal dra til legen..

Sist gang jeg hadde halsbetennelse med streptokokker fikk jeg ikke lov å gå på skolen på 1-2 uker fordi jeg var så smittsom og hadde en spesielt kjip type.. det er år siden nå :P sluttet å bli angrepet når mandlene tokk kvelden :P

Så bra at du drar til legen, håper det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen. Han banna rett og slett da han så mandlene mine.

Kraftig streptokokkinfeksjon, skal ta Apocilin 1g, 4 ganger daglig, så blir det supper, is og slikt, om endel smertestillende inntill videre.

Han var et lite øyeblikk usikker på om det kunne være kyssesyke, men har hatt det for 15 år siden, påvist sammen med streptokokker, men hadde bare halsbetennelse.

Så da håper jeg penicillinen virker fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...