Gå til innhold

Homoparade


Berentsens

Anbefalte innlegg

Forrige helg var den årlige homoparaden i Oslo. I tillegg ble det feiret at Homobevegelsen i Norge er 60 år. Er det nødvendig med en homoparade i Norge? Er den nødvendig mht å gjøre det lettere for homofile å leve som den de er, eller er det kun blitt en stor fest.

Ødelegger homoparaden for de homofile? Jeg tenker da på måten enkelte i paraden går kledd, eller forstår tilskuerne og motstanderne mot homofilt samliv at dette er mest for moro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Forrige helg var den årlige homoparaden i Oslo. I tillegg ble det feiret at Homobevegelsen i Norge er 60 år. Er det nødvendig med en homoparade i Norge?

Det er nødvendig med homoparader så lenge det finnes rasshøl nok til å ha et moralpoliti. Denne importen av et fargerikt felleskap skal ettertrykkelig settes på plass og få i klartekst at i nasjonen Norge gjelder norsk lov og norsk kultur. Har de problemer med det så får de finne seg et annet land å bo i.

Er den nødvendig mht å gjøre det lettere for homofile å leve som den de er, eller er det kun blitt en stor fest.

Det var bare en stor fest. Men etter å ha blitt flyttet til Oslo-øst så er det igjen en markering for å få lov å elske, selv om en partner er av samme kjønn.

Ødelegger homoparaden for de homofile?

Det er nok noe negativ effekt. Spesielt de siste år da det var mer en fylle/dop-fest enn en politisk markering. Men igjen, etter å ha tatt makta tibake i svarteste Oslo så gjør paraden mer bra en vondt.

Jeg tenker da på måten enkelte i paraden går kledd, eller forstår tilskuerne og motstanderne mot homofilt samliv at dette er mest for moro?

Motstanderne mot homofili har forstått særs lite generelt. Slik kan en ikke forvente at de forstår så mye av homoparaden okke som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg var den årlige homoparaden i Oslo. I tillegg ble det feiret at Homobevegelsen i Norge er 60 år. Er det nødvendig med en homoparade i Norge? Er den nødvendig mht å gjøre det lettere for homofile å leve som den de er, eller er det kun blitt en stor fest.

Ødelegger homoparaden for de homofile? Jeg tenker da på måten enkelte i paraden går kledd, eller forstår tilskuerne og motstanderne mot homofilt samliv at dette er mest for moro?

Uff, nei, det er virkelig ikke nødvendig med all denne homsingen og kostymene. Og du har helt rett, det ødelegger bare for homosaken. Jeg syns vi bare skal ta konsekvensen av det, og forby hele homodagen. Vi må beskytte homsene mot seg selv. De skjønner jo ikke hvordan dette skader dem. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uff, nei, det er virkelig ikke nødvendig med all denne homsingen og kostymene. Og du har helt rett, det ødelegger bare for homosaken. Jeg syns vi bare skal ta konsekvensen av det, og forby hele homodagen. Vi må beskytte homsene mot seg selv. De skjønner jo ikke hvordan dette skader dem. :ironi:

Selv om man skal markere seg, betyr det ikke at dem trenger å vise skinka i et skinnkostyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Er det nødvendig: Ja.

Gay Pride!

La folk se og skjønne hvordan virkeligheten er, med vakre verdifulle, talentfulle mennesker som har krav på respekt - og slutte med sånt tull om "å ikke leve ut" det som er en del av virkeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slik mange av dem profilerer seg (det er om å gjøre å være "verst mulig"), så tror jeg de bare forsterker enkeltes inntrykk av at dette er noen snåle avvikere. Dermed vinner man ikke respekt og forståelse, men mer skepsis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Er det nødvendig: Ja.

Gay Pride!

La folk se og skjønne hvordan virkeligheten er, med vakre verdifulle, talentfulle mennesker som har krav på respekt - og slutte med sånt tull om "å ikke leve ut" det som er en del av virkeligheten...

Mener du at folk automatisk blir vakre og kreative og talentfulle fordi de er homo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt dumt, er at man kun har slike store opptog i Oslo. Kanskje de som arrangerer Skeive Dager kunne ha flyttet litt på seg, og arrangert tog og festeligheter andre steder, f.eks. på tettsteder? Det sender kanskje et sterkere signal til motstanderne, et signal om at homofile finnes ikke bare i Oslo, Bergen, Stavanger og andre byer, men også rundt om i hele Norge. Det er vel fremdeles slik at en del unge homofile nærmest rømmer til Oslo for å kunne leve som den de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot homofile, deres legning eller noe i den duren, men jeg må si denne homoparaden deres gjør meg uvel. Alle bildene på de store avisene av galne folk som har kledd seg ut som motsatt kjønn, som går omentrent nakne eller i ulike sex-drakter, og mye mer. Jeg ser virkelig ikke heller poenget med denne paraden. De får ikke frem noe særlig budskap... Hvertfall har ikke jeg fått med meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det blir gjort så mye ut av det at jeg bare blir kvalm. Hvorfor skal homofile alltid spille på sex? Synes alltid fokuset er feil. Kan man ikke bare kle seg normalt og gå i parade da.

Jeg får mer avsmak enn aksept når man ikke klarer å oppføre seg som et normalt menneske kun fordi man er homofil. Dere vil ikke se skinka mi, jeg vil ikke se skinkene deres.

Er det så mye forlangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over meg. De bildene som media ofte viser er jo av avkledde homser og lesber, gjerne med sexleker osv. Da er det ikke rart at en del tror at for homofile er det kun sex som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Mener du at folk automatisk blir vakre og kreative og talentfulle fordi de er homo?

Jeg mener at alle mennesker er dette uavhengig av legning.At du da leser inn i svaret mitt at det jeg sier bare handler om homofile, forteller vel noe om at det er behov for større åpenhet og toleranse så man slutter å skille på folk ut fra legning.

At noen unge mennesker føler de må dra til Oslo for å forsvinne i mengden så de kan våge å være seg selv, forteller meg at det absolutt er behov for en homoparade.

Brutal mann snakker om moralpoliti og importert fargerikt fellesskap som må settes på plass. Jeg vil gjerne få inkludere en hel hop med etnisk norske kristne, som mener de har rett til å dømme andre til skamfølelse og "evig fortapelse" for å leve og elske slik det er naturlig for dem, på lik linje med alle andre.Denne gruppen har også holdninger som i høyeste grad bør bli parkert.

Norge er et sekulært samfunn der alle skal ha like rettigheter.

Flytt gjerne homoparaden ut av Olso. Et sted midt i "bibelbeltet" på Sørlandet hadde gjort seg.

Etter min mening er russetida mye verre hvis man først skal snakke om ting andre bør bli "spart" for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom homoparaden blir lagt til bibelbeltet skal jeg gladlig stille opp og delta.

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Bare måten enkelte homoer og deres disipler tråkker andre grupper med ulike mening enn dem selv ned i gjørma på gjør at jeg mister mer og mer respekt for denne patetisk, stakkarlige gruppen mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Det jeg synes er litt dumt, er at man kun har slike store opptog i Oslo. Kanskje de som arrangerer Skeive Dager kunne ha flyttet litt på seg, og arrangert tog og festeligheter andre steder, f.eks. på tettsteder? Det sender kanskje et sterkere signal til motstanderne, et signal om at homofile finnes ikke bare i Oslo, Bergen, Stavanger og andre byer, men også rundt om i hele Norge. Det er vel fremdeles slik at en del unge homofile nærmest rømmer til Oslo for å kunne leve som den de er.

Ja jeg ser det for meg. Homoparaden er kommet til Ytre Hutaheiti. Og nå skal alle de importerte homsene gå i tog, i bukserumpeløs - og den eneste lokale deltakeren er Utvik på skjæret - han har jo alle visst om alltid. Og så er det han særingen som flyttet til Oslo - som nå er vendt hjem for å vise gaypride i heimbygden. Hu hei ...

Rett utenfor Coopbutikken står en lett rødmende Innvik og hytter med neven. Men innerst inne ønsker han sterkt at han hadde mot til å gå i toget han og.

Tror ikke det er helt laget for småbygden nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere som er så negative til homoparaden pga et par bare skinker ...

Er dere like negative til karnevalet i Rio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Forrige helg var den årlige homoparaden i Oslo. I tillegg ble det feiret at Homobevegelsen i Norge er 60 år. Er det nødvendig med en homoparade i Norge? Er den nødvendig mht å gjøre det lettere for homofile å leve som den de er, eller er det kun blitt en stor fest.

Ødelegger homoparaden for de homofile? Jeg tenker da på måten enkelte i paraden går kledd, eller forstår tilskuerne og motstanderne mot homofilt samliv at dette er mest for moro?

Ja, det er nødvendig med en homoparade i Norge, all den tid det fortsatt finnes folk som ikke klarer å respektere at folk er homofile og at dette ikke er noe som man kan "omvendes" fra.

Og nei, homoparaden ødelegger ikke for de homofile. Det går normalt kledde homofile der også. Homofile er som andre, de liker å fyre oppunder tabuer og vranforestillinger. Det er veldig mange mennesker som tror at det eneste homofile gjør er å ha sex og å tenke på sex, samt å være kinky og freaks. Hva tror du da de fyrer oppunder i en slik parade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Nei, det er ikke nødvendig med noen homoparade i det hele tatt. Personlig tror jeg det er med på å forsterke folks skepsis til homofile. Homoparaden er med på å danne et uekte og totalt anderledes bilde av homofile. Det er ikke rart at det finnes så mange homofober, når det eneste man kan se i media er gutter med rosa puseskjerf og rosa tights. En slik homoparade setter de homofile i et dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...