Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt sopp før, og behandlet meg med Canesten (2 ganger forrige sommer..) Nå tror jeg at jeg har fått sopp igjen, det KLØØØR og kjønnsleppene er blodrøde. Jeg har smurt meg med Canesten i 3 dager nå uten hjelp. Jeg har mensen nå, så har ikke kunne tatt stikkpille, men måtte bare begynne med kremen, fordi kløen er nesten uutholdelig :kjefte:

Noen hjelp til stakkars meg? Kjerringråd eller noe? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sopp før, og behandlet meg med Canesten (2 ganger forrige sommer..) Nå tror jeg at jeg har fått sopp igjen, det KLØØØR og kjønnsleppene er blodrøde. Jeg har smurt meg med Canesten i 3 dager nå uten hjelp. Jeg har mensen nå, så har ikke kunne tatt stikkpille, men måtte bare begynne med kremen, fordi kløen er nesten uutholdelig :kjefte:

Jeg fikk en gang tips om å skylle med eddikk. Det stinker, svir og er ekkelt, men det hjelper.

Skrevet

Har ikke eddik her.. Uff... :snurt:

Gjest andrina
Skrevet

Jeg fikk en gang tips om å skylle med eddikk. Det stinker, svir og er ekkelt, men det hjelper.

[/quo

Jeg synes pevaryl fungerer bedre ennn canesten. fåes kjøpt som kombipakke med krem og stikkpille.

Skrevet

Hmm.. Pevaryl har jeg hørt litt om, ja. Kanskje jeg skal prøve den hvis canesten-tuben blir tom før jeg merker bedring, jeg smører på myyyye...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er sopp og ikke herpes?

Skrevet

Huff, føler virkelig med den. Men kjøp deg yoghurt naturell og smør på, det er et godt kjerringråd! :)

Lykke til!!

Skrevet

Sikker på at det er sopp og ikke herpes?

Vel, forsåvidt er jeg jo ikke det. Men er ingen blemmer eller noe..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta tuben og sprøyt inni.

Skrevet

Det blir nok ikke bra før du har satt inn en vagitorie, og kombinert med krem.

Skrevet

Hos meg hjelper det ikke med bare krem når soppen først har slått ut og det klør skikkelig. Jeg har tatt stappet en pille inn om kvelden, smurt en tampong inn med salve og smurt salve ytterst i sjedeåpningen etterpå. Vet at man ikke bør sove med tampong, men jeg er desperat når det er sånn...

Sist jeg hadde sopp var jeg hos gynekolog som vasket innvendig og det ble straks bedre, så jeg kan godt skjønne at eddik lindrer (selv om han ikke brukte eddik). Da hadde jeg brukt stikkpille og krem noen dager før, men det virket ikke.

Jeg fikk også en pille som jeg skulle svelge, + resept på flere hvis jeg trenger det senere.

Føler med deg, det er fææælt!

Skrevet

Ja, det har enda ikke blitt borte! Bedre ja, men ikke borte.. Stemmer det at det blir verre hvis man klør? Her blir det gruusomt etterpå hvis jeg klør, men deilig mens jeg klør, liksom.. Hehe. Skal kjøpe ny kombinasjonspakke snart. Men burde jeg kjøpe Pevaryl eller Canesten? Har brukt Canesten krem nå i 4 dager (5. dagen i dag).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt på apoteket hva de anbefaler ang evt bytte av krem, kjenner ikke til hvordan noen av dem virker, så mulig det står noe i pakningsvedlegget om hvor fort du bør kjenne virkning?

Og spør på apoteket om de anbefaler å få en lege til å se på det, det vil jo kunne bekrefte om det er sopp eller noe annet du har. Hvis det er noe annet enn sopp, trenger du antageligvis et annet middel for å bli kvitt det.

Skrevet

Har kjøpt Canesten, fordi de hadde ikke Pevaryl (utsolgt). Får se om det blir noe bedre etter jeg får tatt stikkpillen også.. Reiser til Syden om en uke (fredag), om det ikke er blitt bedre innen onsdag kanskje, da burde jeg kanskje dra innom legen? Kjipt å være i syden med brennende og kløende underliv..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til legen allerede på mandag hvis det ikke er merkbart bedre i løpet av helga

Skrevet

ok.. :) Skal vurdere det! Men blir vel vanskelig å få time så raskt. Kan jo håpe, da! Ingen andre som har hatt suuper-hissig soppinfeksjon?

Skrevet

Kan sopp gi endret blødningsmønster btw...? Overreagerer kanskje, men tok sukkerpille torsdag, mens lørdag og den er vanligvis over tirs-onsdag. Men i dag, når jeg begynte på nytt brett, blør jeg fortsatt? IKKE mye da, men fortsatt blod i utfloden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vel, et lite råd er å ikke spise noe med sukker. Det funker på meg, og jeg slipper denne kløingen. Når jeg drikker altfor mye brus eller spiser for mye godteri og annen sukkerholdig mat, så får jeg sånne utbrudd. Er ikke sundt heller, så ... verdt å prøve :)

Skrevet

Det skal jeg forsøke ja! Er jo bare positivt å kutte det ut uansett :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at hvitt mel kan ha den samme virkningen, så best å holde seg til spelt mel og grovere meltyper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...