Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i min fjortende uke av svangerskapet, og har helt fra begynnelsen av blitt lett svimmel. Men nå de siste dagene har det tatt helt av. Hver gang jeg reiser meg, eller skifter stilling fra liggende til sittende osv blir jeg vanvittig svimmel. Sånn alt blir svart, hvite prikker flimrer for øynene på meg, hender og føtter mister følelsen, og høy piping i ørene. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Prøver å spise og drikke regelmessig. Har fått påvist svak jernmangel hos legen og nylig begynt på tilskudd av dette, men kan det være grunnen til svimlingen? Skikkelig ubehagelig er det... Og følges ofte av kvalme pga svimmelheten :sukk: Tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig vanlig i begynnelsen av graviditeten. Mye blod som går til livmorområdet fremfor til hjernen din. Vanlig å ha lavt blodtrykk i beg. av svangerskapet. Kan også skyldes lavt blodsukker... Jernmangel kan også gi slike symptomer, så bra du har begynt med tilskudd om du trenger det.

Ellers er det viktig å reise seg forsiktig, ikke stå i ro lenge av gangen, og drikke mye.

Gjest CandyPanty
Skrevet

Kan høres ut som du enten har lavt eller høyt BT. Få legen din til å sjekke det, så kanskje du kan få noen tips. :)

Skrevet

Du kan også få en lege eller kiropraktor til å sjekke deg for krystallsyken...

Det du sier om at du blir svimmel når du ligger og skifter stilling er et symptom man kan få av den.

Skrevet

Det kan være helt naturlig! Jeg slet med det samme!

Gå til lege og få sjekket blodtrykk og blodprosent!

Det kan også være en idé å sjekke stoffskifte! Forbigående lavt stoffskifte kan forekomme ved graviditet, men hvis det er vedvarende må det behandles da det kan være uheldig for fosteret.

OBS! Ikke for å skremme deg, bare for at du skal vite om det! Jeg hadde nemlig forbigående lavt stoffskifte og fikk beskjed om at det var viktig å følge det opp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...