Gå til innhold

Unngå å ha mensen på ferie?

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Jeg går ikke på p-piller og har aldri hatt behov for å bruke noe for å ikke ha mensen en bestemt tid. Nå har jeg derimot fått vite at jeg skal på en (impuls)ferie som begynner 11. juli. Og selv om det ikke alltid tar 28 dager (varierer litt hvor mange), så er det omtrent på den tiden jeg får mensen. Å ha en ferie i et varmt land og samtidig ha mensen er ikke noe jeg ønsker, derfor lurer jeg på om det finnes noe jeg kan ta som gjør at jeg ikke får mensen da? Vet det finnes piller som kan utsette det, men mener å huske at de ikke funket alt for lenge? Jeg er ganske grønn på dette. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Whitelines

Jeg tok utsettelsespiller en gang. Funket veldig bra for meg, og fikk ikke mensen de 7 dagene jeg var på ferie. Søk litt rundt på nett etter utsettelsespiller eller spør legen din - jeg husker ikke om jeg måtte til legen for å skaffe pillene eller om jeg kjøpte dem reseptfritt, var så ung og det er lenge siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk respt på utsettelsespiller hos legen en gang, de fungerte bra. Men du må begynne å ta dem ca 10 dager før forventet menstruasjon, så du bør ta deg en tur til legen ganske kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...