Gå til innhold

Abort

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har nå kommet tilbake fra legen min, hvor jeg fikk en henvisning videre til gynekologisk poliklinikk på sykehuset for avslutting av svangerskap. Det var ikke ledig før om 2 uker til!! Så jeg er nå livredd for at jeg skal gå over tida, da vi ikke klarte å regne ut hvor langt i svangerskapet jeg hadde kommet. (Jeg har ikke hatt opphold mellom p-pillebrettene på tre måneder, så siste mens var i mars..) Det må da være en mulighet for å få til dette tidligere? Legen min mente det var null sjans for å få tid tidligere.. Er det noen som vet om jeg har noen alternativer? Jeg er ganske fortvilet her jeg sitter, føler meg helt maktesløs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg!

Det eneste jeg kan komme på er privatklinikk...?

Stor, medfølende klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke prioritert når omstendighetene er slik? Oi. Men samtidig, når du først har fått time, så har du fått time, og de kan da ikke nekte å avslutte svangerskapet når ståa er slik den er? Det er ikke din feil at du ikke fikk time tidligere - tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er gravid. Har tatt to tester, den siste en digital som viser gravid +3 uker. (altså alt over tre uker). Jeg misstenker at jeg har gått gravid en stund, da jeg har hatt symptomer som kvalme en stund, mye større og ømmere bryst, og jeg begynner å få en del mage (er svært tynn fra før av, så man kan se at det skjer noe unormalt der nede..)

har søkt litt på nettet etter privatklinikker for å få litt mer innformasjon om det å utføre ultralyd / abort, da jeg helst vil dra til en klinikk jeg har hørt / lest om. Men jeg finner ikke stort..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krizzy

Har du prøvd å ringe Volvat eller Aleris for å høre? Hva med å ringe sykehuset hver dag for å høre om de har fått en ledig time?

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts:

Her kan det kanskje være lurt å bestille privat ultralyd, dette koster mellom 500-800,- og forklare jordmor situasjonen slik at du får time fort.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

TS: ring direkte til sykehuset i morgen, og forklar situasjonen med at du er usikker på hvor langt du er på vei. De vil sansynligvis skvise deg inn så raskt som mulig for å se hvor langt du har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til 12 uke i Norge du kan ta abort. Du kan søke opp til uke 18 - så om du ikke rekker det innenfor de 12 ukene pga at du ikke får time før det (men du har prøvd flere stedere og mast litt) så kan du tenke på å søke opp til uke 18.

Legger til at selv om det orginalt er 12 uker, så er det fortsatt et foster som ikke føler noe etter 18 uker så ikke tenk på sånne ufine kommentarer du kanskje får her inne.

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Det er opp til 12 uke i Norge du kan ta abort. Du kan søke opp til uke 18 - så om du ikke rekker det innenfor de 12 ukene pga at du ikke får time før det (men du har prøvd flere stedere og mast litt) så kan du tenke på å søke opp til uke 18.

Legger til at selv om det orginalt er 12 uker, så er det fortsatt et foster som ikke føler noe etter 18 uker så ikke tenk på sånne ufine kommentarer du kanskje får her inne.

Hei. Jeg ønsker bare å respondere på en ting. Jeg så hva du hadde skrevet før tråden ble ryddet.

Jeg kjenner ikke TS - vet kun hva som er skrevet på nettet, og det var derfor jeg prøvde å formulere meg så nøytralt som mulig - mine meninger er ikke relevant for TS sin situasjon. Redigerte innlegget mitt gjentatte ganger fordi jeg så at det ble en del formuleringer som måtte bort, og klippet bort en del. Dessverre snek det med seg en setning som jeg ikke så, som du påpekte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg fikk ikke ultralyd før avtalen som legen min gjorde, men det hadde ikke spillt noen rolle uansett da jeg fikk vite at jeg er i uke 20. Så nå er det bare til å gjøre det beste ut av min situasjon så jeg kan gjøre det best mulig for den lille som kommer om knappe 5 måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg fikk ikke ultralyd før avtalen som legen min gjorde, men det hadde ikke spillt noen rolle uansett da jeg fikk vite at jeg er i uke 20. Så nå er det bare til å gjøre det beste ut av min situasjon så jeg kan gjøre det best mulig for den lille som kommer om knappe 5 måneder til.

Auch! Ikke akkurat noen drømmesituasjon det der, gitt. Lykke til, du har min sympati. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...