Gå til innhold

hemoroider..

Gjest Tine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har selvdiagnosert meg med hemorroider (litt usikker på hvordan det skrives.. )

Men, hvor lenge har man dem før de forsvinner? Eller er det ikke slik at de forsvinner av seg selv?

Jeg har hatt en "klump" i ca et år nå, og slik jeg har forstått er dette en oppsvulmet blodåre. Når skal denne trekke seg tilbake? Har prøvd å endre matinntaket slik at man får mykere avføring, men dette har ikke hjulpet. Men ser at når den er myk så virker det som om selve avføringen bare blir en tynn strek?? Sliter litt med den følelsen av at jeg føler jeg ikke blir "tom" etter endt dobesøk.

Noen som vet når dette burde går over, eller har jeg tatt helt feil i min diagnostisering??

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sissel

Hei.

Jeg har ingen tidligere erfaring fra dette, men fått det de siste månan. Jeg kan fortelle hvordan jeg har hatt det, muligens det er flere forskjellige måter det oppleves å forekommer på.

Første gang for noen måneder tilbake, trodde jeg det gikk over av seg selv, (hadde det bare noen dager), enten så gjorde det det, eller så trakk dem bare seg litt unna.

SÅ fikk jeg det på nytt. Og ble verre og verre. Jeg sliter med for tynn avføring heller enn hard, og på det verste så hopper jeg opp av doskålen for kroppen stritter i mot og nekter å presse, for det gjør så j......... vondt at jeg skriker (å ja jeg har gjennomgått en fødsel), men det kommer nu ut på et vis likevell.

Det finnes reseptfrie midler (men for meg i begrensa omfang fordi jeg ammer), men hjalp ikke, så legen har gitt meg stikkpiller på resept,som ser ut til å hjelpe, at jeg klarer å gå på do. På det verste ringte jeg akutten for å få godkjennelse om å bruke en salve jeg hadde liggende hjemme. For ikke bare var det mareritt å gå på do, men dem fortsatte å bite meg veldig hardt med ca 5minutters mellomrom resten av samme dagen jeg gikk på do.. IKKE NOE MORSOMT.

JEG har likevell på en måte også selvdiagnotisert meg, fordi legen har enda ikke undersøkt meg, men bare hørt på symptomer forklart muntlig.

Kanskje det er en annen variant du har, eller at det er noe helt annet. Har du gått ett helt år, ville jeg absolutt kontaktet lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...