Gå til innhold

Jordingsfeil

MissMas

Anbefalte innlegg

Heisann...

Er det farlig å bli utsatt for jordingsfeil/støt regelmessig?

Med regelmessig mener jeg i flere timer, hver eneste dag.

Gjør det noen skade på kroppen? Det er jo ikke mye strøm, men litt.

Slik at hvis noen tar på den som blir utsatt for det, kjenner den som tar på at personen vibrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm, ja! I verste fall kan hjertet stoppe og man kan få skader på vev som ikke er synlige (indre). Blir man utsatt for kraftig støt bør man alltid sjekkes av lege etterpå.

Hvorfor i all verden skulle en person utsette seg for støt i flere timer hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, ja! I verste fall kan hjertet stoppe og man kan få skader på vev som ikke er synlige (indre). Blir man utsatt for kraftig støt bør man alltid sjekkes av lege etterpå.

Hvorfor i all verden skulle en person utsette seg for støt i flere timer hver dag?

Nei, det er ikke snakk om kraftig støt :fnise:

Men slike små støt som man ikke kjenner så godt selv, men som andre kan kjenne ved å ta på deg (kjenner at det vibrerer).

Så det jeg tenkte på var langvarig, regelmessig utsettelse for svak strøm...

Det som er greia er at det er jordingsfeil i et rom, og der sitter det personer som lader opp PC'ene sine. Og disse personene blir utsatt for disse støtene hver gang ledningen står i.

Endret av MissMas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på elektro-leker ifbm sex, så er det viktig at man bruker apparater beregna til det - og ikke mekker noe selv. Slikt skal heller ikke utføres på folk med hjertefeil.

Hvis du ikke tenker på det, så er jeg fortsatt litt uvitende om hvorfor man skal utsette seg for strøm flere timer hver dag. Og om man får det fra en jordingsfeil vil jeg tro det ikke er så heldig - man kan jo ikke vite nøyaktig hvor sterk strøm man får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på elektro-leker ifbm sex, så er det viktig at man bruker apparater beregna til det - og ikke mekker noe selv. Slikt skal heller ikke utføres på folk med hjertefeil.

Hvis du ikke tenker på det, så er jeg fortsatt litt uvitende om hvorfor man skal utsette seg for strøm flere timer hver dag. Og om man får det fra en jordingsfeil vil jeg tro det ikke er så heldig - man kan jo ikke vite nøyaktig hvor sterk strøm man får i seg.

Huh?

Driver ikke med sexleketøy osv.

Var PC'er, som jeg snakket om.

Nei, det er fordi man ikke ser noe galt i å utsette seg for det så lenge det ikke er farlig.

Når man får seg en karamell av jordingsfeil, er ofte strømmen ikke så veldig sterk, selvom det kan føles slik.

Derfor synes jeg det hadde vært rart om det hadde vært livsfarlig å bli utsatt for denne strømmen som jeg snakker om.

Det er jo betydelig svakere strøm enn hvis man får seg en karamell.

(Har opplevd begge deler, så kan sammenlikne)..

Er kanskje bare farlig hvis man har hjertefeil eller svakt hjerte osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø, jeg ville fiksa feilen heller enn å sitte ved PC-en og få strøm i meg. Kan umulig være bra i lengden. En jordingsfeil er dessuten varsel om at noe er... feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høhø, jeg ville fiksa feilen heller enn å sitte ved PC-en og få strøm i meg. Kan umulig være bra i lengden. En jordingsfeil er dessuten varsel om at noe er... feil.

OK.. Men så lenge det ikke går på helsa løs, så.. :P

Vet ikke om det går an å fikse sånt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...