Loewe Skrevet 4. juli 2010 #21 Del Skrevet 4. juli 2010 Tidligere var dette fenomentet eid av UFO-freaker, nå har også paranoide konspirasjonsteoretikere trykket det til sitt bryst som en mulig bieffekt av HAARP. Det syntes for meg mer og mer åpenbart at mennesket trenger religion, trenger å tro på noe større enn en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #22 Del Skrevet 4. juli 2010 Tidligere var dette fenomentet eid av UFO-freaker, nå har også paranoide konspirasjonsteoretikere trykket det til sitt bryst som en mulig bieffekt av HAARP. Det syntes for meg mer og mer åpenbart at mennesket trenger religion, trenger å tro på noe større enn en selv. Det synes jeg var en veldig bred definisjon for hva religion er for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 4. juli 2010 #23 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Du kan ikke si at det er fakta, når ingen enda har bevist det. Det burde jo være enkelt å vise noe slikt på TV. Jeg tror det ikke før jeg får se det, tenker jeg, akkurat som jeg tenker i forhold til reiligion. Du høres jo mer fantatisk ut enn en glakristen Jesus-predikant på en tirsdagsformiddag i Karl Johan. Jeg kan ikke si at det er fakta, det er riktig. Jeg kan ikke si at neste gang jeg slipper en stein, så faller den til bakken, er fakta heller. Du ønsker bevis fra meg. Jeg kan henvise til dokumentasjon på at mennesker har laget kornsirkler, men ikke hver eneste kornsirkel ettersom det ikke har blitt laget dokumentasjon på dette. For å tilfredsstille deg må jeg da altså fremlegge forklaring for alle kornsirkler, ettersom den autentiske alltids kan befinne seg blant de som jeg ikke kan fremlegge dokumentasjon på. I motsatt fall kan jo du fremlegge dokumentasjon eller bevis på at en tilstrekkelig komplisert kornsirkel har oppstått uten ved hjelp av mennesker men paranormale fenomener alene. Her trengs det kun ett eneste bevis for å felle min teori (om at kornsirkler er menneskers verk). Typisk debatteknikk, som også ofte ses i sammenheng med religionsspørsmål. Typisk i den forstand at 'utfordreren', altså kritikeren/skeptikeren som også som oftest er bundet av vitenskapelig kutyme å presentere dokumenterbare og gjennomtenkte argumenter alltid pålegges en uproporsjonal bevisbyrde ettersom han i tillegg til å føre sin egen sak blir nødt til bruke tid på bryte ned all svada-argumenene som kommer fra den andre kanten. EDIT: Se Nyhetsspeilet.no for eksempler, i tillegg til diskusjoner hvor personer derfra diskuterer paranormale fenomener, konspirasjonsteorier, politikk, narkotikaproblematikk etc. Dette ses i sammenheng med begrepet 'gish gallop'. Endret 4. juli 2010 av Larsern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2010 #24 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva skal egentlig til for at krystallmafiaen skal slutte å tro på at aliens står bak dette? Å legge frem videobevis/dokumentasjon beviser jo tross alt kun at den ene kornsirkelen ble konstruert av mennesker. Blir litt av det samme gamet som når man diskuterer religion. Ja det er det som er så håpløst. På den annen side hvis man hadde fått bilde av en kornsirkel rett ved siden av en ufo med en grønn marsmann ja da hadde det vært bevis for at alle kornsirkler er laget av marsmenn. Hvis man hadde vært så frekk å påstå at det var en værbalong og en felleskjøpetdrakt i dårlig lys så er man selvsagt en vantro skeptiker. Man kan aldri vinne mot overtro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2010 #25 Del Skrevet 4. juli 2010 Kornsirkler? Nei, det tror jeg ikke de har testet. Tror ikke noen av fansen til Mythbusters anser at det er en myte at det er mennesker som lager kornsirklene. Og det er ingen som anser at den alternative forklaringen har noe for seg. Prøver å se for meg researchen til programmet ... Adam: Ja er det Mars - vi trenger to av deres grønne menn til å teste om dere kan lage kornsirkler. ... Når det er sagt: det hadde gått an å teste hvor lang tid det tar å lage noen og om det er mulig å slå ned kornet på denne måten. Hvor lang tid det tar, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 4. juli 2010 #26 Del Skrevet 4. juli 2010 Kornsirkler? Nei, det tror jeg ikke de har testet. Tror ikke noen av fansen til Mythbusters anser at det er en myte at det er mennesker som lager kornsirklene. Og det er ingen som anser at den alternative forklaringen har noe for seg. Nei, det som er en myte er vel i tilfelle at det er romvesener som lager dem, og sånn sett kunne det jo vært med i et program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. juli 2010 #27 Del Skrevet 5. juli 2010 Nei, det som er en myte er vel i tilfelle at det er romvesener som lager dem, og sånn sett kunne det jo vært med i et program. Hvordan skal man evt teste om det er romvesner som lager sirklene, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2010 #28 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Hvordan skal man evt teste om det er romvesner som lager sirklene, da? Vel påstandene til enkelte er at de mest kompliserte mønsterne ikke kan lages i nattens mulm og mørke. Men faktum er at det er bevist at enkelte bønder er med på leken og tar betalt for omvisning i sin "kornsirkelbefengte" åker etter først å ha sluppet "kunstnerne" til. Kilder: Cirklemakers The bizarre revival of crop circles - and advice on how to make your own WIkipedia - crop circle Så det mythbusterne kan gjøre er å bevise at man KAN lage kompliserte mønstre og om man evt. kan gjøre det i mørket Endret 5. juli 2010 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #29 Del Skrevet 5. juli 2010 I dag kan vi snakke i mobiltelefon med folk på motsatt side av kloden, og likevel er det folk som tror mennesker ikke kan lage en kornsirkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidi Skrevet 6. juli 2010 #30 Del Skrevet 6. juli 2010 Tipper også på at en del bønder har en finger med i spillet. Disse kornsirklene figurerer jo ofte også i land med litt annerledes landbruksstruktur enn her hjemme. På en middels stor korngård i Storbritania er det såpass langt til nærmeste nabo at kunstnerne antakelig får arbeide i fred. Og på gårder av denne størrelsesorden er en kornsirkel et relativt beskjedent innhugg i årets avling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 6. juli 2010 #31 Del Skrevet 6. juli 2010 Tipper også på at en del bønder har en finger med i spillet. Disse kornsirklene figurerer jo ofte også i land med litt annerledes landbruksstruktur enn her hjemme. På en middels stor korngård i Storbritania er det såpass langt til nærmeste nabo at kunstnerne antakelig får arbeide i fred. Og på gårder av denne størrelsesorden er en kornsirkel et relativt beskjedent innhugg i årets avling. Hvis det er en skikkelig fin kornsirkel, kan bonden vise den frem til de troende for betaling. De kan tusle rundt i den med måledingsene som de ikke vet hvordan de skal bruke, og betale 1 pund per snute. Det kan faktisk bli netto inntekt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå