Gå til innhold

Føler meg så stygg :(

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Huff, dette kommer til å høres ut som et syteinnlegg. Det har nettopp blitt slutt med kjæresten gjennom to år. Vi er fortsatt utrolig forelsket i hverandre, men han har store pengeproblemer som gjør at jeg ikke tør å være i et forhold med ham lenger.

Og nå sitter jeg her alene og får ikke sove og føler at jeg vil kaste opp hver gang jeg ser i speilet. Jeg er bleik, har lagt på meg ca 25 kg etter at vi ble sammen (var anorektiker, så noe av det måtte jeg legge på meg av helsemessige årsaker, men det gikk helt ut av kontroll) og har ikke lenger like fint hår, siden jeg ikke har hatt råd til frisørtime på et år(!)

Jeg synes at alt ser feil ut, selv øynene mine som alltid har vært pene virker blasse og tomme, føles som at fettet velter ut overalt (jeg er 1.70 høy og veier 77 kg, dårlig fordelt), huden er gusten, til og med de egentlig ganske perfekte tennene mine ser kjipe ut :( Jeg skjemmes over meg selv i så stor grad at jeg sliter med å gå ut av huset, og bare det å gå i matbutikken er en enorm belastning. Jeg føler at folk ser på hva jeg handler, og om det ikke bare er grønnsaker får jeg så dårlig samvittighet at jeg bare vil gråte når jeg ser varene på vei nedover båndet.

Jeg har en fast psykolog som jeg går til, som er kjempeflink, men han har ferie nå, så jeg får ikke time på et par uker. Jeg har snakket mye med mamma og bestevenninnen min, og de er naturlig nok veldig fortvilet. Venninnen min har foreslått at vi skal ta oss en liten makeover i helga, hun blir med meg til frisøren (jeg tør ikke dra alene dit heller) og skal hjelpe meg å finne litt nye klær, og på lørdag skal vi lage oss vegetarmat sammen hjemme hos meg. Setter så utrolig stor pris på alt hun gjør for meg, og jeg håper at dette kan hjelpe litt.

Men kjære alle som noen gang har følt det slik - har dere noen råd til meg? Jeg kan jo ikke ta ned speilet fra veggen heller, og jeg vil bare se meg i speilet og se et lite snev av den skjønnheten jeg hadde for to år siden (jeg jobbet da innimellom litt som modell). Begynner å gråte hver gang jeg ser bildene fra den tida - det var ei nydelig jente der som nå har gjemt seg veldig langt inni meg et sted, og ikke finner veien ut igjen.

Jeg vet at utseende ikke betyr alt, men jeg trenger å få løftet haka litt, se verden i øynene, slik at jeg kan komme meg gjennom dette og bli meg selv igjen.

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette kommer til å høres ut som et syteinnlegg. Det har nettopp blitt slutt med kjæresten gjennom to år. Vi er fortsatt utrolig forelsket i hverandre, men han har store pengeproblemer som gjør at jeg ikke tør å være i et forhold med ham lenger.

Og nå sitter jeg her alene og får ikke sove og føler at jeg vil kaste opp hver gang jeg ser i speilet. Jeg er bleik, har lagt på meg ca 25 kg etter at vi ble sammen (var anorektiker, så noe av det måtte jeg legge på meg av helsemessige årsaker, men det gikk helt ut av kontroll) og har ikke lenger like fint hår, siden jeg ikke har hatt råd til frisørtime på et år(!)

Jeg synes at alt ser feil ut, selv øynene mine som alltid har vært pene virker blasse og tomme, føles som at fettet velter ut overalt (jeg er 1.70 høy og veier 77 kg, dårlig fordelt), huden er gusten, til og med de egentlig ganske perfekte tennene mine ser kjipe ut :( Jeg skjemmes over meg selv i så stor grad at jeg sliter med å gå ut av huset, og bare det å gå i matbutikken er en enorm belastning. Jeg føler at folk ser på hva jeg handler, og om det ikke bare er grønnsaker får jeg så dårlig samvittighet at jeg bare vil gråte når jeg ser varene på vei nedover båndet.

Jeg har en fast psykolog som jeg går til, som er kjempeflink, men han har ferie nå, så jeg får ikke time på et par uker. Jeg har snakket mye med mamma og bestevenninnen min, og de er naturlig nok veldig fortvilet. Venninnen min har foreslått at vi skal ta oss en liten makeover i helga, hun blir med meg til frisøren (jeg tør ikke dra alene dit heller) og skal hjelpe meg å finne litt nye klær, og på lørdag skal vi lage oss vegetarmat sammen hjemme hos meg. Setter så utrolig stor pris på alt hun gjør for meg, og jeg håper at dette kan hjelpe litt.

Men kjære alle som noen gang har følt det slik - har dere noen råd til meg? Jeg kan jo ikke ta ned speilet fra veggen heller, og jeg vil bare se meg i speilet og se et lite snev av den skjønnheten jeg hadde for to år siden (jeg jobbet da innimellom litt som modell). Begynner å gråte hver gang jeg ser bildene fra den tida - det var ei nydelig jente der som nå har gjemt seg veldig langt inni meg et sted, og ikke finner veien ut igjen.

Jeg vet at utseende ikke betyr alt, men jeg trenger å få løftet haka litt, se verden i øynene, slik at jeg kan komme meg gjennom dette og bli meg selv igjen.

Setter pris på alle svar.

Jeg tror du er en nydelig jente som sliter med selvtilliten. Dette bruddet har ikke hjolpet det heller. Jeg tror det er en lur idee det med en liten jente kveld med frisørtime og hele pakken, da klarer du kanskje å se den fine jenta du er. Det hjelper også å tenke positivt. Tenk på alle dine gode sider, og alt som er fint med deg, alle fine kommentarer du har fått og alt det positive familie og venner sier. Hvis du klarer å endre på tankemønsteret ditt så skal du se at det fine speilbilde kommer tilbale! :)

stor klem til deg :klem:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Trening hjalp meg veldig mye gjennom lignende situasjon :)

Bare ikke bli avhengig, og la kroppen hvile en dag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, det de har skevet over er bra råd, også må du fokusere på kosthold, da. Tror du vil føle deg bedre om du trener litt, spiser sunnere og vekten går ned litt.

Det at du skal ha en jentekveld kan jo hjelpe, å gå til frisøren og å lage god mat :)

Heldig, du som har en så snill venninne og en god mamma og en psykolog å gå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

hei!

Vet ikke om jeg kan hjelpe.. jeg er ei normalt fin jente selv, men føler heeele tia at ting kunne sett bedre ut.

Det jeg ihvertfall vet er at når jeg strutter pupper og rumpe, prøver å få hake linja med gulvet og smiler så sier alle at jeg ser så sinnsykt bra ut.

Tingen er at det er ikke det vi gjør forran speilet, forran speilet lar vi magen henge, drar haka ned og ser på ringene under øynene, og hvis det er noen der ute som er like ille som meg; tar med et a4 ark for å sjekke fargen på tenna..

Det går ikke. Men heldigvis kan alt fakes, fake it til you make it! Selvtilliten vokser av det!

Håper noe av dette hjalp deg vakre du:-)

PS gjør en god gjerning og smil til den neste ukjente som går forbi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kjære TS,

Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Det er bare å fjerne det usunne fra kosten din, og spise masse grønsaker og rent kjøtt. (Ikke så mye bearbeidet)

Blås i at du har litt ekstra vekt på kroppen nå, og kom deg ut i sola. Du trenger å ladde opp dvitamin lagrene i kroppen, det er veldig viktig.

Kansje din mor kan spandere en frisør og tannlege time på deg? :)

Jobber du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg ble akkurat singel selv og følte plutselig at jeg åpnet øynene når jeg så meg selv i speilet.

Jeg er 168 og veier 62 kg, så jeg er ikke i nærheten av å være feit, men følte det fordi jeg ikke lengre hadde den flate magen jeg hadde for 2 år siden, eller den stramme rumpa som en gang var der. Shopping, for min del, var bare deprimerende fordi jeg måtte bare lengre og lengre ned i bunken av klær fordelt på størelse, hvor de minste størelsene lå øverst.

Min medisin var trening og et sunnere kosthold. Vekta raser ikke akkurat ned, men fettet blir erstattet med muskler, jeg ser bedre ut, og jeg føler meg bedre. Jeg har endelig fått motivasjonen til å komme i form; noe jeg har snakket om i flere år, men aldri kommet i gang med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at så lenge jeg vet jeg har gjort mitt beste for å se bra ut, har jeg ganske bra selvtillit når det kommer til mitt eget utseende. Med dette mener jeg at de gangene jeg har droppet å ordne håret, ikke orket å sminke meg, og plutselig møter på noen kjente på butikken e.l synker selvtilliten min så til de grader at jeg bare får lyst til å springe å gjemme meg. Hvis jeg derimot har ordnet hår og litt sminke (trenger ikke å være mye) og har på meg klær jeg er fornøyd med, får dette helt motsatt effekt. Jeg blir mer oppmerksom på holdningen min (for når jeg føler meg stygg føler jeg ikke at det utgjør noen forskjell, så jeg gidder ikke), jeg smiler mer, og blir generelt mye mer sikker på meg selv. Jeg tror nok at det på mange måter er som de sier, at det ytre gjenspeiler det indre.

Kos deg på jentekvelden, ta til deg alle komplimentene du får, og prøv å glemme problemene for en kveld.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...