Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 Innlegget er endret sånn at det blir en generell tråd. Hva syns dere om å gå å se på vielsen til ukjente personer. Bare for å tips om salmer, pynting osv? Marianne (Moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Det er fullt lovlig å kikke på andre menneskers bryllup. Det som imidlertid ER frekt, er å gå freidig frem og sette seg på 1'ste rad og ivrig sitte og knipse bilder! Å liste seg inn på bakeste benk gjør da vel ingenting...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 25. september 2003 #3 Del Skrevet 25. september 2003 Hva?Det hadde jeg også tenkt til å gjøre......Sjekke ut prest, salmer, etc.....Trodde dette var noe mange gjorde jeg, men spørsmålet mitt er, når vielsen er over, og brudeparet står ved utgangen av kirken og hilser på alle som kommer ut, hva gjør du da?Tar du også og gratulerer brudeparet, for det går jo ikke å smyge seg unna, eller hur???Har tenkt mye på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 25. september 2003 #4 Del Skrevet 25. september 2003 Hva?Det hadde jeg også tenkt til å gjøre......Sjekke ut prest' date=' salmer, etc.....Trodde dette var noe mange gjorde jeg, men spørsmålet mitt er, når vielsen er over, og brudeparet står ved utgangen av kirken og hilser på alle som kommer ut, hva gjør du da?Tar du også og gratulerer brudeparet, for det går jo ikke å smyge seg unna, eller hur???Har tenkt mye på dette?[/quote'] Det smygeproblemet har jeg tenkt på også. Har nemlig tenkt å gå og se hvordan de har pyntet kirken i et bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #5 Del Skrevet 25. september 2003 Er dette virkelig normalt??! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. september 2003 #6 Del Skrevet 25. september 2003 jeg kunne også tenkt meg å tatt en tur, men "smygeproblemet"har stoppet meg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 25. september 2003 #7 Del Skrevet 25. september 2003 Oki - sorry gjest!!! Til saka: Det går fint an å kome litt tidleg, smyge seg opp på galleriet, sitje der og få med seg det meste, og så smyge seg ut att før vigsla er over, og alle andre skal ut... Viss kyrkja ikkje hadde galleri ville eg aldri gjort det... Ville eigentleg ikkje gjort det uansett, men kvar si lyst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. september 2003 #8 Del Skrevet 25. september 2003 Hadde jeg aldri turt.... Hadde ihvertfall sittet oppe på galleriet og sneket meg ut før det var slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #9 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg var i en vielse på lørdag, uten at jeg kjente paret. Ville se hvordan kirken var pyntet, hvordan presen var og hva slags musikalske innslag de hadde valgt. Jeg fikk også litt hetta da jeg skulle gå ut av kirken, men det løste seg fint. Folkene sto så rotete til der ute på trappen, at jeg bare smøg meg forbi og forsvant rundt hjørnet. Tror ingen la merke til det. Det var brudeparet som var i fokus da. K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. september 2003 #10 Del Skrevet 25. september 2003 Hvis noen vil komme i mitt bryllup for å titte er de hjertlig velkommen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2003 #11 Del Skrevet 25. september 2003 Det er fullt lovlig siden kirken er åpen for alle. Og vielser er faktisk en offentlig handling. Det er bare i spesielle situasjoner at man kan få lukket vielse. Så snik i vei dere. Hvis jeg hadde giftet meg i kirkenhadde jeg syntes det var kjekt at flest mulig ville komme å se meg bli gift. Er ikke det poenget med å holde stort bryllup å spre ryktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #12 Del Skrevet 25. september 2003 Fy faen nå går det bare for vidt! Dere må være steingærne som mener at dette er normalt. Brorparten av det som blir skrevet her ine må da være bare kødd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. september 2003 #13 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg kødder ikke! Bare kom i mitt bryllup. Masse plass i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. september 2003 #14 Del Skrevet 25. september 2003 Alle kan faktisk bare be om lukket kirke om de ønsker det. Det kreves ikke noen spesiell situasjon, og vi ble spurt rutinemessig om vi ville ha åpen elle rlukket kirke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 25. september 2003 #15 Del Skrevet 25. september 2003 Dette ble jo en skikkelig bra tråd... Jeg vil bare ha sagt at bryllup i kirka er en offentlig handling, og ikke et selskap for spesielt inviterte. Men å snike seg inn på festen, midt i talene eller middagen, for å se pynten: DET hadde vært litt frekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 25. september 2003 #16 Del Skrevet 25. september 2003 For et sted å ta opp dette på??? Men, men jeg ble faktisk overrasket over hvor mange som har tenkt tanken på å overvære fremmedes bryllup. Har faktisk ikke lyst til å ha fremmede folk der på dagen min pga nysgjerrighet (ego meg :oops:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #17 Del Skrevet 25. september 2003 Alle kan faktisk bare be om lukket kirke om de ønsker det. Det kreves ikke noen spesiell situasjon' date=' og vi ble spurt rutinemessig om vi ville ha åpen elle rlukket kirke.[/quote'] Hvordan vet man om vielsen er åpen eller lukket da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 25. september 2003 #18 Del Skrevet 25. september 2003 i vårt bryllup var det mange(!) kikkere på galleriet -de fleste bekjente og naboer ol. Men også noen "venners venner-venner" så jeg, og det var jo av den grunn at de selv skulle gifte seg om ikke så lenge. Synes ikke dette var frekt jeg, tvert i mot! synes det var hyggelig at de kom og kikket! Følte meg beæret over at "alle" ville se oss denne dagen, og det var jo våres dag! Og kjepmehyggelig at flestepasrten gratulerte etterpå også, selv de vi knapt kjenner -det betydde litt iallefall! Men hos oss på "landet" er det jo veldig vanlig med "kikkere" da, og mange synes det er stas å kikke i bryllup -så det er mange som benytter seg muligheten av å være kikkere... ser ikke noe gale i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. september 2003 #19 Del Skrevet 25. september 2003 Det er flere som har sagt til meg " vi gleder oss til å komme å titte på dere i kirken" selvom de ikke er invitert.... Så koselig!!! Og selvom tråden i utgangspunktet var stilet til meg og min sanseløse frekkhet, jeg vet om flere som går i kirken og titter på brudepar de ikke kjenner. Jeg Har ingenting imot at noen setter seg på galleriet og glaner, så lenge man oppfører seg og ikke forstyrrer. jeg har alltid satt meg på galleriet (det er der man får best oversikt også) og det kunne ikke falle meg inn å sette meg nede i selve kirkerommet. Og vi sniker oss alltid ut bakveien. Men koselig er det lell!! Jeg gifter meg 29. mai i Bekkelaget kirke, har noen lyst til å komme og se såværsågod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. september 2003 #20 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg gifter meg 29. mai i Bekkelaget kirke, har noen lyst til å komme og se såværsågod! (og: Kirken er jo åpen for alle! Det er vel bare koslig at det er mange mennesker der når man gifter seg?!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå