Gå til innhold

basiron


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

er det noen som har erfaringer med basiron(mot kviser)som man kjøper på apoteket? er dette bra,dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte det for endel år siden, men husker ikke om det virka. Det jeg husker er at det er veldig sterkt, og får du det på klærne dine blir de misfarget. Jeg hadde på basiron i ansiktet og etter å ha blitt svett tørka jeg av svetten med ermet på genserern med det resultat at basiron bleika genseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

jeg var allergisk mot produktet ble helt hoven i ansiktet i flere dager.Jeg synes det var for sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

jeg var allergisk mot produktet ble helt hoven i ansiktet i flere dager.Jeg synes det var for sterkt.

ei som jeg jobbet med hovnet også opp, fikk utslett, alergisk reaksjon. Er ikke bra og ta sterke uttørkende ting på huden. Gjør jo bare vondt verre. Skulle ikke vært lov og solgt basiron!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss :omg: Så merkelig at dette selges på apoteket, da!

Takk for tips folkens, da hopper jeg over den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ei som jeg jobbet med hovnet også opp, fikk utslett, alergisk reaksjon. Er ikke bra og ta sterke uttørkende ting på huden. Gjør jo bare vondt verre. Skulle ikke vært lov og solgt basiron!

Man kan få allergiske reaksjoner av omtrent alt! Selv reagerer jeg til tider ganske kraftig på limet i plaster, men jeg har da aldri fått det for meg at apoteket burde slutte å selge plaster av den grunn.

Basiron er et legemiddel og har dokumentert effekt på uren hud. Alkoholbaserte kvisepreparater (som er svært vanlige) irriterer dessuten ofte huden MER enn vannbaserte. Virkestoffet i Basiron er benzoylperoxid som reduserer bakterienivået i huden og dessuten forårasker en svak flassing av huden slik at (hudormer) løsner. Fordi

Det at den har dokumentert effekt betyr ikke at den vil fungere på alle, all den tid vi mennesker faktisk er forskjellige. Jeg synes den hjalp veldig godt da jeg brukte den. Ble litt rødflammet i en dag eller to, og så roet det seg. Siden noen reagerer på den, kan det være lurt å prøve på kun et lite hudområde først. Om du vet du er disponibel for allergiske reaksjoner på ulike ting kan det også være lurt å sjekke om du er allergisk mot noen av ingrediensene i Basiron - det kan være kjekt å vite senere også. En ting som er kjempeviktig når man bruker slikt er å smøre huden - masse!

Ellers finnes det jo mye annet man kan prøve mot kviser, både reseptbelagte og vanlige apotekprodukter. De fleste må nok prøve seg litt frem før de finner det som funker best for dem :) Det står litt mer om ulike typer behandling her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få allergiske reaksjoner av omtrent alt! Selv reagerer jeg til tider ganske kraftig på limet i plaster, men jeg har da aldri fått det for meg at apoteket burde slutte å selge plaster av den grunn.

Selvsagt :ler: gikk litt raskt i svingene her.

Det jeg reagerte på var egentlig det at den tørker ut (og bleket klær), for det er jo sjeldent positivt.

Har nemlig vurdert dette produktet, da jeg har slitt med uren hud i perioder, men er så fryktelig redd for å gjøre det værre, og er veldig forsiktig med å prøve produkter.

Så flott at det virket for deg, kan hende jeg gir den en sjanse jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron er absolutt ikke til å anbefale. Jeg har testet den kjempe mange ganger, hver gang gikk det dårlig. Basiron er veldig sterkt og det virker nemlig sånn at den tørker ut kvisene. Og det tror jo mange er bra. Det trodde jeg også. Jeg har veldig fet hud og jeg får kviser overalt i ansiktet. Ikke så mange og ikke så store, men irriterendes kan de være. Så jeg tenkte jeg bare kunne ta det i hele ansiktet morgen og kveld. I begynnelsen kjentes ansiktet mitt kjempe mykt ut og hudtypen virket ikke som den var fet lenger, men normal faktisk. Yess, tenkte jeg, snart kommer alle kvisene til å bli borte. Så feil kan man ta. For siden Basiron tørker ut huden, begynner bare huden å produsere enda mer talg som resulterer i at huden blir enda mer fet og får enda flere urenheter. Etterhvert begynte huden min å flasse som bare det, spesielt rundt munnen. Ikke engang sinnsykt fete kremer hjalp! Så jeg gikk altså i rundt en uke med hud som bare flasset av. Rød ble jeg også. Ikke bare på nesen sånn som Rudolf, men i hele ansiktet. Jeg kunne ikke vise meg uten å ta på foundation/concealer engang.

Jeg har jo hørt det at det blir verre før det blir bedre. Men jeg ga Basiron tid i håp om å få en strålende fin hud, det gikk ikke! Huden ble bare verre og verre og verre. Nå har jeg sluttet med Basiron for lengst og den skal aldri få komme i nærheten av ansiktet mitt igjen. Nå elsker ansiktet mitt meg, NESTEN! Jeg har byttet over til Tikei sin mineralfoundation som bare inneholder rene ingredienser og jeg har nå brukt det i en uke og har ikke fått en eneste kvise mer. Nå lar jeg ikke vanlig foundation komme i nærheten av meg igjen. Jeg bruker fortsatt renseprodukter fra apoteket, (SKREKK OG GRU) men det er bare fordi at jeg venter på Decléor-produkter som jeg har bestilt. Decléor vet jeg er helt safe og de passer til alle hudtyper. Bloggeren Hilde Christina som er hudpleier sverger til Decléor og hun har også acne prone hud (hud som veldig lett får urenheter) så hun stoler jeg så absolutt på.

Så mitt råd til deg er å bare drite i sånne "mirakelkurer" som lover deg å få nydelig hud på kortest mulig tid, og heller satse på skikkelig kvalitet som mineralsminke og sånt (UTEN Bismuth Oxychloride vel og merke, les mer om det her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Jeg har brukt Basiron to ganger, begge gangene fungerte det veldig bra. Jeg ble rød og flassete de par første ukene, men dette står det også om i bruksanvisningen, og det er helt normalt.

Jeg har også brukt den lille tuben (gel, tror jeg) på bryst og overarmer. Funker kjempefint, ble kvitt alle småkvisene :)

Husk å bruke en god fuktighetskrem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva om man bare bruker det lokalt på kvisene, altså ikke smører det i hele ansiktet,går det greit å bruke det da? Hva om man bare har det på en kort stund, for så vaske det av og smøre seg med fuktighetskrem? Dere som hadde negative erfaringer, smurte dere det i hele ansiktet og lot det være der i timesvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg har brukt basiron i flere år uten problemer. Huden ble litt rødere de første dagene, men siden har jeg ikke opplevd noe av det andre har skrevet.

Har flere ganger prøvd å kutte ut bruken, for å se hvordan huden min reagerer, og resultatet er alltid det samme: Kvisene kommer tilbake og huden blir forferdelig. Jeg har prøvd det meste av dyre produkter, og ingenting hjelper på samme måte som basiron.

Jeg bruker basiron om kvelden før jeg legger meg, og om morgenen vasker jeg ansiktet med vann og hendene. Bruker ingen andre produkter i ansiktet bortsett fra solkrem.

Men basiron er et sterkt produkt, og det er mange som ikke har hud som tåler dette. Det er en grunn til at man alltid skal prøve på et lite hudområde først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde basiron da jeg fikk masse bittesmå kviser på haken. Prøvde bare kremen.

Det virket sånn sett, men som de andre sier her, den er sterk. Jeg endte opp med at kvisene ble byttet ut med flass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du alvorlige kviseproblemer så gå til legen og få en henvisning til hudlege.. Fastleger kan som regel ingen ting om hudproblemer og man blir som regel ikke tatt på alvor.. Jeg har prøvd alt som er å prøve inkl basiron.. Basiron er meget sterkt og tørker ut både kviser og hud, så sterk at den bleker klær og hår. Det eneste som har fungert for meg er isotretinoin, og det med varig effekt.. Hvis du mye kviser ville jeg heller dratt til hudlege og fått ordnet opp i problemet før du får arr etter kvisene, og slippe å bruke penger på skadlige/håpløse produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Hva om man bare bruker det lokalt på kvisene, altså ikke smører det i hele ansiktet,går det greit å bruke det da? Hva om man bare har det på en kort stund, for så vaske det av og smøre seg med fuktighetskrem? Dere som hadde negative erfaringer, smurte dere det i hele ansiktet og lot det være der i timesvis?

Basiron funket ikke for meg. Jeg gjorde begge de to alternativene du skisserer.

Forresten hvilken fuktighetskrem bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for at jeg prøvde Basiron. Har aldri hatt kviser over hele ansiktet, men har vært mye plaget med store verkende kviser på haka/under munnen. Første gangen jeg brukte det ble jeg litt rød, men gikk fort over. Nå smører jeg på et tynt lag hver kveld før jeg legger meg og vasker det av om morgenen. Har prøvd å slutte, men da kommer kvisene fort tilbake.

Jeg er kjempefornøyd med Basiron, har vent meg til å ikke ha kviser, og det er fantastisk. Grunnen til at det funker så bra for meg kan jo være at jeg kun har det på en liten del av ansiktet og slipper heldigvis å smøre på overalt. Og det er veldig viktig at en kun har på et tynt lag. De gangene jeg har hatt for mye krem på, eller hatt det for lenge på, har jeg blitt litt rød og flassete. Så en må være forsiktig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg prøvde Basiron for et par dager siden og nå har jeg fått KJEMPE utslett i hele ansiktet! :overrasket: Jeg tok det bare i tynt lag rett på kvisene og ikke området rundt engang, KUN på kvisene. Og alikevel har jeg fått KJEMPE utslett over hele ansiket! Det er massevis av små prikker i huden, og jeg er illrød. Ser nesten ut som øverste hudlaget er etset vekk.. :tristbla:

Har dette skjedd med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron er absolutt ikke til å anbefale. Jeg har testet den kjempe mange ganger, hver gang gikk det dårlig. Basiron er veldig sterkt og det virker nemlig sånn at den tørker ut kvisene. Og det tror jo mange er bra. Det trodde jeg også. Jeg har veldig fet hud og jeg får kviser overalt i ansiktet. Ikke så mange og ikke så store, men irriterendes kan de være. Så jeg tenkte jeg bare kunne ta det i hele ansiktet morgen og kveld. I begynnelsen kjentes ansiktet mitt kjempe mykt ut og hudtypen virket ikke som den var fet lenger, men normal faktisk. Yess, tenkte jeg, snart kommer alle kvisene til å bli borte. Så feil kan man ta. For siden Basiron tørker ut huden, begynner bare huden å produsere enda mer talg som resulterer i at huden blir enda mer fet og får enda flere urenheter. Etterhvert begynte huden min å flasse som bare det, spesielt rundt munnen. Ikke engang sinnsykt fete kremer hjalp! Så jeg gikk altså i rundt en uke med hud som bare flasset av. Rød ble jeg også. Ikke bare på nesen sånn som Rudolf, men i hele ansiktet. Jeg kunne ikke vise meg uten å ta på foundation/concealer engang.

Jeg har jo hørt det at det blir verre før det blir bedre. Men jeg ga Basiron tid i håp om å få en strålende fin hud, det gikk ikke! Huden ble bare verre og verre og verre. Nå har jeg sluttet med Basiron for lengst og den skal aldri få komme i nærheten av ansiktet mitt igjen. Nå elsker ansiktet mitt meg, NESTEN! Jeg har byttet over til Tikei sin mineralfoundation som bare inneholder rene ingredienser og jeg har nå brukt det i en uke og har ikke fått en eneste kvise mer. Nå lar jeg ikke vanlig foundation komme i nærheten av meg igjen. Jeg bruker fortsatt renseprodukter fra apoteket, (SKREKK OG GRU) men det er bare fordi at jeg venter på Decléor-produkter som jeg har bestilt. Decléor vet jeg er helt safe og de passer til alle hudtyper. Bloggeren Hilde Christina som er hudpleier sverger til Decléor og hun har også acne prone hud (hud som veldig lett får urenheter) så hun stoler jeg så absolutt på.

Så mitt råd til deg er å bare drite i sånne "mirakelkurer" som lover deg å få nydelig hud på kortest mulig tid, og heller satse på skikkelig kvalitet som mineralsminke og sånt (UTEN Bismuth Oxychloride vel og merke, les mer om det her.)

Jeg har brukt penger på dyre fuktighetskremer fra Decleor, Dermalogica, Exucviance og diverese andre - men jeg funnet de beste fuktighetskremene på apotek. Jeg foretrekker produkter fra apoteket anytime fremfor produkter fra dyre og oppskrytte hudpleiesalonger. Man kan finne dårlige produkter overalt og reagere på ingredienser, men jeg stoler mest på apoteket.

Angående basiron så er det forskjellig fra menneske til menneske. Kan hende du reagerte på noen av stoffene som var i kremen, det betyr ikke at alle reagerer på det også. Og det er forresten vikig å teste det ut på mindre områder av huden før man smører inn ansiktet, for å teste om man reagerer på det. Jeg har en veldig sensitivt hud og jeg brukte Basiron for noen år siden. Nå hadde jeg ikke så mange kviser, men jeg smurte de på de få kvisene jeg hadde og jeg reagerte ikke på det - viktig å få med seg at jeg ikke smurte hele ansiktet, kun på de få kvisene jeg hadde - mulig jeg hadde fått en annen reaksjon om jeg tok det på hele ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker lillebroren min testet det for mange år siden da han var yngre og slet med kviser. Husker at huden ble bedre og har ikke forverret seg siden, men vi har en del misfargede håndklær her hjemme kan dere tro :) Og han fikk en reaksjon mot slutten av behandlingen med rød hud som var veldig ugrei. Så konklusjonen: Fungerte for ham, men ga en form for allergisk reaksjon som varte noen dager. Men kvisene har holdt seg godt unna siden.

Er nok ikke det beste man kan bruke, men når det kommer til hormonelle kviser er det vanskelig å vite hva man kan gjøre altså :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt massiv eksem i hele ansiktet 3 dager etter at jeg prøvde den, selv om jeg bare tok den DIREKTE på to kviser... Så stay away hvis man har sensitiv hud!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...