Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Del Skrevet 28. juni 2010 Dere er sikkert veldig uenig med meg i dette, men jeg synes det er et press her på KG når det gjelder vekt og størrelse. Jeg har lest mange innlegg om at "Overvekt er ALDRI fint", "Jenter skal være tynne, ha små pupper og små rumper om man vil ha dem", "Overvekt er skadelig, deprimerende og en byrde for oss alle i samfunnet vårt". Personlig har jeg fått skikkelig dårlig selvtillit bare av å ha lest her inne noen dager. Det virker som mange av dere, både kvinner og menn, har noe i mot overvekt og overvektige mennesker. ER IKKE DE LIKE MYE VERDT SOM ALLE ANDRE? Og hva gjør det egentlig DEG at ANDRE er overvektig? Kjenner jeg blir litt sint på all denne generaliseringen nå. HMF! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. juni 2010 #2 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvorfor bry seg? Alle liker forskjellige ting. De har fullt like rett til å tenne på noen som er..."petit", som man har rett til å tenne på det mer "normale" og det "større". Hverken du eller jeg kan bestemme hva de skal like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 28. juni 2010 #3 Del Skrevet 28. juni 2010 Dette er et internett forum. Ting BLIR satt på spissen av mange her inne. Hvis du ser deg litt rundt her inne, er det ca like mye kritikk av "beinrangel" "anorektikere" og "bimboer" som "tjukkaser". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest molte Skrevet 28. juni 2010 #4 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Det er sikkert de som har sterkest meninger om saken som er mest ivrige i slike tråder. Jeg og mange andre som ikke bryr oss så mye om hvordan andre ser ut, spiser, mosjonerer osv, holder oss unna. Dermed kan det se ut som om "alle" har noe imot overvektige. Eller tynne. Endret 28. juni 2010 av molte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni123 Skrevet 28. juni 2010 #5 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg er litt enig. Har også merket, særlig fra spesifikke medlemmer, at det rakkes tydelig ned på overvektige og overvekthet. Jeg har ikke merket at det har vært rakket ned på samme måte på tynne mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #6 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg syns det er viktig at du tar opp dette, ts, og jeg er helt enig med deg. Den glorifiseringen av tynne mennesker med påfølgende nedrakking av overvektige er en uting, men det vil de menneskene som driver med dette aldri forstå, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 28. juni 2010 #7 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg skjønner at det kan være støtende å høre at overvekt er stygt, og det burde absolutt ikke handle om utseende, snarere helse. Men man kan ikke stikke under en stol at overvekt er et stadig økende problem i Norge, fordi vi sitter for mye på ræva og stapper i oss mye vi ikke trenger. At folk begynner å bli bevisste på dette, og at mange bekymrer seg over hvilken effekt dette vil ha på samfunnet over tid, er positivt. Akkurat på samme måte som at det er positivt at folk reagerer på size zero-trenden som har herjet i flere år. Hva med å heller tenke over det folk sier, nemlig at overvekt er usunt og bør forhindres? Trene litt mer og spise litt mindre junk? Det vil da være mye mer positivt for deg og ditt liv, enn å bli såret og fornærmet over at overvekt blir betraktet som noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #8 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg skjønner at det kan være støtende å høre at overvekt er stygt, og det burde absolutt ikke handle om utseende, snarere helse. Her synes jeg du tok opp et godt poeng. Fordi det er nettopp her problemet ligger. Det er så mye fokus på UTSEENDE til de overvektige, ikke helsen deres. Det er fokus på at de er så stygge med "bilringer på ryggen og feite hengemager" (har lest det her inne selv). TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. juni 2010 #9 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes det er vel så mange som rakker ned på slanke/tynne kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulle Skrevet 28. juni 2010 #10 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg er noe enig. Siden jeg ikke er overvektig selv, føler jeg meg ikke særlig støtt av kommentarer når det gjelder vekt. Men mer inne på seksualforumet, der pupper og vagina får gjennomgått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 28. juni 2010 #11 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg syns det nesten er mer snakk om kroppsfiksering enn kroppspress; på meg virker det som om de fleste forsøker jo å presse seg selv inn i noe (alle de evinnelige slanketrådene på kosthold og trening), og det er MANGE som bare skal ned 5 kg til, eller bare 5 kg i det hele tatt. Det er ikke her helseproblemene sitter, snarere er dette roten til usunn kroppsmani, og det syns jeg er pyton. Ja til bra, nei til dumt. Ja til å være fornøyd med seg selv, og bestemme selv hvor sunn man vil være, nei til å la seg presse til å synes man er stygg og ekkel og til å slanke seg 5 kg som ikke betyr en pøkk i den større helsesammenhengen. Ja til helse, nei til bikini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 28. juni 2010 #12 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes det er vel så mange som rakker ned på slanke/tynne kvinner. Ja, det rakkes ned til høyre og venstre, og det er utrolig trist. Det må fokuseres på helse, og bla bla bla, men alle som er godt utenfor normalen tjukke og tynne vet at det ikke er bra. Akkurat som man ikke trenger å fortelle en røyker at det er usunt. Og veldig mange som er bare litt utenfor normalen, og sikkert sunne og friske, føler seg nok også truffet av slikt, og får en litt dårligere dag. Juhu liksom. Og å mase om feil utseende/størrelse/fasthet/whatever når det gjelder pupper og vagina og de utroligste små biter av kroppen - ja det er så kjipt at jeg får lyst til å droppe hele KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 28. juni 2010 #13 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Dere er sikkert veldig uenig med meg i dette, men jeg synes det er et press her på KG når det gjelder vekt og størrelse. Jeg har lest mange innlegg om at "Overvekt er ALDRI fint", "Jenter skal være tynne, ha små pupper og små rumper om man vil ha dem", "Overvekt er skadelig, deprimerende og en byrde for oss alle i samfunnet vårt". Personlig har jeg fått skikkelig dårlig selvtillit bare av å ha lest her inne noen dager. Det virker som mange av dere, både kvinner og menn, har noe i mot overvekt og overvektige mennesker. ER IKKE DE LIKE MYE VERDT SOM ALLE ANDRE? Og hva gjør det egentlig DEG at ANDRE er overvektig? Kjenner jeg blir litt sint på all denne generaliseringen nå. HMF! Du må jo ikke vektlegge hva som skrives her på KG. Tror du skal lete lenge etter større ansamling av folk som alle er "tynne,veltrente, perfekte, og derfor krever jeg det samme tilbake av en mann/kvinne". Rart så mange perfekte mennesker er samlet på et sted - det handler jo om manglende selvinnsikt såklart. Syns det er mer å spy av på seksualforumet, det forumet kan jo friste en hver til å være evig singel. Endret 28. juni 2010 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest merha Skrevet 28. juni 2010 #14 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, det rakkes ned til høyre og venstre, og det er utrolig trist. Det må fokuseres på helse, og bla bla bla, men alle som er godt utenfor normalen tjukke og tynne vet at det ikke er bra. Akkurat som man ikke trenger å fortelle en røyker at det er usunt. Og veldig mange som er bare litt utenfor normalen, og sikkert sunne og friske, føler seg nok også truffet av slikt, og får en litt dårligere dag. Juhu liksom. Og å mase om feil utseende/størrelse/fasthet/whatever når det gjelder pupper og vagina og de utroligste små biter av kroppen - ja det er så kjipt at jeg får lyst til å droppe hele KG. Enig! Noen starter tråder hvor de legger ved et bilde og lurer på hva andre syns om den personen og innrømmer at de selv syns at den personen er stygg og kjedelig. Noen må ha noen å kritisere og se ned på, enten det er tynne, tykke og så syns de det er så deilig å vrenge ut av seg stygge kommentarer om dem. Og det er ikke helsa til folket de er opptatt av, helseaspektet kommer bare fra i tråder om hvor mange av "mine" skattepenger de jævla feitingene koster pga. de selvpåførte helseproblemene deres. Og noen ganger er ikke folka de kritiserer feite en gang, det er lagt opp til en mal som de fleste ikke er istand til å oppfylle. Å diskutere er greit nok, men som oftes er det bare oppkast fra noen som har lyst til å få andre til å le av det samme som deg og for å få seg selv i bedre humør. Det er utrolig mange tråder med spørsmål om hva slags damer gutta liker, hva de tenner på osv........ Ikke rart unge folk får et dårlig selvbilde. Nei, jeg er verken for feit eller for tynn, er bare utstyrt med en dose empati som får meg til å reagere på andres vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<CupCake> Skrevet 28. juni 2010 #15 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor det lages til et så stort problem? Hva med å bare ikke bry seg? Det sier seg selv at folk vil argumentere MOT både undervekt og overvekt. Det er nemmelig ikke sundt noen av delene - og pupper og rumper? det må man nesten tåle å høre - det er personelig smak. Og greit, det slenges en del dritt på forum (men det er ikke bare dette) - men om man ikke tåler det heller så får man nesten slutte å være på dem. Mennesker vil alltid være litt ekstra seg selv og sette ting på spissen når man sitter trygt.. Internett er sånn.. Vent, screw it - det er sånn verden og mennesker er.. Det vil alltid være noen som bare slenger dritt og som rakker ned på alt og alle og setter en umulig standar som gjør at noen føler seg crap.. men man må bare velge selv hva man vil lese, hva man vil velge å tenke over.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 28. juni 2010 #16 Del Skrevet 28. juni 2010 Og hva gjør det egentlig DEG at ANDRE er overvektig? Kjenner jeg blir litt sint på all denne generaliseringen nå. HMF! Ja, hva gjør det egentlig meg at andre er overvektige? All den tid de påfører helsevesenet vårt betydelige kostnader, i tillegg til å forlenge allerede lange sykehuskøer(hvilket i mange kunne vært unngått bare disse personene hadde latt være å spise for mye), angår det meg i høyeste grad. All den tid vi ikke har et privatisert helsevesen er nemlig ikke helsetilstanden ens/livsstilen ens utelukkende en privatsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 28. juni 2010 #17 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, hva gjør det egentlig meg at andre er overvektige? All den tid de påfører helsevesenet vårt betydelige kostnader, i tillegg til å forlenge allerede lange sykehuskøer(hvilket i mange kunne vært unngått bare disse personene hadde latt være å spise for mye), angår det meg i høyeste grad. All den tid vi ikke har et privatisert helsevesen er nemlig ikke helsetilstanden ens/livsstilen ens utelukkende en privatsak. Hva gjør det deg at folk er anorektiske eller lider av bulimi, da? Eller at folk sulter seg nesten til døde og må legges inn på sykehus pga at kroppsfunksjoner svikter. Dette koster like mye, og det er en mye større kamp og lenger prosess å få en anorektiker tilbake i normal modus enn å få en overvektig tilbake i normal modus. En person med alvorlig undervekt og alvorlige spiseforstyrrelser trenger LANG oppfølging av psykiatrien, hva tror du dette koster? Forøvrig så er det ikke slik at alle som er overvektige spiser for mye. Det finnes noen som også har tilstander som gjør at forbrenningen går adundas. Lavt stoffskifte er meg bekjent en ganske vanlig tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 28. juni 2010 #18 Del Skrevet 28. juni 2010 Hva gjør det deg at folk er anorektiske eller lider av bulimi, da? Eller at folk sulter seg nesten til døde og må legges inn på sykehus pga at kroppsfunksjoner svikter. Dette koster like mye, og det er en mye større kamp og lenger prosess å få en anorektiker tilbake i normal modus enn å få en overvektig tilbake i normal modus. En person med alvorlig undervekt og alvorlige spiseforstyrrelser trenger LANG oppfølging av psykiatrien, hva tror du dette koster? Forøvrig så er det ikke slik at alle som er overvektige spiser for mye. Det finnes noen som også har tilstander som gjør at forbrenningen går adundas. Lavt stoffskifte er meg bekjent en ganske vanlig tilstand. Hvor har jeg forsvart anoretikere? Selvsagt anser jeg undervekt som like ille(på alle områder)som overvekt, men eftersom jeg ikke har diskutert det emnet her på KG, har jeg ikke nevnt noe om dem. Ja, det finnes dem som er overvektige grunnet problemer med stoffskiftet. Dette kan de, så vidt meg bekjent, utmerket gjerne ha pådratt seg nettopp grunnet overspisingen sin(og dersom problematikken er så vanlig, er det jo underlig at ingen noensinne har hørt om en overvektig belsenfange...). Videre er det populært blant overvektige å skylde på stoffskiftet, uten at det nødvendigvis er noe annet enn overspising som er det reele problemet, efter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<CupCake> Skrevet 28. juni 2010 #19 Del Skrevet 28. juni 2010 Forøvrig så er det ikke slik at alle som er overvektige spiser for mye. Det finnes noen som også har tilstander som gjør at forbrenningen går adundas. Lavt stoffskifte er meg bekjent en ganske vanlig tilstand. Det er bare en unnskyldning for å forsvare at man ikke går ned i vekt. Det er kanskje hardere for noen men det er ikke umulig å gå ned i vekt. Du kan argumentere å si at man er syk, at man spiser for mye og hele tiden pga at man har en lidelse på samme måte som en som har anoreksi har en sykdom.. men å si at man bare er det pga stoffskifte osv blir for lett.. Er ikke alle som kan bli modell tynn (og godt er det for de fleste er for tynne og undervektige).. men OVERvektig.. det trenger ingen å være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #20 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg er en forholdsvis ganske ung jente som leser mye på forumet her, og er overvektig. Dessuten har jeg ikke de "riktige standarene" som er idealet her inne, i forhold til både pupper, rumpe, ansikt, vekt, økonomi, utdannelse eller hvor mange jeg har hatt sex med osv. Jeg fikk i dag så dårlig selvtillit av å lese her inne at jeg ser meg i speilet og vil bare gråte. Ser folk kommenterer her at man ikke skal bry seg - men det er veldig vanskelig og ikke bry seg! Spesielt når jeg er så ung, og ikke er så tynn og fin som de andre er på min alder. Pluss at det også sies her at overvektige tar opp sykehuskøene, og det hadde dem ikke trengt om de ikke hadde spist så mye. Jeg gremmes over folk som sier sånt, når selv jeg som er så ung som jeg er skjønner at det er absolutt ikke slik at overvekt alltid kommer av å spise mye og latskap. Jeg synes man i slike forum som dette bør være forsiktige med å forhåndsdømme og generalisere generelt, uansett om det går mot undervektige, overvektige, de som har hatt mye sex, eller de som har hatt lite sex eller uansett hva det skulle være. La os være den vi er, jeg synes alle mennesker er unike i alle fall. Men det er utrolig vanskelig for meg å like meg selv, når standarne dere setter her inne tilsier at jeg absolutt ikke burde like meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå